Ga naar inhoud

hulp nodig bij aanschaf nieuwe camcorder


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,\r\n\r\nIk ben me aan het oriënteren voor een nieuwe camcorder en alle informatie is welkom.\r\n\r\nIk ben nu in het bezit van een jvc gz-mc500 en wil een overstap gaan maken naar een HD cam. Dit omdat ik merk dat HD toch wat beter is qua kwaliteit. Ik doe bewerking in Final Cut Expres (Mac) en ook hiervoor is de jvc niet de beste oplossing. Ik moet hiervoor eerst de files converteren naar een formaat welke mac begrijpt. Nu is dit niet het grootste probleem. Ik heb hiervoor een perfect programma aangeschaft waardoor er geen beeldverlies optreed.\r\n\r\nDe nieuwe cam moet dus HD zijn en 3ccd is ook een van de vereiste. Het aantal frames moet zo hoog mogelijk zijn. Zoom opties zijn iets minder van belang maar volgens mij zitten alle cams zo rond de 10x optische zoom.\r\n\r\nAlle info is welkom zodat ik een goede afweging kan maken in de beste keuze.\r\n\r\nAlvast bedankt iedereen.\r\n\r\ngr Rene
Link naar reactie
Is het als hobby bedoeld of wil je jezelf semi-professional noemen? En wat is je budget?\n\nSony heeft leuke semi-professionele HD camera\'s, maar daarvoor moet je wel redelijk ver in de spreekwoordelijke buidel tasten. Voor hobby-toestellen kun je bij veel merken terecht.\n\nVerdiep je verder even in de verschillen tussen opnemen op tape, harde schijf, dvd of geheugenkaart. Elk van die methoden heb hun voor- en nadelen. Harde schijf en dvd zou ik persoonlijk over slaan, omdat ze niet verwisselbaar respectievielijk niet ideaal zijn om nog verder te bewerken.
Link naar reactie
thnx voor je info. Als ik alles goed begrijp kan ik het beste geen HD of DVD gebruiken. Volgens mij verlies je kwaliteit als je de bestanden naar de computer zet voor bewerking. Bewerking is iets wat ik altijd doe. Een los filmpje is niet echt leuk om naar te kijken. Nu werk ik met een micro drive en dit bevalt erg goed. Volgens mij is dat op dit moment een van de betere mogelijkheden voor opslag.\n\nBudget is goed genoeg voor semi prof maar ik heb geen zin om met een grote cam rond te gaan slepen. Het grote voordeel van de jvc welke ik nu heb is dat hij klein is. Bewegingen door het kleine formaat vang ik op door het gebruik van een statief.\n\ngr
Link naar reactie
In de CHIP van jan/febr 2010 staat een test van een 5-tal fullHD camera\'s van rond de 400 euri. De Sony HDR-CX 105E en de Samsung HMX-H100P lijken me aantrekkelijk.\nVoor de vergelijking hebben ze er ook de resultaten van de Sony HDR-XR520VE bijgezet en die zijn je-van-hèt. Prijs....1100 euri. \nSucces er mee. Zelf blijf ik zoeken naar een toestel dat subliem fotografeert én filmt.
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;518123]In de CHIP van jan/febr 2010 staat een test van een 5-tal fullHD camera\'s van rond de 400 euri. De Sony HDR-CX 105E en de Samsung HMX-H100P lijken me aantrekkelijk.\r\nVoor de vergelijking hebben ze er ook de resultaten van de Sony HDR-XR520VE bijgezet en die zijn je-van-hèt. Prijs....1100 euri. \r\nSucces er mee. Zelf blijf ik zoeken naar een toestel dat subliem fotografeert én filmt.[/QUOTE]\r\n\r\nThnx, alleen alle apparaten zijn 1 ccd!
Link naar reactie
[QUOTE]Thnx, alleen alle apparaten zijn 1 ccd![/QUOTE]\nAaijaijai, ik trek me schielijk terug in m\'n hoek, waar ik al tevreden ben met de avi\'s uit mijn Canon-digitaaltje....:D\n[QUOTE]Een toestel dat subliem fotografeert en subliem filmt is er niet.[/QUOTE]\nOff-topic Yep... het is de steen der wijzen. In de CID 02/2010 werd in dit opzicht reclame gemaakt voor de Sony DSC-WX1 die ook goed zou kunnen filmen maar als je wat verder zoekt op Kieskeurig en zo, kom je dan weer klachten tegen over ruis in de foto\'s...(zucht) :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...