Ga naar inhoud

PC films op HD tv afspelen


Aanbevolen berichten

Hi,\r\n\r\nIk heb onlangs een nieuwe HD TV gekocht en via HDMI aangesloten op mijn computer. Bij het afspelen van bepaalde (oudere) video\'s in b.v het een 5x4 formaat verschijnen links en rechts zwarte banden in beeld.\r\nWat ik zoek is een PC-programma wat deze beelden naar HDMI formaat oprekt alvorens deze via HDMI aan de HD TV aan te bieden.\r\nVoor lagere resoluties bestond vroeger zoiets als TvTools waarmee ieder videoformaat beeldvullend werd getoond. Ik heb overal op Internet rondgezocht maar kon niets in die richting vinden.\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nMvg\r\n\r\nHenk
Link naar reactie
Wat voor video\'s zijn het ? DVDs ? Of AVI\'s e.d ?\n\nMet bijvoorbeeld VLC player kun je een film beeldvullend afspelen [Ctrl-F]. Ook Quicktime doet dat, en waarschijnlijk iedere player wel. VLC speelt ook DVD\'s af.\n\nHet probleem is waarschijnlijk dat de resolutie van je PC monitor lager is dan je HD-TV. Die resolutie moet je gelijk maken, en dan zal je PCbeeld absoluut identiek op je HD-TV verschjijnen [identiek aan het beeld op je gewone monitor bedoel ik].\n\nIk ga er overigens wel vanuit dat je niet de verhoudingen van de film [4x3 bijv.] wilt oprekken naar breedbeeld. Dat ziet er niet uit, namelijk..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...