Ga naar inhoud

activiteit harde schijf


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De harde schijf wordt cintunue geactiveerd.\r\nIn de broncontrole van de schijf zie ik tientallen processen met schijfactiviteit.\r\nHet duurt ca. een half uur voordat de meeste processen zijn afgehandeld waarna uiteindelijk een paar processen actief blijven (system en svchoast.exe(localservicenetworkrestricted)\r\nIs dit een normaal verschijnsel?\r\nHet betreft een Windows7 OS met quadcore-processor
Link naar reactie
Excuses voor de tikfout. Het was svchost ipv svchoast.\r\nIk heb de pc gescand met malwarebytes, superscan en microsoft security essentials.\r\nPc bleek schoon te zijn.\r\nIk heb het e.e.a. gecontroleerd op een Vista-pc waarbij hetzelfde verschijnsel zich voordeed en heb de indruk dat dit een normaal verschijnsel is.\r\nHoe zijn jullie resultaten als gekeken wordt naar de boncontrole van de harde schijf en met name naar de processen die de schijf activeren?
Link naar reactie
Vista en Windows 7 hebben beiden last van hetzelfde. Op het moment dat de zaak inactief is, wordt er geindexeerd en elke woensdag na 01.00 uur, wordt er gedefragmenteerd, ook als je het ding de volgende morgen pas aanzet.\nDit is door Bill Gates zo vrijwillig verplicht geregeld.:-)\nIk heb beiden bij de schijf eigenschappen uitgezet en doe alleen defragmenteren als ik ga slapen zo eens per maand.\n\nNiek\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;539694]Vista en Windows 7 hebben beiden last van hetzelfde. Op het moment dat de zaak inactief is, wordt er geindexeerd en elke woensdag na 01.00 uur, wordt er gedefragmenteerd, ook als je het ding de volgende morgen pas aanzet.\r\nDit is door Bill Gates zo vrijwillig verplicht geregeld.:-)\r\nIk heb beiden bij de schijf eigenschappen uitgezet en doe alleen defragmenteren als ik ga slapen zo eens per maand.\r\n\r\nNiek\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nEen \'last\' zou ik het zeker niet noemen, eerder (in mijn ogen zeer prettige) functies van Windows 7 (en Vista).\r\nDe schijfactiviteit is logisch, daar Windows 7 op de achtergrond probeert te defragmenteren, te indexeren, prefetched en natuurlijk swapt.\r\nAl deze zaken zorgen er voor dat Windows sneller wordt en bestanden sneller te vinden zijn.\r\nIn het gebruik van Windows 7 heb je daar geen enkel probleem mee, want al deze functies worden uitgesteld op het moment dat je zelf iets doet waardoor de harde schijf moet gaan lezen of schrijven. Hoe frequent en hoe lang Windows met deze zaken bezig is, dat is oa afhankelijk van de hoeveelheid software die er op een partitie staat (hoe voller de harde schijf, des te langer duurt het defragmenteren) en de hoeveelheid geheugen in de pc (met wieing geheugen zal Windows meer moeten swappen).\r\nDus eigenlijk vraag ik me af waarom jij het een \'probleem\' vind?
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;539736]Denkt dat\r\n\r\n Bill Gates zich daar toch echt niet meer mee bemoeit.;):D[/QUOTE]\r\n\r\nk\'\' Weet niet of ons Bill zelfs daarvan weet....:-)\r\n\r\nHet kan in mijn redelijk goed ingestelde Quad Core liggen qpc. (in Msconfig ingesteld). Maar ik had duidelijk een wat sneller reagerende pc die ook veel meer in rust was, als ik er even niets mee deed.\r\n Of:\r\nNou ben ik wel zo iemand, die de pc uitzet, als ik er (wat langer als even) niks mee doe. Dus hij staat minimaal onbelast aan. Mogelijk dat daardoor Windows 7 ongewenste handelingen ging uitvoeren als ik het wilde gebruiken, omdat daar elders geen gelegenheid voor was.\r\n\r\nIk merk trouwens bij zoekacties, van de gebruiker, geen enkele versnelling op een niet geindexeerde schijf. En ja theoretisch kan dat niet, want indexeren moet zoeken behoorlijk versnellen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;539755]Ik merk trouwens bij zoekacties, van de gebruiker, geen enkele versnelling op een niet geindexeerde schijf. En ja theoretisch kan dat niet, want indexeren moet zoeken behoorlijk versnellen.[/quote]\n\nDoet het ook. Ik geef toe - mijn thuis-PC heeft er ook niet veel profijt van, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik daar niet veel met zoekacties te maken heb - ik weet waar mijn bestanden blijven.\n\nOp mijn werk is dat echter een heel ander verhaal. Daar werk ik veel binnen een netwerkomgeving en hoewel ik in het gebruik geen vertraging merk (allemaal Gbit bekabeld en de server heeft een paar machtig mooie snelle 15k schijven aan boord) is het zoeken wel vrij langzaam - de netwerkschijven zijn niet geïndexeerd, de lokale schijf wél. Dat maakt daar dus wel degelijk een zeer merkbaar verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...