Ga naar inhoud

Videocamera voor dummies


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nik zou graag een videocamera kopen voor het opnemen van kleine films. Familieaangelegenheden bijvoorbeeld. Het meeste zal ik hem echter gebruiken voor mijn werk als hondengedragstherapeut. Filmen van hondengedrag, trainingen met klanten e.d.\r\n\r\nHet wordt mijn eerste camera. Wat ik eigenlijk wil is dit:\r\n- Klein en handzaam;\r\n- Makkelijk te bedienen zonder dat ik moeilijke dingen in moet stellen. Dus gewoon goede beeldkwaliteit zonder poespas;\r\n- De filmpjes moeten meteen afgespeeld kunnen worden, of op cd/dvd gebrand en dan afgespeelt kunnen worden. Geen rare dingen met helemaal moeten omzetten van bestanden en zo voor dat ik wat met de filmpjes kan... of het moet heel makkelijk gemaakt worden als het niet anders gaat.\r\n- Bij aanzetten snel klaar om te filmen;\r\n- Geen accu die heel snel leeg is, normale accu;\r\n- Budget liefst niet over de 200 euro.\r\n\r\nPS: als ik alleen maar geluiden op wil nemen, welk apparaat heb ik daarvoor nodig wat goede kwaliteit van geluid geeft?\r\n\r\nVr groet en bedankt,\r\nsandra
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nIk zag je vraag staan - keurig gedetailleerd - maar nog zonder antwoord.\r\nDenk, dat dat komt omdat er op dit terrein zoveel camera\'s en merken zijn, dat niemand zich echt aan een advies wil wagen.\r\n\r\nWat ik zou doen ...\r\nHmmm ...\r\nIk zou naar een paar ruim gesorteerde fotowinkels gaan, dezelfde vraag voorleggen en een paar proef-exemplaren in de winkel testen op vooral gebruiksgemak. Zoiets als een proefrit maken in een aan te schaffen auto. Noteer merken en types en op het web kun je dan prijzen vergelijken én zoeken naar tests en gebruikerservaringen.\r\n\r\nKun je daarna beslissen of je iets on-line bestelt of in een winkel waar je bent geweest.\r\n\r\nJeep;)\r\nP.S. Voor geluiden opnemen geldt eigenlijk hetzelfde.\r\nJe hebt een (loop-)microfoon nodig, gekoppeld aan een recorder. (Kan een MP3-stick zijn).\r\nGeluid bij een opgenomen film kun je daar vrij eenvoudig uithalen en als MP3 opslaan.
Link naar reactie
Wat uitleg voor aankoop:\n[url]http://www.vergelijk.nl/info/product_videocamera_algemeen/[/url]\n\nIk kan je qua video-camera ook geen advies geven (ik heb er geen), maar wel een aankoop-advies:\nals iemand eenmaal een camera gewend is begrijpt men het ding, en is dat model snel in hun beleving de beste.\n\nAangezien het je eerste is, zonder dat je ervaring hebt, zou ik de keuze zelf maken om dat goedkope[I] instapmodel[/I] te vinden, en deze camera dan eerst leren kennen. \nDaarna pas kan je beter bepalen welke voor- en nadelen het ding heeft, en wat je in een volgend duurder model zeker wel- en zeker niet zou willen, want in de praktijk blijkt pas wat je echt ervaart.\n\nHet afwachten tot je een geweldige aanbieding ziet kan de prijs dan nog wat drukken.
Link naar reactie
Wat uitleg voor aankoop:\n[url]http://www.vergelijk.nl/info/product_videocamera_algemeen/[/url]\n\nIk kan je qua video-camera ook geen advies geven (ik heb er geen), maar wel een aankoop-advies:\nals iemand eenmaal een camera gewend is begrijpt men het ding, en is dat model snel in hun beleving de beste.\n\nAangezien het je eerste is, zonder dat je ervaring hebt, zou ik de keuze helemaal zelf maken om dat goedkope instapmodel te vinden, en deze camera dan eerst leren kennen. \nDaarna pas kan je beter bepalen welke voor- en nadelen het ding heeft, en wat je in een volgend duurder model zeker wel- en zeker niet zou willen, want in de praktijk blijkt pas wat je echt ervaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...