Ga naar inhoud

MTS bestanden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een aantal MTS bestanden. ([URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=63409\"]Zie deze thread[/URL]). Dat programma had ik wel gebruikt maar het had teveel kwaliteitsverlies. Nu heb ik een nieuw programma (Aiseesoft Blu-ray Ripper) en die werkt geweldig. Nu heb ik 1 vraag. Wat is de allerhoogste compressie kwaliteit. (weet niet hoe je het anders formuleert). Ik had gegooglet en gevonden dat h.264 de hoogste kwaliteit is. Is dit waar? of niet? en is het h.264/mpeg4 of h.264 avi??\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
dat programma geeft leuke dingen aan op de site :confused:\r\nze hebben het alleen over de containers \r\n[QUOTE=MTS Converter]Het kan MTS converteren naar avi, mov, vob, mpeg, mpg, mp4[/QUOTE]\r\nen containers zeggen niks over de kwaliteit, dit hangt af van de gebruikte codec en de instellingen van de codec.\r\nga er van uit dat een goede 264 codec met de juiste instellingen er uren over doet om een film van 90 minuten de hercoderen.\r\nafhankelijk van je pc, tussen de 2,5 en 12 uur\r\n\r\nde beste compressie geeft de 264 codec en deze werkt (op de pc) het fijnst in een mkv container\r\nof je maakt er een blu-ray van\r\n\r\nje kan een 264 best wel in een avi container stoppen, maar waarom zou je zo\'n nieuwe codec in een verouderde container stoppen.\r\nniet dat de avi slecht is hoor, maar met een mkv kan veel meer.\r\nof in een mp4 container (omdat ik bij jouw vraag geen mkv zie staan)
Link naar reactie
Allereerst hartstikke bedankt voor je reactie!\n\nIk heb 40 losse bestanden en als ik alles importeer en op h.264/mp4 doe dan duurt het slechts 1.5 uur (totaal 1u16m zijn alles files samen)\nIk heb mkv niet genoemd omdat ik het later met convertxtodvd wil converteren naar een dvd bestand en ik weet niet of dat lukt met een mkv file (?)
Link naar reactie
aan die tijd te zien heb je of een geweldige pc of de codec (instellingen) zijn waardeloos.\r\n\r\nmaar even voor de goede orde\r\nje hebt een HD camera >> neemt op in full HD (al dan niet zelf) 1920 * 1080 pixels\r\ndan ga je dan met veel moeite er een 264/mp4 van maken , ook 1920 * 1080 ??\r\nen dan ga je er een dvd van maken 720 * 576 \r\nin één woord : zonde \r\n\r\nmaar ik kan best begrijpen dat je er een dvd van wil maken voor mensen die geen blu-ray speler hebben.\r\nheb je die mts files al eens in convertXtoDvd geladen, volgens mij moet die die ook gewoon kunnen hebben\r\n[url]http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/video-format-support.php[/url]\r\nhier staat ook mpeg ts bij, scheelt je weer een keer omzetten (=kwaliteit en tijd)\r\nen maak van die mts files ook lekker een blu-ray, dan gebruik je ten minste de kwaliteit van de camera\r\nheeft die ook nog wat eer ;)
Link naar reactie
[QUOTE=turn;538077]aan die tijd te zien heb je of een geweldige pc of de codec (instellingen) zijn waardeloos.\n\nmaar even voor de goede orde\nje hebt een HD camera >> neemt op in full HD (al dan niet zelf) 1920 * 1080 pixels\ndan ga je dan met veel moeite er een 264/mp4 van maken , ook 1920 * 1080 ??\nen dan ga je er een dvd van maken 720 * 576 \nin één woord : zonde \n\nmaar ik kan best begrijpen dat je er een dvd van wil maken voor mensen die geen blu-ray speler hebben.\n\nheb je die mts files al eens in convertXtoDvd geladen, volgens mij moet die die ook gewoon kunnen hebben\n[url]http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/video-format-support.php[/url]\nhier staat ook mpeg ts bij, scheelt je weer een keer omzetten (=kwaliteit en tijd)\nen maak van die mts files ook lekker een blu-ray, dan gebruik je ten minste de kwaliteit van de camera\nheeft die ook nog wat eer ;)[/QUOTE]\n\nAllereerst hartstikke bedankt voor je reactie!!\n\nIk vond mezelf ook wel een beetje dom om die opmerking van eerst omzetten en daarna weer omzetten, weet niet waarom ik dit gezegd had. Ik denk omdat ik ook al een beetje met nero vision aan het klooien was.\n\nIk heb al convertxtodvd op mijn systeem geinstalleerd maar het probleem daarvan is dat je alleen maar kan omzetten. (waarschijnlijk ook meer opties maar dan niet al te gebruiksvriendelijk). Daarom ben ik aan de slag gegaan met nero vision maar het is nog niet helemaal gelukt, maar dat maakt niet meer uit want het project is al geschrapt :p\n\nEn ik snap ook wel dat je het superzonde vind om die bluray naar dvd om te zetten maar eigenlijk is het helemaal niet zonde :P. Deze dvd is alleen voor ons thuis en we hebben geen hd tv en geen bluray speler dus komt toch niet van pas. En mijn pc is ook helemaal niet ingesteld op bluray. Het is ook niet zo dat ik nu die mts files kwijtraak want als ik het nog ooit op bluray wil bekijken dan heb ik gewoon de hd files!\n\nEnfin, toch hartstikke bedankt voor je hulp!!!
Link naar reactie
ha ha daar heb jij weer gelijk in.\r\nen graag geholpen.\r\n\r\nnog even kort over covertXtodvd\r\ndeze zet \'m om naar een VIDEO_TS map of een iso\r\njuist ideaal toch, daarna gewoon branden en klaar.\r\nik persoonlijk wil juist niet te veel in een programma, klinkt allemaal wel handig die extra dingen\r\nmaar mijn motto is : schoenmaker hou je bij je leest
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...