Ga naar inhoud

Tja, een intern netwerk.. geen idee...


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\nIk heb op het werk een computer, een kassasysteem en een laptop.\r\nnu heb ik de laptop nieuw gekocht en via een LAN verbinding aangesloten.\r\nik zit nu met het probleem dat ik niet via het netwerk in de computer + kassa kan komen.\r\ndit heb ik al geprobeerd:\r\nOpgezocht op de computer: de computernaam.\r\nOp de laptop naar verkenner en typ daar \\\\COMPUTERNAAM(van mijn computer) er staat dan na een tijdje: kan het opgegeven adres niet vinden enz.\r\nhetzelfde als ik met de laptop verbinding wil maken met de kassa. het lukt me gewoon niet.\r\nwie kan mij helpen?:confused:\r\nP.S. Alle computers zijn via lan verbonden, niet via een draadloze verbinding.\r\n\r\nGroeten,\r\nMark Segers
Link naar reactie
[QUOTE=markiesaus;502367]Beste mensen,\r\nIk heb op het werk een computer, een kassasysteem en een laptop.\r\nnu heb ik de laptop nieuw gekocht en via een LAN verbinding aangesloten.\r\nik zit nu met het probleem dat ik niet via het netwerk in de computer + kassa kan komen.\r\ndit heb ik al geprobeerd:\r\nOpgezocht op de computer: de computernaam.\r\nOp de laptop naar verkenner en typ daar \\\\COMPUTERNAAM(van mijn computer) er staat dan na een tijdje: kan het opgegeven adres niet vinden enz.\r\nhetzelfde als ik met de laptop verbinding wil maken met de kassa. het lukt me gewoon niet.\r\nwie kan mij helpen?:confused:\r\nP.S. Alle computers zijn via lan verbonden, niet via een draadloze verbinding.\r\n\r\nGroeten,\r\nMark Segers[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je de laptop in dezelfde werkgroep geplaatst?\r\n\r\nWelke besturingssystemen staan er op de laptop en pc?
Link naar reactie
[QUOTE=markiesaus;502383]Ja, ze staan in dezelfde werkgroep. voor ik weet zijn er geen stuurprogramma\'s geïnstaleerd, dat is niet gebeurd, dus waarschijnlijk staat er wel standaard iets op.\r\nHoop dat U mij nog verder wilt helpen, of iemand anders.\r\n\r\nGroeten,\r\nMark Segers[/QUOTE]\r\n\r\nBesturingssystemen zijn wat anders dan stuurprogramma\'s. Een voorbeeld van een besturingssysteem is bijvoorbeeld Windows XP, Windows Vista of Windows 7.\r\n\r\nZeg maar gewoon je hoor ;)
Link naar reactie
in dezelfde werkgroep is niet noodzakelijk. \n\nWat wel noodzakelijk is is dat er op beide machines een gebruikersaccount MET wachtwoord is. Ook zou er nog een firewall kunnen zijn die dit tegenhoudt. Als je Vista hebt, heb je dan ook Bestanden delen ingeschakeld in het Netwerkcentrum? Ik weet niet hoe dit in Windows 7 geregeld word.
Link naar reactie
Waarom moet er dan een gebruikersacount met wachtwoord?\r\nik heb zelf iets gevonden, maar denk niet dat het werkt: configuratiescherm: Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen, maar volgens mij lukt dit niet, en bovendien kan de kassa zelf wel gewoon netwerkprinten, dus ik hoef niet die wizard te doorlopen, toch? in de wizard staat: bestanden delen, printers en faxapparaten delen, enzovoort.\r\nZelf heb ik windows XP maar als iemand het uit wil leggen in vista, vind ik het allemaal goed, ik kom er dan wel achter.\r\nP.S. ik was nog 1 klein ding vergeten: het doel is dus dat ik met mijn laptop kan printen over een netwerk, en EVT nog in de bestanden kijken.\r\nmet de firewall, wat moet ik dan uitvinken?\r\nHoop spoedig reactie.\r\nGroeten,\r\nMark Segers
Link naar reactie
Die Wizard hoef je niet te gebruiken. Als je de apparaten op de router hebt aangesloten en de netwerkinstellingen goed hebt staan, dat wil zeggen alles in hetzelfde subnet of op automatisch netwerkinstellingen verkrijgen zou het gewoon moeten werken. Als er tenminste geen firewall is die het blokkeert. Als je Windows Firewall gebruikt wees er dan zeker van dat Bestands- en printerdeling staat aangevinkt in de lijst onder het tabblad Uitzonderingen. Als je een andere firewall zoals Zone Alarm gebruikt kun je de vaste ip adressen van de andere apparatuur uitsluiten, zodat het niet meer geblokkeerd word.\n\nKijk verder ook eens in de eigenschappen van de LAN verbindingen of Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken en Client voor Microsoft Netwerken staan aangevinkt.
Link naar reactie
[QUOTE=Esvee;502403]in dezelfde werkgroep is niet noodzakelijk. \r\n\r\nWat wel noodzakelijk is is dat er op beide machines een gebruikersaccount MET wachtwoord is. Ook zou er nog een firewall kunnen zijn die dit tegenhoudt. Als je Vista hebt, heb je dan ook Bestanden delen ingeschakeld in het Netwerkcentrum? Ik weet niet hoe dit in Windows 7 geregeld word.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is bij mijn weten ook niet noodzakelijk. Veilig is iets anders.\r\n\r\nMark, wat je nog kunt proberen is op de pc die je wilt benaderen het volgende te doen. \r\n\r\nStart -> Uitvoeren -> typ hier \'cmd\' (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter. Er opent dan een zwart venster waar je in kunt typen. Typ hier \'ipconfig\' (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter. Er verschijnt dan informatie. Wat belangrijk is is het ip adres. Noteer of onthoud dit.\r\n\r\nOp je laptop doe je:\r\n\r\n Start -> Uitvoeren -> typ hier \'cmd\' (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter. Er opent dan een zwart venster waar je in kunt typen. Typ hier \'ping 192.168.1.1\' (zonder aanhalingstekens). Vervang 192.168.1.1 door het ip van je computer wat je zojuist gevonden en opgeschreven hebt.\r\n\r\nGeef de resultaten hier door. Succes!
Link naar reactie
[quote]Dat is bij mijn weten ook niet noodzakelijk. Veilig is iets anders.[/quote]\r\nNiet altijd, maar als je het officieel wilt doen en zeker wilt zijn dat het werkt, is het wel noodzakelijk. Althans zo heeft Microsoft altijd geleerd bij de inregeling van een werkgroep. Daarom was er ook die beperking van 10 gebruikers die tegelijk in 1 werkgroep konden werken. Of dat nu met XP niet meer zo is weet ik niet zeker, maar het is ook op de NT kernel gebaseerd dus zou het me niet vreemd lijken als dit nog steeds zo is.\r\n\r\nMaar zoals gezegd, niks moet... Ligt er aan hoe je de zaken wilt opzetten, volgens mcse (in de NT tijd) zou het wel moeten maar dan moet je ook in dezelfde werkgroep zitten.\r\nVeiliger is het in elk geval om usernamen met wachtwoorden te gebruiken (met name voor het administrator account).
Link naar reactie
Beste tomtom, of iemand anders. hier de resultaten van het pingen:\r\ner staat 4x antwoord van:........ allemaal tekst (bytes, tijd, enz.)\r\ndan staat er ping statistieken: verzonden = 4, ontvangen = 4 verloren = 0\r\ndan staat er: uitgevoerd in: allemaal millisecondes staan er en meer.\r\nen helemaal onderaan staat er: \r\nen verder niets.\r\nWat moet ik nu verder doen?\r\nHoop van iemand te horen.\r\nGroeten,\r\nMark
Link naar reactie
ok, je kunt dus pingen naar het ipadres wat betekend dat er wel een verbinding al is. Volgende stap is om te proberen te pingen naar de computer dmv de computernaam dus nogmaal cmd.exe opstarten en dan\n\nping computernaam (computernaam vervangen door de naam van de computer die je wilt pingen :) )\n\nAls dit ook lukt zul je toch in de instellingen van één van beide machines opzoek moeten naar de fout. \n\nHeb je ook naar de firewall instellingen gekeken en dan met name onder het tabblad Uitzonderingen? Kijk goed of daar Bestands- en printerdeling staat aangevinkt. Start / Configuratiescherm / Windows firewall. \n\nKijk voor de zekerheid ook eens bij de eigenschappen van de netwerkkaart. Start / Configuratiescherm / Netwerkverbindingen / Rechtermuisknop op de verbindingen en kiezen voor eigenschappen. Kijk of daar Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken staat aangevinkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...