Ga naar inhoud

TV ontvangen in MS Media Centre


Aanbevolen berichten

Zag het eerdere lijntje maar hier het volgende.\r\n\r\nHeb een tv kaart van Zolid, enigetijd geleden verkocht bij de Aldi.\r\nOp mijn oude systeem werkte deze perfect met de bijgeleverde software, moest alleen iedere keer als ik mij pc opstarte en tv wilde kijken alle zenders inladen. Dit gemeld bij importeur die in afwachting was en is van een software update.Dit zelfde geld ook voor mijn nieuwe systeem, het werkt maar in Windows Media Centre\r\n\r\nIk heb nu een upgrade uitgevoerd van mijn pc en ben overgegaan op Windows 7.\r\nWil derhalve graag de tv kaart met dvb-t integreren in Windows Media Centre echter dit programma ziet de kaart niet en bij installatie opnieuw op echter zonder resultaat.\r\n\r\nDit zonder installatie van de driver en met.\r\n\r\nWie heeft een oplossing?\r\n\r\nBVD
Link naar reactie
[QUOTE=qompaqniet;501996]Ben bang dat dit laatste het geval is, het bijgeleverde programma is ook niet al te snel maar draaid wel.\r\ndus buiten Media center werkt ontvangst wel met total media.\r\n\r\nGa opzoek naar update.[/QUOTE]\r\n\r\nKreeg dit als antwoord van de helpdesk:\r\n\r\nZoals u heeft kunnen vaststellen op de [url]www.unisupport.net[/url], zijn er nog geen Win7 drivers en software beschikbaar voor dit apparaat!\r\nZoals u weet en zoals ook op de verpakking en handleiding staat, is dit toestel ontwikkeld om te werken met Windows XP en Vista!\r\nWat updates betreft wil de fabrikant tot nu toe niet meewerken.\r\n\r\nWaarbij de laatste regel wel heel veel zegt, en mogelijk ook over Aldi. Denk dat ik de kaart met het antwoord van de helpdesk morgen ga terug brengen naar Aldi. Dan maar een kaart van een gerenomeerde fabrikant en niet van een Chinees doorgeef luik. Kan geen kenmerken vinden en ook geen OEM nummer op de kaart dat is jammer anders ging ik via die weg opzoek.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;502162]Ja juist en als de fabrikant van de tv card hem niet levert , dan kom je echt niet verder. jammer genoeg.[/QUOTE]\r\n\r\nHet wordt zoeken, daarnaast heb ik een brief verzonden aan de verkoper \"Aldi\" ls eerst verantwoordelijk voor de garantie en nazorg. Met het verzoek een oplossing voor het probleem te vinden en druk uit te oefenen op de OEM leverancier.\r\nIk doe dan ook een oproep of er nog meer mensen zijn die problemen hebben met de \r\n\"Zolid\" Hybrid TV Tuner kaart P50627.
Link naar reactie
Wil hier op reageren.,kan een kort verhaal wel eens lang maken,maar toch.\n Ook ik,heb deze gekocht in October.\nEven de specificaties :\nHybrid TV tunerkaart type P50627 , dit is een Philips 7133/35 kaart.\nCategory : TV wereldwijde [COLOR=\"Black\"]analoge[/COLOR] TV voor ontvangst van kabel/antenne.\nCountry : Netherlands en sinds 23-09-09 uitgegeven.\n\nDeze heb ik onder XP home Oem versie en Windows 7 RC Ultimate,prima werkend.\nWat wel kan,is dat de spraak na ijlt,loopt niet altijd synchrone,dit vind ik zeer vervelend.\nTevens in W 7, werkt hij zelfs nog beter in Windows Media Center.\nMaar,heb deze via de kabel,van Ziggo,in Analoog uitvoering geínstalleerd,\nalleen in W 7 werkt de afstans bediening nog niet,is ook geen probleem.\n\nDVB-T wil ik wel eens uitvoeren,in het voorjaar,omdat de flut antenne,wat is mee geleverd toch geen resultaat kan bieden en met geluk,misschien 1 regionale zender kan opleveren.\n\nHet vreemde er bij vind ik toch,dat je ieder keer weer je zenders moet installeren ?\nKan me bijna niet voorstellen dat je niet op de knop Opslaan drukt,dan heb je dit dus wel.\n\nDit relaas heeft je misschien niet geholpen,maar heb mijn ervaren vertelt waar je om vroeg.\nDeze vraag overbodig ?\nEerst de drivers installeren en daarna pas de kaart erin steken.\n\ntoch succes ermee.
Link naar reactie
De werking van de kaart hier onder W 7 is niet anders als onder XP. met het bijgeleverde programma Total Media 3,5. \r\nZowel onder XP als W 7 moet ik na opstarten van het programma eerst laten zoeken naar zenders. Op een of andere manier lukt opslaag niet van de DVB-T kanalen.\r\nVolgens de helpdesk van het support center is dit een bekend probleem?????\r\n\r\nEchter ik ben zeer geintresseerd als u dat niet heeft.\r\n\r\nDe door u genoemde \"Flut\" antennen staat buiten, aan de noord kant van mijn huis. Ik ontvang daardoor het verkeerde pakket. nml dat met TV en radio Rijnmond. Terwijl ik in Zeeland woon. Afstand tot Goes is korter als naar Rotterdam Waalhaven maar het huis houd schijnbaar de zeeuwse signalen tegen.\r\nHier moet ik nog een oplossing voor vinden.\r\n\r\nOk, dat de hard- and software mogelijk niet W7 ready is kan ik begrijpen.
Link naar reactie
Heb toch maar de antenne aangesloten en in W 7 zowel DVB-T als Analoog Capture,laten scannen.\r\nMaar helaas in beide gevallen geen kanalen gevonden.\r\nDe antenne stond prakties naast me, op het bureaublad,geen goed uitgangs punt,maar ja.\r\nWel wat ruis gezien,dat is vreemd ik woon namelijk in een straal van 30 KM tov Aken,Luik,Genk.\r\nWat je wel kan doen is,de zenders cq de richting van de signalen wat je niet wilt afschermen.\r\nBv door een ordner er om heen tezetten die beplakt is met aluminiumfoelie of een stuk blik of dergelijke.\r\nJe antenne is een Ground Plane, dus een rondstraler en geen richt antenne.\r\nDie pikt dan ook alleen rondom de sterkste zenders mee.\r\nOp zo een manier kan je hem dwingen alleen die richting te kiezen die je zelf wilt hebben.\r\nIs het proberen waard toch.
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;502570]Heb toch maar de antenne aangesloten en in W 7 zowel DVB-T als Analoog Capture,laten scannen.\r\nMaar helaas in beide gevallen geen kanalen gevonden.\r\nDe antenne stond prakties naast me, op het bureaublad,geen goed uitgangs punt,maar ja.\r\nWel wat ruis gezien,dat is vreemd ik woon namelijk in een straal van 30 KM tov Aken,Luik,Genk.\r\nWat je wel kan doen is,de zenders cq de richting van de signalen wat je niet wilt afschermen.\r\nBv door een ordner er om heen tezetten die beplakt is met aluminiumfoelie of een stuk blik of dergelijke.\r\nJe antenne is een Ground Plane, dus een rondstraler en geen richt antenne.\r\nDie pikt dan ook alleen rondom de sterkste zenders mee.\r\nOp zo een manier kan je hem dwingen alleen die richting te kiezen die je zelf wilt hebben.\r\nIs het proberen waard toch.[/QUOTE]\r\n\r\nGa proberen een oude UHF antenne te gebruiken, kan ik richten op Goes. Ik zit binnen een straal van 20 km dus dat moet lukken. Het wordt wel in het nieuwe jaar. Maar ik update dit lijntje daarna met de resultaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...