Ga naar inhoud

Laptop met windows 7 extreem langzaam


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,\r\n\r\nIk heb sinds februari een laptop aangeschaft via de Wehkamp. Het is een HP Pressario CQ61 Notebook PC met Windows 7, 64-bits. Maar sinds deze week is mijn laptop erg traag geworden. Als ik mijn wachtwoord invoer in het aanmeldscherm blijft \'ie heel lang op welkom hangen. Normaal duurt dat 10 sec, nu 5 minuten (!) Daarna krijg ik zeg maar een \'kaal\' beeld en duurt het 5 min voordat mijn pictogrammen en werkbalk verschijnen.En af en toe met opstarten en afsluiten blijft ie hangen op een zwart scherm. \r\n\r\nHij kan ook geen verbinding krijgen met internet sinds vandaag :confused: En als alles naar een half uur eindelijk is opgestart doet ie normaal, maar als iets vastloopt, en dat gebeurt snel, dan wordt het hele ding weer extreem traag. Ik heb hem nu in veilige modus met netwerk mogelijkheden gestart. Ik heb vanalles geprobeerd, gecheckt op virussen/spyware/malware, de hele boel gedefragmenteerd, zo veel mogelijk programmas en spellen verwijderd. En heb het register schoon gemaakt met Eusing Free Registry Cleaner en heb CCleaner gebruikt. Maar helaas geen resultaten. \r\n\r\nIk zat er aan te denken om misschien heel Windows 7 opnieuw te installeren? Ik heb alleen geen cd erbij gekregen, maar wel een productcode onder op mijn laptop. Is het dan weleens mogelijk om de boel als het ware te resetten? Of is het misschien een ander probleem? Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen, dit forum is zo\'n beetje mijn laatste hoop. :rolleyes:\r\n\r\nmvg,\r\nXtreme
Link naar reactie
Als het een HP Pressario CQ61 450 ED is heeft tie 3 Gb geheugen, dat moet voldoende zijn om Windows 7 normaal te laten draaien.\r\nAls is vast gesteld dat er geen virus actief is, zou ik een schijfcontrole uitvoeren met alle vinkjes aangevinkt en kijken was het resultaat daarvan is.\r\n\r\n\r\nVerder is het maken van herstel schijven uitgevoerd neem ik aan. Daar wordt herhaaldekijk om gevraagd in het begin. \r\n\r\nPlaats de eerste herstelschijf en start op vanaf de dvd speler (zie handleiding)\r\n\r\nMocht je deze toch niet hebben gemaakt en niet willen maken:\r\n\r\nUit de handleiding:\r\n\r\nBij sommige modellen kunt u een herstelactie uitvoeren vanaf de herstelpartitie op de vaste schijf, die\r\ntoegankelijk is via de knop Start of via f11. Hierdoor worden de fabrieksinstellingen van de computer\r\nhersteld.\r\nU herstelt als volgt het systeem vanaf de partitie:\r\n1. Open Recovery Manager Herstelbeheer op een van de volgende manieren:\r\n● Selecteer Start > Alle programma\'s > Recovery Manager > Recovery Manager.\r\n– of –\r\n● Zet de computer aan of start deze opnieuw op en druk op esc wanneer het bericht \"Press the\r\nESC key for Startup Menu\" (Druk op de ESC-toets voor het startmenu) onderaan het scherm\r\nverschijnt. Druk op f11 terwijl \"Press for recovery\" (Druk op f11 voor herstel) op het\r\nscherm wordt weergegeven.\r\n2. Klik op System Recovery (Systeemherstel) in het venster Recovery Manager\r\n(Herstelbeheer).\r\n3. Volg de instructies op het scherm.\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb beide opties geprobeerd. Recovery manager start niet voor een of andere reden :s En als ik het via het opstarten doe met de F11 toets, dan loopt ie zeg maar vast. Ik krijg alleen een blauwscherm met de windows 7 kleuren en verder gebeurt er helemaal niks. Er is helemaal geen andere manier om mijn laptop helemaal te restarten?
Link naar reactie
De F11 toets moet wel gelijk herhaaldelijk worden ingedruk, direct bij het opstarten.\r\n\r\nIk had nog wat opties genoemd:\r\n\r\nHerstelschijven ja/nee? Zo ja probeer het. Zo nee maak ze alsnog, als dat nog lukt.\r\n\r\nOpstarten met herstelschijven vanaf dvd speler? ja/nee. Zo nee waarom niet.\r\n\r\nSchijfcontrole: gedaan? ja/nee en zo ja resultaat?\r\n\r\nWelke foutmelding krijg je bij de Recovery Manager? \"een of andere reden\"?\r\n\r\nMet betrekking tot je laatste vraag: Jawel. Leen ergens een DVD van Windows 7 van dezelfde versie, als op je laptop. Start daarvan af op en gebruik het serial van de onderzijde van je laptop. Na afloop, wel de drivers bij de fabrikant ophalen en installeren. \r\nMaar dit heeft weinig zin, als je niet eerst een oorzaak vaststelt van het huidige probleem.\r\n\r\nBovendien. Kijk uit wat doet, want volgens mij heb je gewoon nog garantie!!\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Dutch: Ik heb hier een Windows 7 pro liggen. Helemaal nieuw van m\'n eigen pc. Daar zou ik dus elke 64 bit versie van Win 7 mee kunnen installeren. Dat is dus net als bij Vista en dat is makkelijk. Weer wat geleerd. Nou zoek ik nog een 32bit exemplaar van Windows 7, kan ik die ook weer gebruiken met de serials vanaf de pc\'s en laptops hier.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...