Ga naar inhoud

Windows Vista Format probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hey!\r\n\r\nik weet dat er 100den topics zijn over het verwijderen van vista,maar ik blijf toch met een probleem zitten.\r\n\r\nik heb heel het internet afgezocht,veel dingen geprobeerd,maar niks werkt.\r\nmisschien doe ik iets fout,of zie ik iets over het hoofd,hopelijk kunnen julie mij helpen. het gaat als volgt..\r\n\r\nik stop mijn originele windows XP cd erin,en ik start hem via de cd op.\r\nik had al wat info gelezen over dat ik dan \"r\" moest typen,en fixboot,fixmbr en bevestigen met een \"j\", maar ik kom niet veel verder dan een blauw scherm met deze tekst erop:\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\" Er is een probleem gevonden,Windows is afgesloten om problemen te verkomen.\r\n\r\nAls dit de 1e keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de pc opnieuw opstarten.als het scherm nogmaals wordt weergeven,kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.\r\n\r\nControleer de computer op virussen,verweider de nieuwe vasteschijven of vaste schijven controllers die u hebt geinstaleerd.\r\ncontroleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten.\r\nvoer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de pc opnieuw op.\r\n\r\ntechnishe info mogelijk in het engels. \"\r\n\r\n\r\n\r\n\r\niemand hier ervaring mee? ik wil echt zo graag XP weer terug.ik maak muziek,en ik kan heel veel dingen niet doen, zoals de Akai mpd instaleren, en 2 programma\'s combineren. wat vroeger met xp allemaal geen probleem was.\r\n\r\nB.v.d.
Link naar reactie
[QUOTE=Jimbeam;511609]ik stop mijn originele windows XP cd erin,en ik start hem via de cd op. ik had al wat info gelezen over dat ik dan \"r\" moest typen,en fixboot,fixmbr en bevestigen met een \"j\"[/QUOTE]\r\n\r\nWanneer start je die cd op? Toch wel bij het opstarten van de pc (volgorde in bios aanpassen), zodat vanaf de cd wordt gestart.\r\n\r\nWelk merk/type pc heb je?
Link naar reactie
ik heb een Packard bell,\n\nja bij bios heb ik dvd/cd station als 1e geselecteerd, ik krijg een bericht: wilt u de pc opstarten via de cd rom, of zo iets, en dan krijg ik een blauw scherm,met druk of F6 als u dit NIET wilt installeren, dat doe ik natuurlijk niet,en laat hem gewoon z\'n gang gaan, en uiteindelijk wordt het scherm zwart, en vervolgens blauw,met die tekst erop.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nHeb wat zitten spitten naar goede info m.b.t. je vraag en ik kwam o.m. dit tegen:\r\n\r\n[SIZE=\"2\"][B][I][COLOR=\"Blue\"][COLOR=\"Navy\"]You must use a full retail or OEM version of XP (not the cd from your old computer) this makes life really easy and can usually be downloaded from the web.\r\nYou must also have [COLOR=\"Red\"]a genuine XP key[/COLOR], which has not been used on another system (without genuine key you will not get updates and your system will be labeled as using pirated software by Microsoft.\r\n\r\nNext you should know or find out the specifications of your system, to do this goto Manufactures website.\r\n\r\nThe [COLOR=\"red\"]most important step [/COLOR]is to find out if your harddisk is using [COLOR=\"red\"]SATA interface [/COLOR](if so you will require the [COLOR=\"red\"]SATA XP drivers [/COLOR]and a floppy disk, as [COLOR=\"red\"]this is the only way [/COLOR]that XP can install these drivers.)\r\n\r\nInstall XP via cd rom by booting cdrom at system start (if you cannot do this then you must access your system bios at first boot by pressing F2 or Del keys(or whatever key your system uses) and change the boot option to cdrom as first drive. [COLOR=\"SandyBrown\"](Dit heb je gedaan)[/COLOR][/COLOR]\r\n\r\nIf your system uses [COLOR=\"red\"]SATA [/COLOR]press [COLOR=\"red\"]F6[/COLOR] when XP prompts “[COLOR=\"red\"]press F6 to install other[/COLOR]” at very beginning of XP install and install sata drivers from floppy. [/COLOR][/I][/B][/SIZE]\r\n\r\nMisschien heb je er iets aan.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
[QUOTE=Jimbeam;511617]okeoke, maar er komt niks, hij is bezig met het laden van bestanden, in Windows setup, maar dan komt er ineens een zwart scherm met links boven een knipperend streepje ,vervolgens komt dat blauwe scherm met de foutmelding.[/QUOTE]\r\n\r\nAls Vista altijd goed draaide, dan moet XP ook lukken. \r\nMogelijk is je pc voorzien van een SATA schijf. Vista herkent die schijf wel, maar XP heeft daar meestal speciale SATA drivers op een floppy of USB stick voor nodig.\r\nHet kan ook zijn, dat je pc voorzien is van een partitie op FAT32 met recovery software, die even lelijk in de weg zit.\r\nWelk merk en type pc/moederboard heb je?\r\n\r\nHeb je al geprobeerd om na een druk op de spatiebalk bij : \"Als u van cd wilt opstarten druk dan op een toets\" niets meer in te drukken Dus ook geen F6. Want die F6 laat hem juist vragen naar een floppy met die sata drivers. Op zich mag dat geen blauw scherm veroorzaken, maar goed. \r\n\r\nNiek\r\n\r\nAanvulling \" Poffer Jeep was me voor....:-) \"
Link naar reactie
hey, bedankt voor de info, ik heb geloof ik inderdaad een sata schijf,heb het woord sata zien staan in bios, voorderest heb ik er allemaal niet zoveel verstand van, ik heb everest gedownload,bij moederboard staat: Onbekend, ik heb een peckardbell.\nik heb een xp cd die nog nooit eerder is gebruikt,zat nieuw in de verpakking. moet er even bij zeggen dat ik een interne E-mu geluidskaard heb,met daarop een mixer aangesloten,en op die mixer zit een versterker,platenspeler,mic,monitorspeakers,en meerdere instrumenten. moet ik mischien de geluidskaart verwijderen? heb btw ook een externe hardeschijf,maar die heb ik al losgekoppeld.\n\njim
Link naar reactie
[QUOTE=Jimbeam;511719]hey, bedankt voor de info, ik heb geloof ik inderdaad een sata schijf,heb het woord sata zien staan in bios, voorderest heb ik er allemaal niet zoveel verstand van, ik heb everest gedownload,bij moederboard staat: Onbekend, ik heb een peckardbell.\r\nik heb een xp cd die nog nooit eerder is gebruikt,zat nieuw in de verpakking. moet er even bij zeggen dat ik een interne E-mu geluidskaard heb,met daarop een mixer aangesloten,en op die mixer zit een versterker,platenspeler,mic,monitorspeakers,en meerdere instrumenten. moet ik mischien de geluidskaart verwijderen? heb btw ook een externe hardeschijf,maar die heb ik al losgekoppeld.\r\n\r\njim[/QUOTE]\r\n\r\nOp elke PackerdBell zit een sticker met s/n , naam en type. \r\nDie E-mu geluidskaart mag niets uitmaken. \r\nEverest zou bij harddisks kunnen aangeven of het PATA = IDE, of E-Sata is.\r\nIk begrijp dat je de pc gekocht hebt met Vista voorgeinstalleerd. Is dat juist?\r\nTijdens de installatie van XP krijg je de mogelijkheid om partities te verwijderen. Als je zeker weet, dat je Vista nooit meer wil herinstalleren met Recover dvd\'s, verwijderen dan alle partities en maak voor XP één nieuwe aan op de gewenste grote. \r\nDie HP dingen blijven anders lastig doen over de verstopte recover partitie.\r\n\r\nKijk wel even op de site van HP (Moet zijn packerdBell [url]http://support.packardbell.com/global/[/url] .... sorry Dutch) of er drivers voor XP zijn, voor jou model en download en installeer die na de install van XP.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
hey allemaal,tis me gelukt, k heb in bios iets veranderd, er stond eerst AHCI,dat heb ik veranderd in iets met Raid ofzo/of riad. daarna ging die eindelijk door,en hb ik vista verwijderd,en xp derop gezet. maar zit nu weer met een ander probleem. De Ethernet driver is niet geinstaleerd,heb letterlijk elke driver van het internet met de zelfde naam gebrand op een cd,en geprobeert te instaleren maar dit lukte niet, precies dezelfde naam als everest aangeeft..: Realtek RTL8139/810x Fast Ethernet adapter.\r\nheb allemaal mapjes gehad,heb ik via Apparaatbeheer het gele vraagtekentje aangeklikt,en stuurprogramma instaleren gedaan,zoiets. maar niks doet het. ligt dit aan xp? of heb ik nog steeds de goeie niet gevonden? thnx
Link naar reactie
[QUOTE=Jimbeam;511760]hey allemaal,tis me gelukt, k heb in bios iets veranderd, er stond eerst AHCI,dat heb ik veranderd in iets met Raid ofzo/of riad. daarna ging die eindelijk door,en hb ik vista verwijderd,en xp derop gezet. maar zit nu weer met een ander probleem. De Ethernet driver is niet geinstaleerd,heb letterlijk elke driver van het internet met de zelfde naam gebrand op een cd,en geprobeert te instaleren maar dit lukte niet, precies dezelfde naam als everest aangeeft..: Realtek RTL8139/810x Fast Ethernet adapter.\r\nheb allemaal mapjes gehad,heb ik via Apparaatbeheer het gele vraagtekentje aangeklikt,en stuurprogramma instaleren gedaan,zoiets. maar niks doet het. ligt dit aan xp? of heb ik nog steeds de goeie niet gevonden? thnx[/QUOTE]\r\n\r\nZie post 10 hierboven. Even zoeken bij PackerdBell.\r\nKijk anders even daar: [url]http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=6&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false[/url]\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Jimbeam;511967]ik ben nu weer een lading drivers aan het downloaden, moet ik ze voor XP of vista downloaden?[/QUOTE]\r\n\r\nAls je nu XP hebt geinstalleerd, moet je daar de drivers ook voor downloaden en installeren.\r\n\r\nAls je Vista er weer hebt opgezet, dan moet je ze voor Vista downloaden en installeren.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Oke niek bedankt!, maar helaas, heb echt elke driver gedownload die er bewijze van spreken maar bestaat, geen enkele werkt.\n\nhet geluid lukte wel,de videokaart ook,maar de ethercard wil maar niet.\n\nen er komen alleen maar problemen bij. mn computer start nu vanzelf om de haverklap op. hij valt uit en start weer op. julie hebben me al heel goed geholpen ,ik hoop dat julie nog wat tips hebben, heb dank!
Link naar reactie
De Realtek RTL8139/810x moet echt geen probleem zijn. Downloaden. In een mapje uitpakken en naar het bestandje SETUP.EXE zoeken en daarop dubbel klikken.\r\nDe-installeer wel eerst even de drivers van de realtek.\r\nIk neem aan dat je bij PB wel hebt ingevuld, dat je besturingssysteem XP is?\r\nZou ook nog kunnen dat je Realtekje gewoon stuk is.\r\nMet betrekking tot het vanzelf opstarten: In de bios staan een aantal opties m.b.t. \"wake-up\" Kijk daar eens goed naar en schakel diegene die niet nodig zijn uit. \"Wake-up LAN\" is er zo één die dus uit kan, maar zo zijn er wel meer. \r\nHet uitschakelen kan met heel veel andere dingen te maken hebben (zie de post van Dutch) of met de voeding bijvoorbeeld.\r\n\r\nProbeer ook dit eens:\r\nklik op->start->configuratiescherm->prestaties en onderhoud->systeem en haal in het geopende venster het tabblad->geavanceerd naar voren.\r\nin het veld->opstart-en herinstellingen,klik je op de knop->instellingen.\r\ndeactiveer met een muisklik de optie\"de computer automatisch opnieuw opstarten,in het veld systeemfouten en klik daarna op->ok.\r\n\r\nKijk ook eens in je logboeken van Windows. Rechtsklik op \"Deze Computer\" kies \"Beheren\" en daarna kan je \"logboeken\" kiezen. Het is vrij normaal als daar wat waarschuwingen en foutmeldingen in staan, maar het gaat erom wat deze te melden hebben. Mogelijk kom je zo ook achter de oorzaak van de problemen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Heel erg bedankt guys!! ik heb nu XP home ed.\r\n\r\neen vriend van de familie heeft een eigen computerzaak,en die zou voor niks wel even de drivers instaleren.maar ik denk ook dat het kaartje kapot is, heb heel vaak drivers moeten instaleren zonder cd,en dat was nooit een probleem.wanneer ik de pc terug krijg(vandaag of morgen) en hij start nog steeds automatisch opnieuw op, dan ga ik me uiterste best doen met behulp van je goede advies,om dit probleem even op te lossen!\r\n\r\nbeetje offtopic, maar ik heb de man ook verteld dat ik een nieuwe videokaart wil,eentje met 2 monitor aansluitingen op de kaart.ik vroeg of ik de monitors dan kon splitten.. hij wist niet zeker of dat kon,hij \"dacht\" dat je dan alleen kon klonen. is dit zo? of kan je dan ook splitten,zodat je vensters naar \'t andere beeldscherm kan slepen?\r\n\r\nThanks guys!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...