Ga naar inhoud

Videobibliotheek organiseren en afspelen


Aanbevolen berichten

De filmcollectie op mijn laptop is door de jaren heen wat onoverzichtelijk geworden.\n\nNu is het een map met voor elke film een submap met daarin een .iso of .avi bestand of soms gewoon een video_ts map ook heb ik enkele MKV containers.\nIk zoek nu een manier om dit wat beter te organiseren, zodat ik alles overzichtelijk kan zien en er automatisch beschrijvingen e.d. worden toegevoegd, het zou makkelijk zijn als de films ook direct vanuit dit programma afgespeeld kunnen worden (ik gebruik nu VLC). \nIk hoop dat jullie hier wat meer over weten,,,
Link naar reactie
Wat je zoekt is XBMC (of vergelijkbaar).\n\nHeb het nu zelf een week of twee draaien en ben erg tevreden. Als de naamgeving van mappen goed is dan kan het automatisch filminformatie van imdb ophalen. Uiteraard direct vanuit XBMC afspelen (geen idee of ISO wordt ondersteund) en het houdt bij wat je gezien hebt en wat niet.
Link naar reactie
Foobar, je bent een held :p dit is precies wat ik zocht. Alles werkt van mijn Avi bestanden tot de MKV containers. En ook de filminformatie en afbeeldingen worden automatisch gedownload, jammer alleen dat er geen Nederlandse filmsite kan worden toegevoegd maar mijn engels is redelijk goed dus dat is oké. Mijn dank is groot ;)\n\n[IMG]http://lh5.ggpht.com/_AdYGLqrZ88w/S6EuxHdTrFI/AAAAAAAAB5M/bzi6rdBtQUI/s800/XBMC%20perfect.jpg[/IMG]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...