Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Delen Geplaatst: 5 november 2009 Sedert enige tijd gebruik ik Readyboost op mijn Vista Home Basic machine.\r\nEr is echter een probleem, als ik mijn pc opstart en dan bv mijn email bekijk\r\ndan start mijn pc spontaan weer op. Dit automatisch her-opstarten heb ik uit \r\ngezet en dus krijg ik een BSOD.\r\nHer-start ik de pc weer dan gaat ie een CHKDSK uitvoeren op de geheugenstick \r\ndie ik gebruik voor de Readyboost, daarna start ie door en draait ie heerlijk stabiel. \r\n\r\nDus (vermoed ik) ligt het aan de geheugenstick met Readyboost. De filesystem is \r\nFAT32, 4Gb.\r\nHeeft iemand dit ook meegemaakt en weten op te lossen? Ik geloof dat Readyboost\r\nniet op een NTFS filesystem werkt (correct me when I am wrong)?\r\n\r\nBedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Het is in de eerste plaats maar de vraag , of je ReadyBoost nodig hebt ?\n\nHoeveel intern geheugen heeft de PC ?\n\n\"De meeste prestatiewinst wordt dus geboekt door meer intern geheugen toe te voegen aan het systeem\".\n\nBron: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Readyboost kan gewoon niet zoveel doen. Je usb stick is veel trager dan je harddisk. Tijdelijk bestanden op de usb stick zetten, kan dus gewoon niet voor prestatieverbetering zorgen. Nou doet readyboost niet helemaal niks, maar het effect is marginaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 @ricky: 3Gb dus meer erbij steken heeft niet veel nut.\r\n\r\nMaar goed, gezien de reacties is mijn vermoeden dus dat het FAT32 roet in het eten gooit.\r\nZal de stick eens verwijderen en dan zien of ik weer problemen heb. \r\nBedankt in iedergeval! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 [QUOTE=eugene;494915]@ricky: 3Gb dus meer erbij steken heeft niet veel nut.\r\n\r\nMaar goed, gezien de reacties is mijn vermoeden dus dat het FAT32 roet in het eten gooit.\r\nZal de stick eens verwijderen en dan zien of ik weer problemen heb. \r\nBedankt in iedergeval![/QUOTE]\r\n\r\n3 GB intern geheugen erbij steken heeft wel nut\r\nDe vraag blijft : Hoeveel intern geheugen heb je nú ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 [QUOTE=ricky1;494921]3 GB intern geheugen erbij steken heeft wel nut[/QUOTE]\r\nHoe kun je dat beweren voordat dit is beantwoord:\r\n[QUOTE=ricky1;494921]Hoeveel intern geheugen heb je nú ?[/QUOTE]\r\n\r\nAls er al 3 GB in zit, heeft het echt geen nut om er nog eens 3 GB bij te zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 [QUOTE=FooBar;494933]Hoe kun je dat beweren voordat dit is beantwoord:\r\n\r\n\r\nAls er al 3 GB in zit, heeft het echt geen nut om er nog eens 3 GB bij te zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nWellicht kunnen we beter even wachten op de reactie van Eugene. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 @ricky en Foobar, ik bedoelde eigenlijk 1Gb, want er zit al 3Gb in...:$\r\nsorry voor de mis-informatie....\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n\r\nEnfin, ik zal de stick verwijderen en als dit het probleem oplost des te beter!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Als je al 3 GB ram hebt, dan zul je nauwelijks profijt kunnen hebben van ReadyBoost. Je moet namelijk nogal je best doen wil je die 3 GB vol krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 [QUOTE=eugene;494944]@ricky en Foobar, ik bedoelde eigenlijk 1Gb, want er zit al 3Gb in...:$\r\nsorry voor de mis-informatie....\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n\r\nEnfin, ik zal de stick verwijderen en als dit het probleem oplost des te beter!![/QUOTE]\r\n\r\nLaat je wel even de uitkomst weten ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 [QUOTE=eugene;494944]@ricky en Foobar, ik bedoelde eigenlijk 1Gb, want er zit al 3Gb in...:$\r\nsorry voor de mis-informatie....\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n\r\nEnfin, ik zal de stick verwijderen en als dit het probleem oplost des te beter!![/QUOTE]\r\n\r\nLaat je wel even de uitkomst weten ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Yep, geen probleem, was ik zeker van plan! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Als het echt veel effect had, zou zoiets wel standaard op moederborden ingebakken worden. Er is ooit een bord geweest waar dit zo was, maar voor zover ik weet, is dat een unicum.\n[url]http://techreport.com/articles.x/11810[/url]\n\nVergelijkbaar zijn hybride schijven, gewone mechanische disks, met een stuk flash erbijin. Was vrij duur; het effect marginaal.\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Toch wordt er bij diverse verhandelingen om windows sneller te laten draaien of tenminste sneller reageren als een van de opties Readyboost aangegeven.\r\nToegegeven, met 3Gb ram zal het misschien niet echt veel uitmaken maar dat was de reden van \r\nmijn oorspronkelijke post niet, dat was het her-opstarten zonder dat ik dat wilde......\r\nEnfin, zoals ik al zei, ik zal de stick er straks uithalen als ik de pc afgesloten heb en dan zullen we \r\nmorgen wel zien of het probleem verholpen is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Doe gewoon eens een benchmark met en zonder. 3Dmark en/of passmark bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 [QUOTE=eugene;494944]\r\n\r\n@couch_potato, als je bij Microsoft tenrade gaat stellen zij dat de Readyboost wel enig\r\neffect heeft. Hier heb ik alleen een bijkomend probleem dat mijn pc her start en een \r\ncheck disk moet uitvoeren. Hoeveel dit effect is zal per machine verschillen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb zelf ook readyboost gebruikt, en het verschil is gewoon niet te merken. Voordat ik 4gb in mijn pc had, was het 1. Met 4 gb readyboost van een usb stick haalde 5% snelheid winst maximaal. Als je problemen hebt met readyboost en je hebt genoeg ram, gewoon niet doen dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2009 Zal vanddag laten weten of het probleem opgelost is, heb gisteren de USB stick die ik voor de Readyboost gebruik eruit gehaald. Had alleen op dat moment geen zin meer om \r\nher-optestarten......:-)\r\nVanmiddag wanneer ik weer thuis ben zal ik het wel merken.\r\nIn iedergeval bedankt voor ieders hulp en gedachte erover! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2009 Hallo allemaal,\r\n\r\nEven een opendeur inschoppen, het was de USB stick.......\r\nMijn PC draait nu al die tijd zonder één probleem.\r\nEnfin, einde oefening, geen readyboost!!!\r\n\r\nBedankt iedereen voor het meedenken en een goed weekeinde!!!:-)) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen