Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2009 Delen Geplaatst: 6 november 2009 Ik heb een schijf opnieuw ingedeeld.\r\nHij bestond uit 3 partities en hier wilde ik 2 van maken.\r\nIk heb Windows 7 home primium.\r\nIk heb geklikt op \"computer\" met recht en daarna op beheren.\r\nDaarna schijf schijfbeheer.\r\n1 lege partitie eerst verwijders door met rechts erop te klikken en verwijderen.\r\nDaarna de partitie, waar wat op staat, met rechts geklikt en schijf volume uitbruiden.\r\nNu blijf ik wel 2 partities zien met dezelfde letter en de kleur geel ipv blauw.\r\nWat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen?\r\nZie fot. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 Wat je fout hebt gedaan is er een dynamische schijf van te maken. Dat gebeurt als je aan twee NTFS-partities dezelfde schijfletter toekent.\n\nWat je had moeten doen is de laatste partitie verwijderen en de voorlaatste uitbreiden met alle beschikbare vrije ruimte.\n\nAls je geen data op de H hebt die je kwijt mag raken, zou ik die laatste partitie opnieuw verwijderen. Mogelijk wordt \'t zaakje dan direct blauw, anders moet je even kijken hoe je er weer een primaire partitie van kunt maken. Dan rechtsklik op het overblijfsel van H en kiezen voor \'partitie uitbreiden\'. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 Ok bedankt, ik heb hem verwijderd, toen was wel alles weg. Opneuw gemaakt, nu 1 stationsletter en 1 blok. Hij is nog wel geel ipv blauw. Is dat een probleem of kan ik dat ook nog oplossen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 Op zich is dat geen probleem. De schijf is nu nog steeds als \'dynamisch\' gemarkeerd, maar die \'dynamische\' mogelijkheden worden niet meer gebruikt.\n\nHoe je dat weer blauw krijgt weet ik zo niet; en de helpfunctie helpt me daar ook niet echt bij :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 nee dat is een verhaal apart en zul je software van derden voor nodig zijn.\nIk dacht eigenlijk dat alleen XPpro dat geintje uithaalde.\nProbleem kan zijn dat de partities niet meer gezien worden maar als je ze nog ziet en kunt gebruiken binnen windows zal het verder geen probleem zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen