Ga naar inhoud

van windows 7 terug naar xp


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi,\n\nik heb windows 7 op mijn laptop staan en wil terug windows xp erop.\n\nnu ga na naar het opstarten via f1 en ook geprobeerd del de bios in.\n\nik dacht dat ik daar kon vinden dat ik hem via een windows xp cd weer kon installeren.\n\nmaar bij mijn f1 en del staat dat dus niet.\n\nwie kan me aub helpen.\n\ngroetjes petra.\n\nps ik ga via de bios omdat hij aangeeft dat ik compatibiliteitsproblemen heb als ik de cd op de normale manier gebruik.
Link naar reactie
In het BIOS kan je de opstartvolgorde van bootmedia aanpassen, maar meestal werkt het zoals dutch-online zegt, als er een opstartbare CD (dat is XP) of DVD in zit start deze als eerste op na het indrukken van een toets als daar om gevraagd wordt.\r\n\r\nIk geef het je te doen om een laptop met Windows 7 nu met XP uit te willen rusten, want de vraag is of je alle drivers vindt.\r\nIk zou dat eerst maar onderzoeken voordat je verder gaat.\r\n\r\nHet begint al met het feit dat een Windows 7 systeem voor 99% zeker met een SATA harde schijf is uitgerust, en XP heeft gewoon geen driver voor de SATA controller. (Als de installatie dan begint (als deze begint....) kom je echt niet verder dan een foutmelding of vastloper.)\r\nDie driver moet je dan bij de laptopfabrikant zien te vinden, en \'slipstreamen\' met b.v. Nlite tot een nieuwe opstartbare CD met XP maar nu + SATA driver.\r\n\r\n\r\nOh, maar ik lees nu zoiets dat je TERUG wilt.... XP stond er dus eerder op ?\r\nDan zou het allemaal heel wat vlotter moeten gaan. 8-|
Link naar reactie
tja het is me dus eindelijk na 6 uurtjes klooien gelukt.:\r\n\r\nwindows xp staat erop.\r\n\r\nkon me geluk niet op.\r\n\r\nzo en dan nu lekker het internet op.\r\n\r\njaja dat had ik dus gedroomd.\r\n\r\nnu 8 uurtjes later ondertussen heb ik dus nog geen internet verbinding.\r\n\r\nheb van alles geprobeerd om een internet verbinding tot stand te brengen. niks dus.\r\n\r\nnog 1 uurtje en dan gaat die de kliko in.:o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...