Ga naar inhoud

schijf opnieuw indelen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een schijf opnieuw ingedeeld.\r\nHij bestond uit 3 partities en hier wilde ik 2 van maken.\r\nIk heb Windows 7 home primium.\r\nIk heb geklikt op \"computer\" met recht en daarna op beheren.\r\nDaarna schijf schijfbeheer.\r\n1 lege partitie eerst verwijders door met rechts erop te klikken en verwijderen.\r\nDaarna de partitie, waar wat op staat, met rechts geklikt en schijf volume uitbruiden.\r\nNu blijf ik wel 2 partities zien met dezelfde letter en de kleur geel ipv blauw.\r\nWat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen?\r\nZie fot.
Link naar reactie
Wat je fout hebt gedaan is er een dynamische schijf van te maken. Dat gebeurt als je aan twee NTFS-partities dezelfde schijfletter toekent.\n\nWat je had moeten doen is de laatste partitie verwijderen en de voorlaatste uitbreiden met alle beschikbare vrije ruimte.\n\nAls je geen data op de H hebt die je kwijt mag raken, zou ik die laatste partitie opnieuw verwijderen. Mogelijk wordt \'t zaakje dan direct blauw, anders moet je even kijken hoe je er weer een primaire partitie van kunt maken. Dan rechtsklik op het overblijfsel van H en kiezen voor \'partitie uitbreiden\'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...