Ga naar inhoud

foto als hele achtergrond gebruiken


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb een nieuwe grote 25 inch full hd beeldscherm van HP en als ik een foto wil gebruiken op het bureaublad dan komt die er maar half op waardoor er aan beide kanten een zwart stuk te zien is.\r\n\r\nMijn vraag is hoe krijg ik die foto helemaal in beeld als achtergrond zonder die zwarte stukken?.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;532651]Hallo\n\nIk heb een nieuwe grote 25 inch full hd beeldscherm van HP en als ik een foto wil gebruiken op het bureaublad dan komt die er maar half op waardoor er aan beide kanten een zwart stuk te zien is.\n\nMijn vraag is hoe krijg ik die foto helemaal in beeld als achtergrond zonder die zwarte stukken?.\n\nPascal[/QUOTE]\nDe foto zal de verkeerde verhouding hebben (4:3) tussen lengte en breedte doordat je nu een breedbeeld-formaat bureaublad hebt ?\n\nWindows kan hem niet breder maken, want dan krijg je:\nóf een uitgerekte afbeelding\nóf aan boven- en onderkant een stukje er af.\n\nWat je dus nodig hebt is een afbeelding in het juiste formaat (verhouding) van je bureaublad. Ik denk 16:9, maar dat kan je zien bij de eigenschappen voor je grafische adapter, namelijk bij de ingestelde resolutie.\n(b.v. 1024x768 pixels = 4:3 )
Link naar reactie
1920x1080 is een 16:9 formaat.\n\nNu een afbeelding vinden in die verhouding.\n\nGoogelen met deze termen: [B]desktop images \"16:9\"[/B] \ngeeft dit als eerste van meerdere sites: [url]http://www.wallpaper4computer.com/[/url]\n\nZoek een 16:9 foto, en rechtsklik er op en kies voor \"[I]Als achtergrond instellen[/I]\".\n\n(Als het een 16:9 is, maar lagere resolutie, dan loopt wel de kwaliteit terug.)
Link naar reactie
Nee, daar staat het niet bij, je kan in de software van dat ding een foto selecteren en de eigenschappen van een foto bekijken.\r\n\r\nOf je opent er eentje in Paint, en kijkt bij \'[I]Afbeelding - Kenmerken[/I]\' om de pixelomvang (resolutie) te zien.\r\n\r\nJe kan in die software van de camera misschien ook de foto bijsnijden ?
Link naar reactie
Het is opeens gelukt.\n\nIk klikte met rechtermuisknop op schermresolutie en toen op tekst en andere items groter maken. Daarna drukken op persoonlijke instellingen en toen op bureaubladachtergrond drukken en dan kon ik onderaan verschillende dingen aanklikken.\n\nEerdere dingen lukte niet maar later had ik afbeeldingspositie op spreiden gedrukt en nu is de foto op het bureaublad goed:D.\n\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;532745]Nou, da\'s voor mij een regelrecht raadsel dan. Maar als het is als je wilde, wie ben ik dan ;)[/QUOTE]\r\n\r\nerikdenhouter toch? :p,maar goed wat ik graag wou is nu gelukkig opgelost maar nou zit ik met een probleem met een Hema fotoalbum software dan staat er opeens het programma werkt alleen in een minimum schermresolutie van 1024 x 768 pixels als ik het scherm op 1024x768 zet dan is alles een stuk groter/breder en het programma doet het nog niet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...