Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk weet niet of ik een vraag mag stellen over een digitale reciever voor televisie, maar ik wist niet waar ik anders terecht moest. Wij hebben sinds 1 jaar een digitale reciever en die is verbonden met een coax kabel van wanddoos naar reciever en van de reciever (ook weer een coax) naar de tv in de normale tv antenne aansluiting. Nu hebben we sinds kort een nieuwe tv en ik denk niet dat we de tv optimaal gebruiken, want het beeld is niet helemaal zuiver. En dat moet toch echt kunnen met zo\'n full hd. Hier word gezegd dat alles nu digitaal is maar ik geloof er niets van. Hoe kun je nou digitale tv ontvangen via een tv atenne aansluiting? Ik dacht dat je daar hdmi ofzo voor nodig had. Binnenkort krijgen we een nieuwe digitale reciever van ziggo met hdmi en dan zal ik het wel zien maar ik ben gewoon benieuwd of ik gelijk heb.
Link naar reactie
De tweede coax kabel van de digitale ontvanger naar de tv kun je eigenlijk laten vervallen, want die heb je niet meer nodig. Afhankelijk van de ontvanger sluit je deze middels een scart of hdmi kabel op de tv aan.\n\nBelangrijk hierbij is dat je de ontvanger gebruikt om de zenders te selecteren, en niet de (analoge!) ontvanger die in de tv zit. Haal genoemde coax-kabel maar eens weg, dan kom je er vanzelf achter of je het goed doet. Als je geen beeld meer hebt, heb je inderdaad niet optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden.\n\nIn geval van scart heb je een SD-ontvanger. Een stuk beter dan analoge tv, maar HD is het nog niet. Daarbij komt ook nog eens dat het beeld digitaal in de ontvanger binnen komt, vervolgens naar analoog wordt overgezet om door de scart-kabel geperst te worden, waarna de tv het weer in digitaal omzet om het weer te kunnen geven.\n\nAls je de ontvanger via HDMI aansluit heb je een HD ontvanger. Hierbij blijft dan ook alles digitaal, heb je geen verlies meer en haal je het beste uit je tv. Overigens zijn nog maar een paar uitzendingen echt in HD, dus veel voordeel heb je er op dit moment nog niet van, maar dat zal in de loop van het jaar zeker veranderen als ook de commerciele omroepen over gaan op HD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...