Ga naar inhoud

Acronis 2009 - hoe zet ik 1 losse map terug?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik maak altijd volledige Backups naar de Externe HD.\nMakkelijk, want je kunt ze daar ook openen en inkijken.\nNu ben ik een hoop bestanden om een of andere vage reden kwijt geraakt, maar het allerbelangrikste is er nog in de backup.\n \nIk kan niet die hele partitie terug zetten, want dan worden dingen daar overschreven die nog niet in een backup zitten.\n \nNu loop ik alles na vanaf de eerste map, dus een heel uitgezoek.\nDingen die ik kwijt ben: ik open het Acronis bestand en de bewuste map en kopieer dat naar de goede plek op de HD.\nDit gaat meestal wel goed.\nMaar nu heb ik een map van vele duizenden gif bestanden/programma\'s, waar er een zooi uit zijn verdwenen. Allemaal in onderliggende mappen.\nAls ik dit gewoon kopieer duurt het dagen (windosw XP met USB2) volgens het scherm.\nIk had er een heleboel per map gedaan, lijkt goed te gaan, maar dan denk je dat ie klaar is, staan er toch een paar honderd vreemd genoeg niet bij. Ze zitten dus wel in die backup en zijn ook gewoon daar te zien.\nNu wil ik dus gewoon die ene grote map terug zetten.\nMaar ik weet niet of dat zomaar kan en wil niet teveel zomaar uitvogelen met het risico dat het fout gaat.\nIk maak alleen volledige backups van de partities.\nHet vervelende is dat het net de grootste partitie betreft, anders zou ik hem terug zetten op een andere, maar dat past voor geen meter.\nBackups zijn gemaakt met Acronis 2009. Heb ook wel 2010, maar vind 2009 prettiger.\n \nMet TeraCopy gaat het in iedergeval niet, omdat die kopieer mogelijkheid NAAR TeraCopy niet tevoorschijn komt bij het Acronis bestand- openen - de bewuste map -.\n \nIemand weer een bruikbare tip?
Link naar reactie
Ben zelf toch maar even aan het experimenteren gegaan en wat probeerseld gemaakt, dus een niet van belang zijnde backup en daaruit een bestand terug zetten.\nWaarachtig, nog gelukt ook.\nGelijk een handleidinkje voor mijzelf gemaakt, voor een volgende keer.\nWant hoe het is is het, als je een foutje maakt kun je veel kwijt zijn.\n \nDit kan dus verder vervallen.
Link naar reactie
Toch niet.....\nHeb diverse mappen terug gezet, ik ben zo verstandig om het naar een kleine lege partitie te doen, daarvandaan kan ik hem dan snel met TeraCopy naar de juiste plek kopieren.\n \nIn die lege partitie waar ik hem even heen breng staat hij dan als 1 map, met alle onderliggende dingen erin.\nNu opeens krijg ik alles in de root, dus alle onderliggende bestanden niet in een map maar uit de eerste map.\nBen ik even blij dat ik ze niet gelijk naar de juiste plek kopieer, dan had ik een mooi probleem, alles door elkaar.\nWat zou hier nu weer de oodzaak van zijn?\nAan de linkerkant vink ik gewoon de juiste map aan om terug te zetten, 1 ding dus.\nDe inhoud zie je dan in de rechter kolom, staat alles aangevinkt.\nZo deed ik het steeds, ging goed, tot vanavond.\n \nDiverse keren geprobeerd, maar steeds het zelfde, de hele inhou van de map is gelijk zichtbaar.\n \nGewoon kopieren duurt uuren, als het al volledig zo wil.\n(vanaf externe HD)\n \nIemand die dit eerder ook had?
Link naar reactie
[quote=Niekie30;539174]Ik wilde net tikken...... Ik las pas ergens dat iemand tikte dat dat Acronis zo\'n super gemakkelijk programma was. \nIk ken het niet hoor, dus had nog geen oordeel. Maar nu wel.:-)\n \nNiek[/quote]\nDat ligt eraan Niek, eerder wilde ik er ook niet aan en gebruikte ik altijd Norton Ghost, altijd.\nMaar alleen versie 2003, aan de nieuwere wilde ik ook niet, omdat het allemaal vreemd was en je bang was om een fout te maken.\nDe laatste jaren gebruik ik Acronis, de laatste versie ligt mij nog niet zo, dus daarom 2009.\nIk vind het prettig werken en gebruik het heel veel, maar dan om een volledige partitie terug te zetten.\nEn ook voor het indelen van harde schijven werkt het heel makkelijk, voor mij heel makkelijk.\n \nLosse bestanden in mappen gebruikte ik niet, wist niet eens dat dit kon, maar nu dus heel handig om bepaalde dingen terug te zetten.\nAlleen TeraCopy werkt niet op die Acronis bestanden.\n \nHeb je het ook gebruikt, of heb je een makkelijker NL programma?
Link naar reactie
Yeps je raakt altijd gewend aan wat je het gemakkelijkst vindt om te gebruiken. \r\nWat ik zelf gebruik?\r\nGeheel Nederlands. In mijn windows Dutch, \"kopieeren en plakken\". Gewoon de mappen uit de gebruikers omgeving en de mail. Meer backup ik niet.\r\nGaat er wat mis?\r\nNieuwe installatie. Schoon systeem.\r\nWindows staat er in 11 minuten op. Drivers na 30 minuten. Aanpassen, backups terug en installeren progs: (office) Totaal 60 minuten. Daarna de updates nog even. En een schoon en fris systeem.\r\nGaande weg zet ik erbij op wat ik nog tegenkom en mis.\r\nHeb toevallig voor iemand gisteren een backup met Windows Vista backup terug gezet vanaf 5 DVD\'s. Knettergek wordt je van het wisselen van de dvd\'s en daarna nog eenveel trager systeem terug ook.:-(\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...