Ga naar inhoud

Ubuntu naast Win 7 naast elkaar installeren


Aanbevolen berichten

Ik heb Win 7 64-bit en ik probeerde Ubuntu-64 bit(ik heb ook 32-bit uitgeprobeerd te installeren) geprobeerd ernaast te installeren, maar als standaard optie kreeg ik de hele hardenschijf te wissen en daar Ubuntu op te zetten en geen optie voor een dualboot.\nDaarna had ik een lege ruimte van 30GB gemaakt en toen stond erbij dat ik in die ruimte Ubuntu te installeren en de Windows 7 partitie te behouden, maar er stond niet bij of het een dualboot zou zijn.\n(en er zijn heel veel foutmeldingen bij het opstarten)\nweet iemand hoe je dit oplost.:confused:\n\nAlvast bedankt;)
Link naar reactie
Als je al een aparte parititie hebt, zorg er dan voor dat je in bij de installatie handmatige partionering aangeeft. de partitie waar je Ubuntu op wil hebben en laat deze formateren als ext4 met als mount point \"/\" (forward slash, zonder \"\").\r\nUbuntu zal als het goed de nog bestaande Windows installatie herkennen en de bootloader correct configureren.\r\nUbuntu zelf wordt geïnstalleerd op de partitie die als ext4 wordt geformateerd met als mount point \"/\".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...