Ga naar inhoud

Geluid en beeld niet gelijk bij afspelen MP4


Aanbevolen berichten

Ik heb een foto-videocamera Sony DSC-T500 en de videos gemaakt met deze camera worden opgeslagen als MP4 files.\r\n\r\nIn het instructie boekje staat vermeld dat de filmpjes worden opgenomen in MPEG4 AVC/H.264, Approx 30 fps, progressive AAC, mp4 formaat.\r\n\r\nEenmaal de fimpjes naar mijn computer geupload te hebben wil ik ze gaan bekijken... maar en in Windows Media Player, en in Media Player en in VLC Lan spelen de fimpjes niet juist af.\r\n\r\n[B]Het geluid en het beeld lopen niet gelijk, eerst komt het beeld en dan een paar seconde later het geluid...[/B]\r\n\r\nIn de VLC is het beeld zelfs mozaik en heel slecht..\r\n\r\nIk heb Windows XP en ik heb Service Pack 3 en Mega K-litepack geinstalleerd..\r\n\r\nIk begrijp het niet waarom het zo moeilijk is om deze video formaten af te spelen, er zijn tegenwoordig zoveel camera en telefoons die videos maken in dit formaat??? Het zou toch niet moeilijk moeten zijn??\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik deze filmpjes \"normaal\" kan laten afspelen??\r\nAlle tips welkom wat ik begin echt een beetje moedeloos te worden.\r\n\r\nAlvast zeer bedankt
Link naar reactie
Neemt die camera toevallig in HD op? Dan kan het zomaar zijn dat je pc niet krachtig genoeg is om HD af te spelen. In dat geval houdt \'t redelijk snel op. Mogelijk kun je in de camera instellen om op SD formaat op te nemen, dat zou dan wel goed moeten gaan.\r\n\r\nEventueel kun je nog Media Player Classic Home Cinema proberen om de video af te spelen. Werkt ook dat niet, dan kun je overwegen om het bestand naar een ander formaat te converteren.
Link naar reactie
[QUOTE=Aphrodite of Rhodes;505542]Ik heb een foto-videocamera Sony DSC-T500 en de videos gemaakt met deze camera worden opgeslagen als MP4 files.\r\n\r\nIn het instructie boekje staat vermeld dat de filmpjes worden opgenomen in MPEG4 AVC/H.264, Approx 30 fps, progressive AAC, mp4 formaat.\r\n\r\nEenmaal de fimpjes naar mijn computer geupload te hebben wil ik ze gaan bekijken... maar en in Windows Media Player, en in Media Player en in VLC Lan spelen de fimpjes niet juist af.\r\n\r\n[B]Het geluid en het beeld lopen niet gelijk, eerst komt het beeld en dan een paar seconde later het geluid...[/B]\r\n\r\nIn de VLC is het beeld zelfs mozaik en heel slecht..\r\n\r\nIk heb Windows XP en ik heb Service Pack 3 en Mega K-litepack geinstalleerd..\r\n\r\nIk begrijp het niet waarom het zo moeilijk is om deze video formaten af te spelen, er zijn tegenwoordig zoveel camera en telefoons die videos maken in dit formaat??? Het zou toch niet moeilijk moeten zijn??\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik deze filmpjes \"normaal\" kan laten afspelen??\r\nAlle tips welkom wat ik begin echt een beetje moedeloos te worden.\r\n\r\nAlvast zeer bedankt[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=FooBar;505572]Neemt die camera toevallig in HD op? Dan kan het zomaar zijn dat je pc niet krachtig genoeg is om HD af te spelen. In dat geval houdt \'t redelijk snel op. Mogelijk kun je in de camera instellen om op SD formaat op te nemen, dat zou dan wel goed moeten gaan.\r\n\r\nEventueel kun je nog Media Player Classic Home Cinema proberen om de video af te spelen. Werkt ook dat niet, dan kun je overwegen om het bestand naar een ander formaat te converteren.[/QUOTE]\r\n\r\n@Aphrodite: is het altijd al zo geweest ??? hoe oud is het aperaatje ??\r\n\r\nspeeld de camera als je het film je zelf bekijkt wel goed af ?\r\n\r\nzit er een kaartje in om hang je het aperaat aan de usb ?\r\n\r\n hij is 10.1 Mega pixels\r\n\r\n@foobar: ?.?. wel eens een mp4 als HD afgespeeld ........????\r\npc niet sterk genoeg om HD aftespelen dan zou hij moetten haperen of om de zoveel seconde moetten laden .... camera anders instellen kan\r\ner zijn ook wijnig telefoons die hd op nemen\r\n\r\nbtw op de site zelf staat dat hij eigelijk niet gemaakt is voor mooie filmpjes maar dat is bij zaak ..?? wat is de reden dat je hem gekocht heb\r\nvoor film of foto\'s?\r\n\r\ngoogle..\r\nMaximale videoresolutie :1280 x 720 \r\nMaximale videoresolutie\r\nDe kwaliteit van video wordt mede bepaald door de resolutie. De kwaliteit van de filmpjes die u maakt met een digitale fotocamera, doorgaans met lage resolutie, is niet te vergelijken met die van een echte digitale videocamera.
Link naar reactie
[QUOTE=River;505587]@foobar: ?.?. wel eens een mp4 als HD afgespeeld ........????[/QUOTE]\r\nNee, ik doe niet aan mp4. H.264 is een HD-codec en als HD afspelen niet werkt zou je pc niet krachtig genoeg kunnen zijn. Alle tips waren welkom, dus...\r\n\r\nMag ik je verder nog vriendelijk vragen om geen hele berichten te citeren? Nergens voor nodig en kost zoveel plaats op m\'n scherm ;)\r\nCiteren hoeft eigenlijk alleen als je op iets reageert dat er niet direct boven staat, of als je op een klein onderdeel van een langer verhaal wilt reageren. :cool:
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reakties!\r\n\r\nJa alle tips waren welkom en ik ben dan ook erg blij met de gegeven tips...\r\n\r\n[B]Foobar:[/B] Ja de camera neemt HD op. Op de camera staa HD Movie 720p Full HD 1080\r\n\r\nIk heb het geprobeerd in de Media Player Classic Home Cinema maar daar loopt het beeld vertraagd en het geluid stottert..\r\n\r\nToch wel jammer dat ik dan alle filmpjes om moet gaan zetten in een ander formaat.. dan verlies ook direct de kwaliteit van het filmpje. Het is toch raar dat daar nog geen oplossing voor is. De cameras worden wel verkocht maar je kunt het niet afspelen?\r\n\r\n[B]River:[/B] Ik heb de camera gekocht voor de fotos, maar zeer zeker ook voor de video... ik wilde niet meer met twee cameras rond lopen en dit leek me een zeer goed oplossing....een foto camera die zeer goede video kwaliteit heeft...(kan ze nu alleen niet afspelen :( )\r\n\r\nOp de camera spelen ze wel goed af \r\nEn ik gebruik een usb kabeltje om de fotos en video te uploaden naar mijn computer\r\n\r\n[B]Foobar:[/B] Je schijft in je tweede reactie dat H.264 een HD codec is, zit deze codec ook in het K-lite codec pakket of in het Service pack 3? En hoe kan ik zien of ik deze codec al heb? Indien ik deze niet heb, heb je dan toevallig een adresje waar ik hem kan downloaden??\r\n\r\nIn geval ik echt alle filmpjes moet gaan opzetten (pffff) naar welk formaat zal ik dat dan doen zonder te veel kwaliteit te verliezen? Punt is dat ik daarna de filmpjes moet samen voegen om er een film van te maken, dus het moet wel een formaat zijn wat ge joined kan worden...\r\n\r\nIk hoor het graag van jullie.. en nogmaals bedankt voor de reacties
Link naar reactie
VLC en Media Player Classic hebben die codec standaard aan boord, vermits je de nieuwste versie van betreffende programma\'s hebt natuurlijk, maar daar ga ik van uit.\n\nAangezien je in Windows Media Player ook iets te zien krijgt en iets hoort zit de codec ook in het genoemde codec-pack.\n\nVermeld even de specificaties van je pc, om te zien of het daar aan kan liggen. Als je pc wel krachtig is, moeten we het probleem elders zoeken.
Link naar reactie
Rechtsklik op \"Deze computer\" en kies Eigenschappen. Daar kun je de geinstalleerde processor en de hoeveelheid geheugen terugvinden.\n\nBelangrijker echter is welke grafische kaart er geinstalleerd is. Windows geeft dat niet altijd correct aan, maar ver ernaast zul je niet zitten. Nog steeds in dat eigenschappen-venster kun je via één van de tabbladen naar Apparaatbeheer. \nIn Apparaatbeheer klik je op het onderdeel Beeldschermadapters en neem je over wat er daaronder verschijnt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...