Ga naar inhoud

Temp map niet schrijfbaar


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een upgrade van Vista naar Windows 7 uitgevoerd. Nu heb ik het probleem dat ik sommige programma\'s, die gebruik maken van de Temp-map, niet meer kan installeren of updaten (b.v. Filezilla). Ik krijg een foutmelding \"Error writing temporary file. Make sure your temp folder is valid.\"\r\n\r\nNu zie ik dat er verschillende temp-mappen op mijn pc staan, maar welke ik ook bekijk, ze staan allemaal op \'alleen lezen\'. Ik heb geprobeerd dit uit te schakelen door het vinkje hiervoor weg te halen en dan wordt er ook van alles uitgevoerd op de onderliggende bestanden en mappen, maar als ik dan vervolgens weer kijk, blijkt de map weer op \'alleen lezen\' te staan. \r\n\r\nIk ben de enige gebruiker op mijn pc en heb administratorrechten. \r\n\r\nAls ik de machtigingen onder de beveiligings eigenschappen bekijk, dan zie ik daar 4 namen van groepen of gebruikers staan: SYSTEM, mijn persoontje, Home Users en Administrators. Ik heb alle gebruikers daarbij alle machtigingen verleend. Toch lukt het me niet om de mappen Temp schrijfbaar te maken. Wie weet waar dat aan kan liggen? En belangrijker, hoe ik dat kan oplossen?
Link naar reactie
Hallo Catrien, welkom op het CID forum.\n\nProbeer eens het volgende:\nKlik met rechts op die temp map en kies: Delen met\nKies dan: Specifieke personen...\nVoeg alle gebruikers toe en geef ze lees- en schrijfrechten\n\nDe temp map die wordt gebruikt zou de volgende moeten zijn:\nC:\\Users\\jouw persoontje\\AppData\\Local\\Temp\n\nIn dat geval zou je dus alleen \"jouw persoontje\" hoeven toe te voegen bij Delen met.\n\nOm te kijken welke map als temp wordt gebruikt open je een command window en type je het volgende: echo %temp% \nen druk je op de Enter toets.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...