Ga naar inhoud

Backup terugzetten lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hi,\r\n\r\nDoor omstandigheden zijn alle programma\'s en files op mijn PC verdwenen, hierom heb ik opnieuw Vista op mijn PC geinstalleerd. \r\n\r\nGelukkig heb ik nog een backup gemaakt die vrij recent is. Deze staat op een externe harde schijf.\r\n\r\nNu ik Vista weer werkend heb gekregen wil ik de backupfiles terugzetten, maar wat ik ook doe, het lukt me niet om de files ineens terg te zetten....\r\nIk dacht FULL backup te hebben gemaakt met behulp van de Vista tool in configuratiescherm. En dan maandelijks automatisch. Maar dat weet ik inmiddels niet meer zeker want via diezelfde tool kan ik de files niet benaderen: \r\n\r\nDe files staan op een externe HD (e: ) en die geef ik in het menu ook aan als zijnde de plek van waaruit ze moeten worden teruggezet. Na lang denken van de PC krijg ik dan een pop up die drie andere media weergeven (de cd/dvd drive, c: en een andere externe HD).\r\n\r\nWel kan ik de files benaderen via \'deze computer\', maar dan krijg ik pop up met melding dat ik dat moet doen met speciaal programma....\r\n\r\nSOS hulp!\r\n\r\nPim
Link naar reactie
Je zal moeten kiezen voor een backup gemaakt op een andere computer. Ik maak ze zelf nooit via Windows, maar heb er pas 1 voor iemand terug gezet, die hem zo gemaakt had. Wat een ramp.\nDat stond op 5 dvd\'s. Eerst ook gewoon weigeren om de dvd speler te vinden als backup medium. Na wat geprobeer met de diverse mogelijkheden is het wel gelukt. En ik dacht via de mogelijkheid \"gemaakt op andere computer\". terwijl de backup terug gezet moest worden op dezelfde pc, na een herinstall van Vista.\n\nEn ik zag in die backup, dat het gewoon gezippe files zijn, die je volgens mij met Winrar zo kunt uitpakken om bijvoorbeeld je gebruikers bestanden toch terug te krijgen. \n\nNiek
Link naar reactie
Ha Niek, dank voor je bericht.\n\nHet is echt een drama, geloof me. Dat van winrar heb ik ook al geprobeerd. Op zich werkt dat inderdaad met pics en muziekfiles. Los van het feit dat dat een monnikenklus is (want 30 backupfiles met daaronder de zip files die in sommige gevallen wel meer dan 100 stuks zijn), lukt dat niet met program files. Daarvan zegt ie dat de files niet met dit programma geopend kunnen worden (ofwel speciaal programma nodig?).\n\nIk wil automatisch terugzetten zoals de functie in het backupcentrum van het configscherm binnen Vista biedt...\n\nWeet jij een handigheidje?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...