Ga naar inhoud

Bootmgr is missing


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste,\r\n\r\nIk houd me vooral bezig met computers te formatteren, op te kuisen, e.d. Sinds kort moest ik nu ook de oude PC van mijn vriendin fixen. Die is hopeloos verouderd, een [U]laptop[/U] Fujitsu Siemens Amilo M1437G. Ik probeer hem te formatteren, maar om de een of andere manier lukt me dit niet.\r\n\r\nIk probeer de computer vanaf de XP Professional [U]CD-rom[/U] te laten [U]booten[/U], die doorliep het laden van drivers, etc, maar toen ik in het eigenlijke venster moest komen waar ik de optie zou krijgen om te formatteren krijg ik de melding dat de [U]setup geen vasteschijfstations[/U] in de computer kan vinden. Een primeur voor mij, maarja. Heb de harde schijf er eens uitgehaald, en er weer goed ingeduwd, maar zonder enig resultaat. Ik besloot dan gewoon [U]Partition Magic[/U] te gebruiken om de harde schijf (er is er maar een, nl. C) te formatteren, maar die kon ook zijn ding niet doen en er kwam onmiddellijk een blue screen te voorschijn.\r\n\r\nAls ik nu de laptop probeer te booten krijg ik direct de melding \"[U]Bootmgr is missing[/U]\". That\'s it. Ik krijg er niets meer uit, ik kan nog steeds vanaf CDs booten, maar dan krijg ik weer de melding dat de setup geen vasteschijfstations kan vinden.\r\n\r\nHeeft er iemand enig idee hoe ik dit oplos? Zelf ben ik maar een beginner in deze dingen. Formatteren, drivers installeren, en troubleshooting in de PC lukt, maar de modernere methodes om PCs te fixen buiten de OS is door mij ongekend.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
De hardeschijven of vasteschijfstations zoals jij ze noemt zijn zeker S-ATA nietwaar?\nEn daarvoor heeft XP geen drivers aan boord. Kijk eens in het BIOS of daar een IDE-Modus of SATA Modus is. Soms wordt het aangeduid met AHCI, deze moet dan uit staan. Ook is er nog een mogelijkheid om deze drivers via F6 toe te voegen tijdens de installatie, deze moeten dan wel op een floppy of USB stick(als usb wordt herkend als opstart in het BIOS) staan.
Link naar reactie
Ja, de harde schijf zal waarschijnlijk S-ATA zijn, model Momentus 5400.2 (120GB). In de BIOS is er geen enkele verwijzig naar IDE-Modus, SATA Modus, noch AHCI. De enige afkorting binnen de BIOS is de IDE configuratie, wat het niet is.\n\nZou ik dan de drivers moeten toevoegen zoals je zegt? Hoe doe ik dit dan?\n\nBedankt voor het spoedig antwoord!
Link naar reactie
Ik heb even gegoogled voor je,\nkijk eens of je[URL=\"http://www.google.com/search?hl=nl&q=fujitsu+siemens+amilo+m1437g+sata+driver&sourceid=navclient-ff&rlz=1B3GGGL_nlNL342NL342&ie=UTF-8&aq=1&oq=Fujitsu+Siemens+Amilo+M1437G\"] Hier(Klik)[/URL] wat wijzer van word, want om dit zelf eerst allemaal door te lezen is me een beetje te veel op dit uur, maar als je nog vragen hebt horen we het wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...