Ga naar inhoud

Mac op Windows laptop?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk wil Mac OS X op mijn Windows laptop hebben.\nIs dat mogelijk?\nIk heb gehoord van een moederbord die dat wel kan.\n\nIk heb niet zo een heel goede laptop;)\nLink naar laptop: ([URL=\"http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=499849&lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&cc=us\"]klik[/URL])\nAls het kan dan vraag ik of ik hem dualboot kan maken op mijn WD Externe hard disk.\n\nMvg,Alen
Link naar reactie
Je kunt MacOS alleen kopen als je daar ook een Mac computer bij neemt.\n\nIn theorie kan het wel, maar dan ben je a) illegaal bezig en b) zul je een hoop problemen krijgen met het vinden van drivers, want die zijn er alleen voor hardware die Apple ondersteunt (lees: alleen voor Mac computers). Als je het al werkend krijgt, dan zul je nooit alles uit het besturingssysteem kunnen halen wat er in zit.
Link naar reactie
Je kan voor 29 euro OSX kopen. Je kan OSX installeren op een externe HD. Windows kan niet worden geinstalleerd op een externe HD, dus dualboot kun je wel vergeten.\r\n\r\nEFI kan worden gesimuleerd met een stukje software, en daar zijn alle zgn Hackintosh hacks op gebaseerd. Als je wat gaat Googlen zul je een wereld van informatie tegenkomen over het hoe en wat, misschien zelfs wel over jouw specifieke laptop.\r\nEchter, je moet zelf op zoek naar de Mac drivers voor jouw hardware, als die er al zijn. Weer: Googlen!!\r\nVervolgens heb je grote kans dat het je niet zal brengen wat je hoopt, want OSX is vooral stabiel op de hardware waar het voor gemaakt is, in tegenstelling tot Windows, dat met alle hardware moet kunnen werken [en daarom ook stabiliteits problemen heeft].\r\n\r\nWindows draait prima op een Mac, maar andersom is helaas niet vanzelfsprekend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...