Ga naar inhoud

Blue ray van PC naar tv


Aanbevolen berichten

Als ik een blueray formaat copieer naar mijn mediaplayer dan geeft deze na aangesloten te zijn op mijn tv aan dat ik dit soort bestanden niet kan afspelen. (ongeldig bestandsformaat)\r\nKan ik mijn tv aansluiten op mijn pc en dan deze bestanden wel bekijken in blue ray formaat?\r\n\r\nWat voor soort kabel heb ik hier dan voor nodig, en speelt de lengte van de kabel misschien nog een rol?\r\n\r\nBestaat er een freeware programma dat de blueray om kan zetten naar een wel afspeelbaar formaat zonder al te veel aan kwaliteit in te leveren?\r\n\r\nBen in het bezit van een 42 inch scherm
Link naar reactie
Bij voorkeur gebruik je een HDMI-kabel, maar dan moet je computer uiteraard wel een HDMI-uitgang hebben.\n\nHeb je die niet, dan is het alternatief een DVI->HDMI kabel voor het beeld en een aparte kabel voor geluid. Iets anders moet je niet willen, want dan lever je te veel in aan kwaliteit.\nWat betreft de audiokabel: stereo werkt altijd, maar bij voorkeur een optische kabel zodat je geluid in surround op je tv krijgt (vermits je een surround setje hebt, anders is een analoge stereo-kabel net zo goed). Uiteraard moet je computer over een optische uitgang beschikken als je die wilt gebruiken.\n\nKabels gaan meestal tot een meter of 5, hoewel er speciale HDMI kabels zijn die 15 meter lang kunnen zijn.\n\nConverteren van video is ook een mogelijkheid, maar ga er van uit dat dit heel veel tijd kost op de gemiddelde computer. Een aantal uren is niet ongebruikelijk. Dus een kabel is wel een heel stuk makkelijker en scheelt een hoop tijd.\nOverigens moet je eerste even controleren welke HD-formaten je mediaspeler wel kan afspelen en pas dan kunnen we kijken naar een stukje software.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...