Ga naar inhoud

audio en video niet synchroon


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nOp dit moment heb ik een VCR2PC van ION thuis staan. Op het eerste gezicht leek dit apparaat bijzonder geschikt om vhs banden over te zetten naar de pc. Aansluiten op pc, drivertje installeren, software installeren en hierna vhs banden omzetten. \r\n\r\nNu kwam ik er echter achter dat hoe langer de opname is hoe meer het geluid en beeld niet meer synchroon lopen. Bij de meeste opnames die ik over heb gezet gaat het de eerste 30 minuten goed. Kijk je op ongeveer 60 minuten dan merk je al een verschil van ongeveer een 0,5 sec. \r\n\r\nHet bijgeleverde programma is EZ VHS Converter. Ik heb ook geprobeerd met virtualdub, maar hierbij krijg ik zelfs verschillen van enkele minuten.\r\n\r\nIemand een idee waardoor dit kan komen?
Link naar reactie
Als het geluid een variabele bitrate heeft, kijk dan eens of je het vast in kunt stellen. Als dat niet helpt, is er denk ik weinig aan te doen. Anders dan betere capture hardware aan te schaffen.\n\nIk vermoed dat je met een goede audio editor geluid ook wel kunt \"uitrekken\". De hamvraag daarbij is natuurlijk, hoe nauwkeurig je zoiets kunt doen. Met virtualdub kun je het geluidsspoor wel uit het bestand halen en er naderhand weer aan toevoegen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
[QUOTE=weyde4;510508]Met pinnacle st12 kan je het geluidsspoor verzetten doormiddel op het slotje te klikken rechts ...........[/QUOTE]\r\n\r\nHallo,\r\n\r\nik heb onlangs 16 hi8 tapes gedigitaliseerd zonder problemen. Nu heb ik inderdaad ook het probleem met de vhs banden. Ik gebruik studio 12 maar zie dat slotje waar je het over hebt niet.... alleen bij mijn menubalk en het onderste geluidsspoor staat dat slotje...\r\n\r\nHoop dat je me kunt helpen. Het is erg frustie...\r\nGroeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...