Ga naar inhoud

zeer slome pc.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn pc is sinds een tijde ontzettend langzaam...\r\nDit komt doordat de pc op de achtergrond constant bezig is, dat is ook te horen.\r\nElke dag bij het opstarten lijkt hij alles te scannen oid, het duurt een paar uur.\r\nDaarna is het over (gelukkig).\r\nMijn pc wordt er zeer langzaam van, erg vervelend natuurlijk.\r\nVirusscanners e.d. heb ik allemaal al uitgezet, dus die veroorzaken het niet.\r\nBij het opstarten ook al zoveel mogelijk software automatisch uitgezet, dus rechtsonderin het bureaublad staat bijna geen enkel icoon meer.\r\nKan ik ergens, heel simpel, in mijn pc zien wat het op dit moment aan het doen is???\r\n(Dus welke programma dat \'scannen\' veroorzaakt?)\r\nIk wordt er ramgek van namelijk...\r\ngroet Udo
Link naar reactie
Het uitschakelen van virusscanner is niet het meest verstandige. Zeker nu je hebt gemerkt dat dat niet de oorzaak van je probleem is; snel weer inschakelen dus (net als een firewall).\n\nAls je bij taakbeheer kijkt; wat draait er dan allemaal en is er iets wat veel CPU gebruikt?\nHoe oud is de computer? \nNeem aan dat Vista gebruikt wordt?\nWaaruit leid je af dat de pc aan het scannen is? De harde schijf is voortdurend actief?
Link naar reactie
Ratelt die schijf permanent ? Welke proces heeft de CPU te pakken (threads en IO, zie Taakbeheer en zet meer kolommen aan).\nIs het Windows, zit je machine in een botnet, loopt iets alle bestanden en zips door, stuur jij spam door, hoe ben je beveiligd ?\nHij doet het nog, een virus zal het niet zijn ...\n\nWat nu ?\nIndexing-service uitzetten !\nWat moet je ermee ? Zoeken is altijd al de grootste performance-killer en stroomvreter.\n\nDeze Computer -> Beheren -> Services (handmatig zetten of helemaal uit).\n\nAVG 9 Free Edition doet helemaal niks, zelfs een week-end lang downloaden en je machientje is alleen maar bezig met wat wegschrijven en de netwerk-adapter... ZoneAlarm en Peerblock ernaast en alles is veilig (vooral je privacy) ... Sourceforge thank you - site in Frankrijk afsluiten ik snap het niet !!!\n\nVirus-scan: hoevaak doet ie dat ? Zie Taakplanner ... wie o wie verzint voor thuis een wekelijkse of dagelijkse scan terwijl AVG sowieso permanent draait ???\n\nEen keer in de drie vier maanden en vindt ie telkens mijn eigen software ... ja hoor, even 400 Gb aan bestanden doen (wordt ie heet van en loopt lang, zelfs met RAID-0 volumes met 180 Mb/sec op een Quad-core-duo met DDR3 - mainboard zoemt bij 50 graden - kastdeur en lades open - op wieltjes naar voren rollen - niet kapot te krijgen twee jaar oud - eigen specs laten bouwen, heb er drie binnenkort vier bekabeld en draadloos).\n\nOverige services nalopen: zo mogelijk op handmatig zetten, weet wat je doet !\n\nOpstartprocessen: alle update-meuk bij account-bootup uitzetten (Flash en Java zou ik laten, de rest niet uitvoeren - weet wat je doet !)\n\nStoeien met prefetch en super-prefetch: doe maar alles en doodleuk af en toe alles eruit met twee keer reboot, even pissen en klaar - weet wat je doet !!\n\nRuim je C partitie automatisch op met CCleaner, zet je data op een andere partitie en maak C minimaal 50 Gb groot, 100 Gb en je blijft onder de 50 % vol.\nZet geen HTML-troep op C, ieder flut bestandje vult je NTFS partitie-tabel (kun je verdubbelen in Win7, zit bitmap indexing op).\n\nOh ja, ruim vooral de Virus-scanner backups up (hangende AVG 8 update en een Vista SP1 update en de C schijf bijna vol ooit meegemaakt ...)\nWat moet je met oude vir-defs van maanden geleden of gisteren .. waarom doet MS geen echte beveliging, \'t is hun product Neelie !!!\n\nPrivacy, botnets, géén van-binnen-naar-buiten- firewall, géén virusbeveiliging en hoeveel PC\'s thuis doen vrolijk ET-phone-home van privegegevens of worden gebruikt door derden zonder dat ook maar één ISP ook maar één keer iets meldt van Incidenten?\nVrolijk met zijn allen onbeveiligd Internetbankieren - kleine lettertjes bij je eigen Bank ooit gelezen ? Ja Hoor !!! \n\nHuur mij maar in ... ben niet goedkoop (even roken en naar bed).\n\nSucces !
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Heb alles geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.\r\nWord er inmiddels echt gek van!\r\n\r\nIk neem aan dat er een mogelijkheid is te kijken waar de computer op dit moment mee bezig is?\r\nDus dat ik direct kan zien waarmom mijn pc van alles scant???\r\nIk hoor \'m gewoonweg ratelen en na een aantal uren is het klaar en is de pc weer rustig en draait gewoon weer snel.\r\nHeb bijna alle programma\'s bij het opstarten uitgeschakeld (via msconfig).\r\nVirusscanner tijdelijk uitgezet, dat was het probleem ook niet...
Link naar reactie
(( @itsudo:\nzoals je onder je bericht kan zien heeft Modje je afbeelding verkleind omdat het veel te groot werd... Velen moeten dan tijdens de hele pagina tekst constantnaar rechts en links scrollen om alle tekst te lezen.\nJe had even het venster van taakbeheer zo klein kunnen maken zodat onnodig delen (witte vlakken b.v.) niet bij het plaatje zitten.\n\nOf je gebruikt in PAINT het selectie gereedschap en selecteer alleen dat wat nodig is. Gebruik \'[I]Kopiëren[/I]\' in het menu \'[I]Bewerken[/I]\'. Open dan een nieuw programma PAINT, en gebruik weer \'[I]Plakken[/I]\' in het menu \'[I]Bewerken[/I]\'.\n\nSimpeler gezegd[B]:[/B] zorg dat een plaatje niet breder dan 800 pixels is ))\n\n\nWat ik even zo snel aan je processen zie is de taakplanner (snelkoppeling \'[I]Geplande taken[/I]\'). Start die eens met de hand, en kijk welke taken er elke dag na boot uitgevoerd worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...