Ga naar inhoud

foto's opslaan ,doormailen en branden


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik mijn topic op de exacte plek plaats maar ik had een vraag:\r\nIk heb onlangs een digitale camera aangeschaft (wat voor mij nog een beetje wennen was want ik stam nog uit het \'rolletjes\'tijdperk.\r\nNu draai ik met vista home premium en daar kun je goed en makkelijk je foto\'s op plaatsen\r\nDaarnaast heb ik via google picasa gedownload wat voor mij gelijk een stuk moeilijker in elkaar zit.\r\nDe vraag is eigelijk wat meer goede foto programma\'s zijn die makkelijk in gebruik zijn?\r\nEn een andere fraag is als je computer opent op welgedeelte ook de foto\'s staan opgeslagen (voor het geval dat het te veel worden en ik er een aantal moet wissen i.v.m vertragen van pc of gewoon de onnodige opslag van de bestanden wil wissen?\r\nB.V.D
Link naar reactie
[quote=blue october;512547]\nEn een andere fraag is als je computer opent op welgedeelte ook de foto\'s staan opgeslagen (voor het geval dat het te veel worden en ik er een aantal moet wissen i.v.m vertragen van pc of gewoon de onnodige opslag van de bestanden wil wissen?\nB.V.D[/quote]\npaintshop pro gebruik ik altijd, is wel redelijk makkelijk .\nde andere vraag duidelijker stellen , kant het niet helemaal volgen .
Link naar reactie
[QUOTE=blue october;512547]Nu draai ik met vista home premium en daar kun je goed en makkelijk je foto\'s op plaatsen\r\nDaarnaast heb ik via google picasa gedownload wat voor mij gelijk een stuk moeilijker in elkaar zit.\r\nDe vraag is eigelijk wat meer goede foto programma\'s zijn die makkelijk in gebruik zijn?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp het niet helemaal; wat bedoel je met het 1e gedeelte over het \'goed en makkelijk plaatsen bij Vista\"? Waarvoor wil je het foto-programma gebruiken? Alleen om foto\'s op je harde schijf overzichtelijk op te slaan/te bekijken of ook om te bewerken?\r\n\r\n[QUOTE=blue october;512547]\r\nEn een andere fraag is als je computer opent op welgedeelte ook de foto\'s staan opgeslagen (voor het geval dat het te veel worden en ik er een aantal moet wissen i.v.m vertragen van pc of gewoon de onnodige opslag van de bestanden wil wissen?\r\n[/QUOTE]\r\nGeen idee of ik bovenstaande goed begrijp. Naar mijn idee bepaal je zelf waar je de foto\'s opslaat op de harde schijf van je computer. De meeste harde schijven van tegenwoordig hebben aardig wat ruimte, dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Zorg wel dat je (dierbare) foto\'s ook op een andere plek bewaart (externe harde schijf, cd/dvd, .....). Mocht je harde schijf crashen, heb je in ieder geval een backup!
Link naar reactie
Ik lees wel dat je nog wat meer ervaring moet opdoen. Het beste kun je mappen aanmaken met herkenbare namen. Die hoofdmappen kun je weer onderverdelen. Bijvoorbeeld:\r\nHoofdmap > Vakantiefoto\'s\r\nsub > Spanje\r\nsub > Duitsland \r\nsub > Nederland \r\nHoofdmap > Architectuur\r\nHoofdmap > Dieren\r\netc.\r\nGeef de foto\'s logische alfabetische namen of nummering\r\n\r\n[B]Zeer belangrijk[/B]\r\n[QUOTE]Naar mijn idee bepaal je zelf waar je de foto\'s opslaat op de harde schijf van je computer. De meeste harde schijven van tegenwoordig hebben aardig wat ruimte, dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Zorg wel dat je (dierbare) foto\'s ook op een andere plek bewaart (externe harde schijf, cd/dvd, .....). Mocht je harde schijf crashen, heb je in ieder geval een backup![/QUOTE]\r\n\r\n[B]Maak altijd van alle mappen die foto\'s bevatten een back-up op een externe harde schijf![/B]\r\n\r\n[QUOTE]En een andere fraag is als je computer opent op welgedeelte ook de foto\'s staan opgeslagen (voor het geval dat het te veel worden en ik er een aantal moet wissen i.v.m vertragen van pc of gewoon de onnodige opslag van de bestanden wil wissen?[/QUOTE]\r\n\r\nDie gedachtengang is niet juist. Het opslaan of weergeven van foto\'s heeft geen vertragen van de pc tengevolge en het aantal bestanden dat op de harde schijf geplaatst kan worden is afhankelijk van het aantal GB van de harde schijf en de grootte van de foto\'s (Kb/MB). Heeft ook niets met het geheugen te maken. Foto\'s wissen krijg je misschien spijt van! Maak dan een map: \'Gewiste foto\'s\' en verplaats de foto\'s naar die map. Krijg je spijt of heb je een fout gemaakt is het geen probleem. Immers daar staan alle gewiste foto\'s. \r\n\r\nIk denk dat je bedoelt de scanning door Picasa, dat duurt soms even. Want alle mappen waar afbeeldingen of foto\'s staan worden in kaart gebracht en opgenomen in de bibliotheek. Echter de foto\'s worden niet dubbel opgeslagen, maar blijven gewoon op de oorspronkelijk locatie staan. Als je in Picasa een bestand wilt verwijderen, uit de bibliotheek, krijg je ook vaak de vraag of deze van de harde schijf verwijderd moet worden. Natuurlijk nee antwoorden, want dan wordt de foto ook werkelijk op de harde schijf gewist. \r\n\r\nZorg dat je altijd zelf de locatie van je afbeeldingen en foto\'s op de harde schijf weet! Dan heb je zelf een beter inzicht en meer controle.
Link naar reactie
Kan het best begrijpen dat jullie me niet kunnen volgen want ik had beter moeten kijken.\r\nDe foto\'s worden gewoon opgeslagen in Program Files en dan in Windows Fhoto Gallery en dat had ik oover het hoofd gezien hierbij sorry voor mijn stupide vraag.\r\nDus ik mag de conclusie trekken dat ik foto\'s die ik na verloop van tijd niet meer van belang vind daar ook kan verwijderen\r\nIk ben nog niet zo lang op ontdekkingsreis in het elektronische snelweg verkeer maar het interesseerd me mateloos wat zowel voor de soft als de hardware geldt.\r\nEn de volgende vraag is eigenlijk als ik bepaalde foto\'s in een apparte map wil opslaan hoe moet ik dan te werk gaan?\r\nMisschien kan een van jullie me daar stap voor stap door heen leiden?\r\nBij voorbaat dank van een pc dialecticus,
Link naar reactie
[QUOTE=blue october;512577]Kan het best begrijpen dat jullie me niet kunnen volgen want ik had beter moeten kijken.\r\nDe foto\'s worden gewoon opgeslagen in Program Files en dan in Windows Fhoto Gallery en dat had ik oover het hoofd gezien hierbij sorry voor mijn stupide vraag.\r\n[/QUOTE]\r\nDe vraag op zich is niet stupide hoor. Het enige waar we wat moeite mee hadden is om hem goed te begrijpen. Blij dat het opgelost is.\r\n\r\n[QUOTE=blue october;512577]Dus ik mag de conclusie trekken dat ik foto\'s die ik na verloop van tijd niet meer van belang vind daar ook kan verwijderen\r\n[/QUOTE]\r\nCorrect. Bedenk wel; verwijderde foto\'s zijn niet (altijd) terug te halen!\r\n\r\n[QUOTE=blue october;512577]En de volgende vraag is eigenlijk als ik bepaalde foto\'s in een apparte map wil opslaan hoe moet ik dan te werk gaan?\r\nMisschien kan een van jullie me daar stap voor stap door heen leiden?\r\n[/QUOTE]\r\nOver welke Windows-versie hebben we het?\r\nBekent met de \"verkenner\"? --> druk op de windowstoets, houdt ingedrukt en druk op de e.\r\nBepaal waar de nieuwe map moet komen. Bekent hoe een nieuwe map aangemaakt moet worden? --> rechtermuisknop, nieuw, map. Geef deze map een duidelijke naam.\r\n\r\nGa (met verkenner) naar Program Files en dan in Windows Fhoto Gallery en selecteer de foto(\'s) en/of map(pen) die je wilt kopieren of verplaatsen. Ga naar de zojuist aangemaakte map en plak ze daar.\r\n\r\nHoop dat het zo duidelijk is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...