Ga naar inhoud

pc loopt vast


Anoniem2

Aanbevolen berichten

goeden avond,\r\n\r\nik heb een dell xps 630i. hij werkt goed, maar ik heb de laatste tijd last van vast lopers.\r\n\r\nals mijn pc aanstaat gaat hij na 30 min zonder te gebruiken op slaapstand.\r\nals ik hem daarna opstart, en dan Starcraft2 ga spelen loopt mijn pc helemaal vast na zo\'n 5 min.\r\ner gebeurt dan helemaal niks meer. het beeld flinkerd en he geluid blijft ook hangen.\r\n\r\nik heb mijn pc al eens een tijdje zo laten staan in de hoop een blue screen te krijgen maar die komt maar niet.\r\n\r\nwat moet ik doen om dit tegen te gaan?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
ik gebruik windows vista, en ja het is de bedoeling dat mijn pc in \"slaap\"valt na 30 min.\n\nik zal ook even mijn specs neer zetten:\n\ncpu: quad core extreme 3 GHz\nvideo kaart: dual nvidia 9800 gt (sli) met ageia physX kaart\ncreative Xfi Xtreme gamer geluids kaart.\n\nde temperaturen zijn over het algemeen laag.\nmijn cpu word niet warmer dan 45 graden, en mijn video kaart word maximaal 90 graden.
Link naar reactie
[QUOTE=Dorgon;539699]goeden avond,\r\n\r\nik heb een dell xps 630i. hij werkt goed, maar ik heb de laatste tijd last van vast lopers.\r\n\r\nals mijn pc aanstaat gaat hij na 30 min zonder te gebruiken op slaapstand.\r\nals ik hem daarna opstart, en dan Starcraft2 ga spelen loopt mijn pc helemaal vast na zo\'n 5 min.\r\ner gebeurt dan helemaal niks meer. het beeld flinkerd en he geluid blijft ook hangen.\r\n\r\nik heb mijn pc al eens een tijdje zo laten staan in de hoop een blue screen te krijgen maar die komt maar niet.\r\n\r\nwat moet ik doen om dit tegen te gaan?\r\n\r\nalvast bedankt[/QUOTE]\r\n\r\nGebruik je wel de laatste patch voor dat spel? Zo nee, dan kan het zijn dat het spel jouw videokaart veel te zwaar belast, waardoor deze te warm wordt en zelfs defect kan raken.\r\nMisschien is dit zelfs al het geval....\r\nProbeer eens een ander (zwaar) spel te spelen en kijk dan eens of je daar dezelfde problemen bij ondervind. Zo ja, dan is de kaart naar alle waarschijnlijkheid al kapot, zo nee, zorg er voor dat je de laatste update van Starcraft 2 gebruikt, de nieuwste drivers voor je videokaart of laat het spel links liggen.
Link naar reactie
Download [URL=\"http://www.almico.com/sfdownload.php\"]Speedfan[/URL], daarmee kun je je temperaturen controleren, of nadat je PC is vastgelopen direct in het BIOS kijken of je daar de temperaturen kunt zien. Blijkt het te warm te worden, controleer dan of er veel stof in je fans/coolers - of fans die niet meer of langzaam draaien vervangen.
Link naar reactie
[quote=qpc;539725]Gebruik je wel de laatste patch voor dat spel? Zo nee, dan kan het zijn dat het spel jouw videokaart veel te zwaar belast, waardoor deze te warm wordt en zelfs defect kan raken.\nMisschien is dit zelfs al het geval....[/quote]\n\nStarcraft 2 haalt zijn updates automatisch binnen - en daar krijg je geen keuze in. Je speelt dus sowieso altijd met de nieuwste versie. Je kunt die game niet offline spelen en je moet altijd ingelogd zijn op Battle.net - en om dat te kunnen doen moet je de nieuwste versie draaien.\nKan dus al wel gebeurd zijn, maar dan is zijn game inmiddels inderdaad gepatched.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;539730]Starcraft 2 haalt zijn updates automatisch binnen - en daar krijg je geen keuze in. Je speelt dus sowieso altijd met de nieuwste versie. Je kunt die game niet offline spelen en je moet altijd ingelogd zijn op Battle.net - en om dat te kunnen doen moet je de nieuwste versie draaien.\r\nKan dus al wel gebeurd zijn, maar dan is zijn game inmiddels inderdaad gepatched.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt.... Zolang je het spel origineel in de winkel hebt gekocht. Heb je deze illegaal gedwonload, dan zullen die patches dus niet automatisch gedownload worden.
Link naar reactie
[quote=qpc;539735]Klopt.... Zolang je het spel origineel in de winkel hebt gekocht. Heb je deze illegaal gedwonload, dan zullen die patches dus niet automatisch gedownload worden.[/quote]\n\nMisschien - ik weet niet of SC2 al illegaal beschikbaar is.\n\nMaar dan nog - als het een illegale versie betreft dan zal het mij eerlijk gezegd verder aan mijn achterwerk oxideren of je PC daarvan vastloopt - daar vraag je dan zelf om - you\'re on your own.\n\nIk ga er dan ook vanuit dat TC gewoon een legale versie heeft - en dan is het dus automatisch de meest recente versie.
Link naar reactie
Een pc die uit slaapstand komt kan bijna niet te heet zijn. Als hij nieuw opstart doet het probleem zich niet voor, dus ergens vanuit de slaapstand gaat iets mis.\nZet die slaapstand eens uit en kijk dan als je na een uurtje een spel begint te spelen wat er gebeurd.\nEn ik vind 90 graden voor een videokaart best wel heel heet.\n\nNiek
Link naar reactie
ik heb gewoon de originele nvidia kaart met actieve koeling.\r\n[img]http://images.nvidia.com/products/geforce_9800_gt/GeForce_9800_GT_3qtr_low.png[/img]\r\n\r\nik zal mijn pc eens vast laten lopen met een temperaturen programmaatje er bij. maar als mijn pc vast loopt, blijft mijn geluid ook hangen dus is het dan wel de video kaart?\r\n\r\nanyway ik denk dat ik later vandaag wel weet hoe de temperatuur is.
Link naar reactie
[QUOTE=Dorgon;539847]ik heb gewoon de originele nvidia kaart met actieve koeling.\r\n[img]http://images.nvidia.com/products/geforce_9800_gt/GeForce_9800_GT_3qtr_low.png[/img]\r\nblijft mijn geluid ook hangen dus is het dan wel de video kaart?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nAls je PC te warm wordt, met welk onderdeel dan ook, blijft alles hangen (of je PC gaat uit). Je kan evt ook even je kast open schroeven en even controleren of je cooler(s) nog goed draaien en/of er geen stof tussen zit (gevalletje stofzuiger, moet je eigenlijk om de paar maanden gewoon even doen).
Link naar reactie
lol ik had weer last van blue screens en vastlopers.\nOn Sat 11-9-2010 18:40:02 your computer crashed\nThis was likely caused by the following module: nvstor.sys\nBugcheck code: 0x7F (0x8, 0x80050031, 0x6F8, 0xFFFFF880010A07A2)\nError: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP\nDump file: C:\\Windows\\Minidump\\091110-46238-01.dmp\nfile path: C:\\Windows\\system32\\drivers\\nvstor.sys\nproduct: NVIDIA nForce(TM) SATA Driver\ncompany: NVIDIA Corporation\ndescription: NVIDIA® nForce(TM) Sata Performance Driver\n\nik zoeken op het internet [url]http://www.osronline.com/ddkx/ddtools/bccodes_0ug7.htm[/url]\nbegon me harde schijf ook nog kleine tikjes geven. ik bellen naar dell. morgen komt me nieuwe harde schijf binnen.\n\nik hoop dat het hiermee is opgelost :D
Link naar reactie
oke ik zal het na kijken.\nmaar ik heb nu mijn disc gecloned. en ik heb die hd nu in mijn pc zitten.\nik doe mijn pc aan staat er dat windows niet gestart kan worden. je moet de installatie cd er in stoppen en repareren.\nik doe dat.\nlog ik in op mijn account\nis heel mijn scherm blauw, en rechts onder staat er:\n\nwindows 7\nbuild 7600\nthis copy of windows in not genuine.\n\nik kan ook niks op internet vinden.\niemand een idee wat het kan zijn? zo ja is het moeilijk op te lossen?\nalvast bedankt.\n\nowja, ik heb het net voor elkaar gekregen om de explorer.exe te starten. maar niks doet het, help control pannel alles \"not such interface supported\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...