Ga naar inhoud

laptop traag, traag, traag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De ongeveer 3 jaar oude laptop van mijn man werkt de laatste tijd erg traag. Niet alleen duurt het een eeuw voordat hij is opgestart, ook het contact maken met internet duurt veel langer dan eerst. Zelfs off-line, bij een spelletje Spider Solitair gaat het opbouwen van een nieuw scherm erg traag. Vaak zie je het oude beeld langzaam naar beneden \"rollen\", voordat het nieuwe beeld op het scherm komt.\r\nIk heb een viruscheck gedaan (met AVR free), de schijf gedefragmenteerd en alle onnodige services gestopt, maar het helpt niet.\r\nGraag hulp bij het verder uitzoeken wat er aan de hand is, en hoe ik het kan oplossen?
Link naar reactie
[QUOTE=colline;537504]Vaak zie je het oude beeld langzaam naar beneden \"rollen\", voordat het nieuwe beeld op het scherm komt.[/QUOTE]\r\nDat is kenmerkend voor een tekort aan werkgeheugen (in combinatie met een grafische chip die geen eigen geheugen heeft, maar dat terzijde).\r\n\r\nMogelijk kun je nog een hoop redden door onnodige achtergrondprogramma\'s de nek om te draaien. Is dat niet genoeg, dan uitbreiden van het werkgeheugen eigenlijk de beste remedie.\r\n\r\nAls Windows in drie jaar nog nooit opnieuw geinstalleerd is, dan zou je kunnen overwegen om dat te doen. Na drie jaar mag dat best wel een keer.
Link naar reactie
Er kunnen diverse oorzaken zijn, waardoor een laptop trager wordt.\r\nWindows is wat vervuild door een langer gebruik. Vooral Vista heft hier last van.\r\nEr is een virus of ander beestje actief.\r\nEr starten teveel programma\'s mee op.\r\nHet installeren van software voor Iphones en ander spul van Apple op een Windows pc zorgt regelmatig voor rare storingen en vertragingen.\r\nDe harde schijf kan het langzaam aan het opgeven zijn.\r\nEr ontbreken drivers voor chipset of videochipset. (trage beeld wissel)\r\n\r\nVoor de harde schijf kan je een schijf controle uitvoeren en kijken of daarbij fouten worden gemeld, na afloop. Vink wel alles aan bij de schijfcontrole. \r\n\r\nVoor drivers moet je bij de fabrikant van je laptop zijn.\r\n\r\nIs de laptop eigenlijk plotseling erg traag geworden? Of bijvoorbeeld in een paar maanden.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Beste allen, \nDe laptop draait op Xp, Die is ongeveer 3 maanden geleden opnieuw geïnstalleerd, toen was hij ook al zo traag. Dit heeft even geholpen, maar nu begint het weer opnieuw.\n Ik heb al gecontroleerd op virussen, levert niks op. Ook heb ik de ingebouwde schijfcontrole gedraaid. Er werden wat kleine dingen gecorrigeerd, maar geen foute sectoren gevonden of zo.\nMisschien een uitgebreidere schijfcontrole? en drivers updaten? Er worden geen zware programma\'s gedraaid zoals games of grafisch, dus ik vraag me af of een geheugen uitbreiding dan zin heeft.
Link naar reactie
Hmmmm 3 maanden geleden geinstalleerd. Is er na de installatie van Windows nog gedacht aan het ophalen en installeren van de drivers voor alle hardware?. Als ik naar je eerste post kijk Coline en \"trage beeld opbouw\" dan denk ik dat o.a de driver voor de videochip of videokaart nog geinstallerd moet worden.\r\nAls je hier merk en type van je laptop plaatst dan zoeken we even.\r\nOf je kijkt zelf op de site van de fabrikant. Zoek naar drivers/support/downloads (ofzo). Zoek dan jou merk en type laptop en download alle drivers voor de hardware. Daarne installeren te beginnen met de chipset drivers.\r\nEn zowiezo een uitgebreide schijfcontrole met alle vinkjes aan. Daarna opnieuw opstarten en een uurtje wachten en het resulaat bekijken in de logboeken. \r\n\r\nIk hoor graag het resultaat.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;538151]Ho ho...... iemand kan ziek worden, met vakantie gaan, of met de laptop geheel vastlopen en niet meer online kunnen... etc..... Dus no hard feelings.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOf gewoon simpelweg te druk met andere dingen.\r\nIk had alle drivers die ik destijds op de rescue-schijf kon vinden geïnstalleerd. Ben nu bezig de nieuwste versies te downloaden. Die zijn alleen niet zo heel nieuw meer (2008 en zo!). Het is een HP510, dus...\r\nMaar zodra ik dit gedaan heb, laat ik je het resultaat weten.\r\ngroetjes!
Link naar reactie
Hoi Coline\r\n\r\nHier: [url]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?lang=nl&cc=nl&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3957663&lang=nl&cc=nl[/url] kan je de laatste drivers ophalen voor je laptop.\r\n\r\nWel even de goede taal kiezen en het juiste besturings systeem. Zo te zien kan dat alleen Xp professional zijn. XP home hebben ze geen drivers voor. Verder alleen voor Vista of Windows 7.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...