Ga naar inhoud

ACLs op NTFS drives binnen Linux?


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk ben al een tijdje aan het stoeien met work-arounds om tóch permissies op NTFS partities te configureren binnen Linux. De commando\'s chmod en chown vertikken het blijkbaar om te doen en probeerde het dan maar met ACLs, maar die willen ook niet mee werken.\n\nIn /etc/fstab heb ik m\'n NTFS volume zodanig laten mounten met ACL support en na een reboot kan ik nog steeds mijn NTFS partitie benaderen binnen Linux, maar als ik dan met setfacl een ACL wil koppelen aan een folder geeft hij nog steeds Operation not supported aan.\n\nHeeft iemand nog ideeën?\n\nGroeten.
Link naar reactie
Ik heb er hier geen problemen mee. Na de installatie van ubuntu kan ik gewoon op mijn windows partieties komen, welke ook NTFS geformateerd zijn. Zowel lezen als schrijven is geen probleem. \n\nDit is een tip van het ubuntu forum:\n\ninstalleer vanuit synaptic pysdm\n\nhiermee kan je makkelijk grafisch je schijven en partitie\'s automatisch laten koppelen bij een boot.
Link naar reactie
[QUOTE=Lampje;520148]Ik heb er hier geen problemen mee. Na de installatie van ubuntu kan ik gewoon op mijn windows partieties komen, welke ook NTFS geformateerd zijn. Zowel lezen als schrijven is geen probleem. \r\n\r\nDit is een tip van het ubuntu forum:\r\n\r\ninstalleer vanuit synaptic pysdm\r\n\r\nhiermee kan je makkelijk grafisch je schijven en partitie\'s automatisch laten koppelen bij een boot.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is ook niet zijn probleem volgens mij. Hij wil ze volgens mij vanuit Linux juist dichtschroeven, of in elk geval bepalen wie er wel en niet mag komen.\r\nLinux leest standaard bijna nog data van een oude langspeelplaat.:-)\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...