Ga naar inhoud

Vista formateren


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk zit met een probleem! Over dit onderwerp zijn al ik weet niet hoeveel vragen gesteld...ik heb ook al uren zitten googlen etc maar ik kom er gewoon niet uit!\r\n\r\nWat is mijn situatie:\r\nIk had een x aantal jaar geleden een pc gekocht met vista erop (met netjes de cd er ook bij). Deze staat op de zogenaamde C: partitie en de D was mijn grote opslagruimte.\r\n\r\nIneens door een aantal fouten of misschien wel virussen oid werkte mijn videokaart etc niet meer (hij was niet kapot ofzo maar hij werd gewoonweg niet herkent bij door mijn pc, dit geld ook voor andere hardware/software) echt heel vreemd. \r\nNieuwe videokaart gekocht maar deze werd dus ook niet herkent door mijn pc. Drivers etc allemala geprobeerd NIETS LUKTE. \r\n\r\nIk kwam op het idee om mijn windows vista dvd erin te proppen en hem misschien opnieuw te installeren. Zo gezegd zo gedaan....maar per ongeluk zette ik windows vista op de D partitie. Hij deed het perfect...Videokaart en andere hardware werkte weer dus ik blij. Maar bij het opstarten moet ik wel altijd tussen 2 WINDOWS vista\'s kiezen. \r\n\r\nProbleem is nu echter dat mijn windows vista op de D het totaal niet meer doet (hij was vastgelopen met een harde piep uit mijn boxen)...als ik deze dus kies in het opstartscherm krijg ik na heel even het \"windows laadbalkje\" gezien te hebben een blauw scherm waarbij er iets tot 100 gaat/telt/oploopt en dan zegt hij dat ik contact moet opnemen met iemand die er verstand van heeft en doet hij verder niets meer alleen reseten kan nog....elke keer opnieuw. (ik zit nu op mijn C windowsvista, die wel werkt alleen pakt hij nog steeds geen hardware etc werkt alleen met een videokaart van het moederboard geloof ik ofzo)\r\n\r\nWat ik nu wil is mijn computer volledig formateren! alles eraf! ik heb al mijn belangrijke documenten etc al op een dvd gebrand dus ik ben er wat dat betreft klaar voor. \r\n\r\nHET LUKT ME ALLEEN NIET :(\r\n\r\nIk heb al uren zitten googlen zoals ik al zei...verschillende manieren geprobeerd maar het lukt mij echt niet. bijv: vista cd erin --> installeren --> geavanceerd --> dan kan ik kiezen tussen waar ik hem wil installen....C of D via google/andere fora las ik dat je dan ook kan kiezen voor formatteren maar dat kan ik dus werkelijk nergens vinden. Er staan geen andere opties oid alleen vernieuwen.......\r\n\r\nBooten via mijn cd werkt ook niet (of ik weet niet hoe dat moet maar normaal kan je daarvoor keizen bij het opstarten als de cd erin zit maar nu niet meer) omdat ik altijd moet keizen tussen 1 van de 2 vista\'s en daarna gaat hij hem gewoon opstarten en krijg ik nergens een mogelijkheid op de te kiezen voor boot via cd.\r\n\r\nDE GROTE VRAAG IS DUS:\r\nHOE KRIJG IK ALLES VAN MIJN COMPUTER AF EN KAN IK WEER MET EEN SCHONE LEI BEGINNEN!!!???\r\n\r\nalvast bedankt\r\nvriendelijk groet\r\nKoos van Spronsen
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;515729]DVD plaatsen en opnieuw opstarten komt ergens in het menu de optie formatteren\r\n\r\ndan kun je daar beide schijven formatteren dus even goed opletten.[/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik in mijn verhaal al schrijf....dat doet hij niet...ik moet meteen kiezen tussen de 2 vista\'s \r\n\r\nhij start niet op via de dvd..... moet ik dan een knop als f8 ofzo indrukken ?
Link naar reactie
[QUOTE=boodhaa;515772]Ga het systeem opnieuw installeren . Bij het scherm waar je de partie moet kiezen staat ook de optie -geavanceerd of meer opties, dit staat rechts onder de partitie tabel. Je krijgt dan de optie formateren te zien.[/QUOTE]\r\n\r\nDit heb ik al op meerdere pagina gelezen maar dat geeft hij bij mij dus niet...die optie staat er niet..\r\n\r\nga zo ff dat van de bios proberen
Link naar reactie
Oke Tijdens het opstarten naar de bios gegaan....De eerste stond dus al op cd rom....nu had ik de 2de ook gewoon op cd rom gezet...dus geen hard disk meer maar toen gaf hij dus disk boot failuredaarna weer terug gezet en toen deed iig mijn computer het weer.....\r\n\r\ndus dit werkt ook niet......zijn er nog andere opties of moet ik hem gewoon even wegbrengen ofzo?\r\n\r\n(IK HEB ALTIJD COMPUTERS WAAR DINGEN MEE GEBEUREN DIE NIEMAND KAN OPLOSSEN, verdomme)\r\n\r\ngroeten
Link naar reactie
In de bios cd/dvd op 1, harddisk op 2. Afsluiten met F10 (save and exit). DVD vista plaatsen en als daarom wordt gevraagd op de spatiebalk drukken. Dan moet je opstarten vanaf dvd.\r\nOp een gegeven moment krijg je een scherm met aan de onderzijde tekst. Kies daar \"geavanceerd\" en kies formateren C: en ook formateren D: ([B]Al je data ben je dan kwijt[/B]. )Installeer daarna Vista op C: Na afloop Vista updaten en alle drivers van je hardware downloaden en installeren. \r\nZet je prive berichten eens aan, dan stuur ik je een bericht, voor als het niet lukt.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;515803]In de bios cd/dvd op 1, harddisk op 2. Afsluiten met F10 (save and exit). DVD vista plaatsen en als daarom wordt gevraagd op de spatiebalk drukken. Dan moet je opstarten vanaf dvd.\r\nOp een gegeven moment krijg je een scherm met aan de onderzijde tekst. Kies daar \"geavanceerd\" en kies formateren C: en ook formateren D: ([B]Al je data ben je dan kwijt[/B]. )Installeer daarna Vista op C: Na afloop Vista updaten en alle drivers van je hardware downloaden en installeren. \r\nZet je prive berichten eens aan, dan stuur ik je een bericht, voor als het niet lukt.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoi,\r\n\r\n1 hij vraagt er niet naar....hij start gewoon op.........\r\n2 zet ik ze allebei op cdrom/dvd.....zegt hij boot disk failure (ofzo) terwijl de dvd er wel degelijk in zit\r\n\r\ngroet
Link naar reactie
Als je probeert op te starten van de DVD verschijnt er linksboven niet het zinnetje:\r\n\r\n\"druk toets om op te starten van DVD\" (of iets in die geest.....)? Je kijkt er snel overheen!\r\nWat ook kan is dat je eerst F12 moet indrukken (deze optie veschijnt onderaan je scherm)\r\nom in het BOOT volgorde menu te komen.
Link naar reactie
[QUOTE=Koos van Spronsen;515815]Hoi,\r\n\r\n1 hij vraagt er niet naar....hij start gewoon op.........\r\n2 zet ik ze allebei op cdrom/dvd.....zegt hij boot disk failure (ofzo) terwijl de dvd er wel degelijk in zit\r\n\r\ngroet[/QUOTE]\r\n\r\nTenzij je Bios corrupt is, zou dat gewoon moeten werken. \r\nJe kan de batterij voor een minuut of 10 uit je moederbord halen en dan terug plaatsen. Haal wel ook de spanning van de pc af. \r\nOok het eerder uitvallen van de videokaart, wijst op meer problemen. Waarom loopt Vista op de D: ook vast (en met een piep). Dit kan duiden op een versleten harde schijf. \r\nDeed je dvd speler het kort voor die tijd nog wel goed? Probeer anders een andere dvd speler aan te sluiten.\r\nKan je ook een andere Vista DVD proberen? Of even een cd van XP plaatsen om te kijken of die het wel doet.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;515821]Is die Vista dvd wel bootable?, je schrijft dat je deze bij de PC hebt gekregen, maar is het misschien toch een herstel dvd. Probeer eens of je de dvd vanuit Vista zelf kunt opstarten of openen.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi ik kan mijn dvd wel gewoon opstarten nu. Kan het dan kiezen uit:\r\n\r\ncomtabiliteit (ofzo) online testen en installeren.....ga ik installeren moet ik eerst zeggen of ik updates wil downloaden of niet...daarna mijn partitie kiezen (daar staat verder echt nergens een optie voor meer opties of iets wat maar in de buurt komt van formateren)
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;515816]Als je probeert op te starten van de DVD verschijnt er linksboven niet het zinnetje:\r\n\r\n\"druk toets om op te starten van DVD\" (of iets in die geest.....)? Je kijkt er snel overheen!\r\nWat ook kan is dat je eerst F12 moet indrukken (deze optie veschijnt onderaan je scherm)\r\nom in het BOOT volgorde menu te komen.[/QUOTE]\r\n\r\nOok even geprobeerd...dit werkt dus ook niet. heb gewoon op f12 zitten drukken (blind als het ware) maar er gebeurde niets...ook het zinnetje verschijnt echt nergens in beeld..\r\n\r\n\r\ndenk dat het dan misschien toch zo is die dvd niet bootable is? hoe kan ik dat controleren
Link naar reactie
[QUOTE=Koos van Spronsen;515857]Hoi ik kan mijn dvd wel gewoon opstarten nu. Kan het dan kiezen uit:\r\n\r\ncomtabiliteit (ofzo) online testen en installeren.....ga ik installeren moet ik eerst zeggen of ik updates wil downloaden of niet...daarna mijn partitie kiezen (daar staat verder echt nergens een optie voor meer opties of iets wat maar in de buurt komt van formateren)[/QUOTE]\r\n\r\nAls je een partitie kiest, komt tie toch met de waarschuwing dat 2 besturingssystemen etc... en dan kan je toch alsnog formatteren kiezen? Ik kan er helemaal naast zitten hoor, het is alweer een week of wat geleden dat ik hier een Vista pc binnen had. die ik zo wilde installeren. .\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;515867]Als je een partitie kiest, komt tie toch met de waarschuwing dat 2 besturingssystemen etc... en dan kan je toch alsnog formatteren kiezen? Ik kan er helemaal naast zitten hoor, het is alweer een week of wat geleden dat ik hier een Vista pc binnen had. die ik zo wilde installeren. .\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDan zegt hij dat hij een .old map gaat maken ofzo? weet ook niet precies....\r\n\r\nmaar hoe kan ik dan mijn schijf later formateren?
Link naar reactie
Altijd oppassen met dvd\'s die niet willen booten, maar netjes kunnen opstarten wanneer je huidige systeem aan staat: ze kunnen niet alles formatteren. Dit, omdat de dvd dan allemaal bestanden kopiëert naar je [B]C:\\[/B] schijf, waardoor als je opstart, je kunt kiezen uit Windows XX en Windows XX setup. Dan kun je praktisch je cd eruit halen, waarna de setup gaat opstarten. Als je dan C:\\ wilt formatteren, dan kan dat niet, want dan staan de setup-bestanden op de C:\\ schijf. De D:\\ schijf kan je dan netjes formatteren, maar daar gaat het dan niet om. Als je dan Windows XX op de C:\\ schijf installeert, dan lijkt alles goed te gaan. Maar, als je als de installatie klaar is, naar C:\\Documents and Settings gaat of users, dan staat daar GebruikersNaam en GebruikersNaam.OudeCOmputerNaam en dat wil je niet. Ook staan je programma\'s gewoon op de schijf, maar ze zijn [B]niet[/B] geïnstalleerd. Negen van de tien programma\'s zeuren dat ze niet goed zijn en doen het niet.\r\n\r\ngroeten,\r\nW-de-beste\r\n\r\nP.S. ik had dit met Windows XP, dus ik weet niet of ze het in Vista hebben opgelost.
Link naar reactie
Hoi, \r\nOke misschien een beetje dom maar ik heb dus alleen een herstel dvd van windows vista.\r\n\r\n\r\ner staat op\r\n\r\nProduct recovery dvd\r\n\r\nHoe kan ik vista D er dan afhalen via C? Of kan dat niet met de herstel dvd.\r\n\r\nIs her uberhaupt een manier om via deze dvd de formateren? zo niet...hoe krijg ik dan de D versie eraf! want ik heb nu ook geen harde schijf ruimte meer vrij op mijn c! \r\n\r\nGroeten en bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...