Ga naar inhoud

Vista en readyboost


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sedert enige tijd gebruik ik Readyboost op mijn Vista Home Basic machine.\r\nEr is echter een probleem, als ik mijn pc opstart en dan bv mijn email bekijk\r\ndan start mijn pc spontaan weer op. Dit automatisch her-opstarten heb ik uit \r\ngezet en dus krijg ik een BSOD.\r\nHer-start ik de pc weer dan gaat ie een CHKDSK uitvoeren op de geheugenstick \r\ndie ik gebruik voor de Readyboost, daarna start ie door en draait ie heerlijk stabiel. \r\n\r\nDus (vermoed ik) ligt het aan de geheugenstick met Readyboost. De filesystem is \r\nFAT32, 4Gb.\r\nHeeft iemand dit ook meegemaakt en weten op te lossen? Ik geloof dat Readyboost\r\nniet op een NTFS filesystem werkt (correct me when I am wrong)?\r\n\r\nBedankt
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;494915]@ricky: 3Gb dus meer erbij steken heeft niet veel nut.\r\n\r\nMaar goed, gezien de reacties is mijn vermoeden dus dat het FAT32 roet in het eten gooit.\r\nZal de stick eens verwijderen en dan zien of ik weer problemen heb. \r\nBedankt in iedergeval![/QUOTE]\r\n\r\n3 GB intern geheugen erbij steken heeft wel nut\r\nDe vraag blijft : Hoeveel intern geheugen heb je nú ?
Link naar reactie
@ricky en Foobar, ik bedoelde eigenlijk 1Gb, want er zit al 3Gb in...:$\r\nsorry voor de mis-informatie....\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n\r\nEnfin, ik zal de stick verwijderen en als dit het probleem oplost des te beter!!
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;494944]@ricky en Foobar, ik bedoelde eigenlijk 1Gb, want er zit al 3Gb in...:$\r\nsorry voor de mis-informatie....\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n\r\nEnfin, ik zal de stick verwijderen en als dit het probleem oplost des te beter!![/QUOTE]\r\n\r\nLaat je wel even de uitkomst weten ?
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;494944]@ricky en Foobar, ik bedoelde eigenlijk 1Gb, want er zit al 3Gb in...:$\r\nsorry voor de mis-informatie....\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n\r\nEnfin, ik zal de stick verwijderen en als dit het probleem oplost des te beter!![/QUOTE]\r\n\r\nLaat je wel even de uitkomst weten ?
Link naar reactie
Als het echt veel effect had, zou zoiets wel standaard op moederborden ingebakken worden. Er is ooit een bord geweest waar dit zo was, maar voor zover ik weet, is dat een unicum.\n[url]http://techreport.com/articles.x/11810[/url]\n\nVergelijkbaar zijn hybride schijven, gewone mechanische disks, met een stuk flash erbijin. Was vrij duur; het effect marginaal.\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive[/url]
Link naar reactie
Toch wordt er bij diverse verhandelingen om windows sneller te laten draaien of tenminste sneller reageren als een van de opties Readyboost aangegeven.\r\nToegegeven, met 3Gb ram zal het misschien niet echt veel uitmaken maar dat was de reden van \r\nmijn oorspronkelijke post niet, dat was het her-opstarten zonder dat ik dat wilde......\r\nEnfin, zoals ik al zei, ik zal de stick er straks uithalen als ik de pc afgesloten heb en dan zullen we \r\nmorgen wel zien of het probleem verholpen is.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;494944]\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb zelf ook readyboost gebruikt, en het verschil is gewoon niet te merken. Voordat ik 4gb in mijn pc had, was het 1. Met 4 gb readyboost van een usb stick haalde 5% snelheid winst maximaal. Als je problemen hebt met readyboost en je hebt genoeg ram, gewoon niet doen dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...