Ga naar inhoud

Linux en Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Onze oude pc met Windows XP was ge-crasht, maar de harde schijf was nog \"goed\".We hebben inmiddels een nieuwe pc met Windows 7.\r\nWe wilden de bestanden van de oude schijf laten overzetten naar onze nieuwe pc....De mensen uit de computerwinkel hebben inmiddels de bestanden van die oude schijf overgezet naar een nieuwe schijf omdat die oude alsmaar door niet uitgelezen kon worden met windows 7...\r\nDat kan trouwens nu nog steeds niet...\r\nEchter, de persoon in die winkel die de bestanden van de oude naar de nieuwe schijf overzette, werkte met Linux. En met Linux zijn ze wel te benaderen, dat liet hij me vanmiddag in de winkel zien..\r\nKan het dan niet zo zijn dat het daar aan ligt? Dat de bestanden, omdat ze \"overgezet\" zijn op een Linux-computer, alleen met Linux te openen zijn?\r\nOf denk ik nu te simpel?
Link naar reactie
Ik heb zelf ook ooit een keer met behulp van Linux m\'n bestanden van een gecraste Windows-installatie gehaald. Na herinstallatie van Windows kon ik m\'n bestanden gewoon benaderen. In principe moeten de bestanden dus gewoon te openen zijn, ook als ze in aanraking zijn geweest met Linux.\n\nWat precies de oorzaak is durf ik niet te zeggen, maar ik denk niet dat het door Linux komt.\n\nJe hebt de bestanden nu wel toegankelijk op de nieuwe schijf? In dat geval zou ik de oude schijf volledig formatteren en daarna kun je \'m dan weer opnieuw gaan gebruiken.
Link naar reactie
De bewuste schijf is nog in de winkel..de \"Linux-meneer\"\ngaat nu de bestanden naar hun eigen \"server\" overzetten en die daarna weer overzetten op een schijf die aan een windows-7 pc \"hangt\"...althans, zo vertelde hij het aan mij.....De foutmelding die we kregen toen we de schijf wilde openen in Windows was: \"toegang geweigerd\"...
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;539966]Die melding van \"Toegang geweigerd\" is naar mijn mening niks anders dan een kwestie van inloggen als Administrator op de Windows 7 machine en rechten goed zetten. Dan zijn ze voor een gewone gebruiker weer benaderbaar.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar dit was op de pc in de winkel...en het lijkt me dat zo\'n \"computer-meneer\" zoiets wel weet...toch? :confused:
Link naar reactie
We hebben de schijf EINDELIJK terug...maar we missen nog een heleboel bestanden, vooral muziek en \"saved games\"..ik heb maar weer eens gebeld met die zaak.\nMededeling was: ik heb alles wat [U]niet[U][/U][/U] beschadigd was en geopend kon worden overgezet op die nieuwe schijf..\" Ik geef het nu maar op,\nmuziek is te downloaden en die spelletjes...jammer..ik ga er nu geen energie en tijd meer insteken..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...