Ga naar inhoud

netwerkprinter installeren onder windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een thuisnetwerk met vier computers: 1 met XP (hieraan is de printer: epson stylus photo rx500 aan verbonden), twee vista laptops en een laptop met windows 7.\r\nHet lukt mij niet om de netwerkprinter te installeren op windows 7. Dit is wel gelukt met de Vista laptops. \r\nALs ik de printer rechtstreeks op de laptop installeer dan doet de printer het wel. \r\nHij ziet de laptop wel in het thuisnetwerk maar geeft aan dat hij geen sturingssysteem kan vinden. Hij probeert dit te doen via Windows update, maar kan daar niks vinden. \r\nNu vind ik het raar dat hij wel rechtstreeks de printer kan installeren, maar via het netwerk niet. \r\n\r\nIk zal wel iets niet goed doen, maar weet alleen niet wat.\r\nIemand suggesties?\r\n\r\nSjors
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hier een stukjez uit het artikel uit PC pro ([url]www.pcpro.co.uk[/url], reviews, windows7):\r\n\r\n[I]Installing printer drivers is now a one-off job, with PCs joining the homegroup automatically sharing the settings. Microsoft\'s decision to allow [B]only Windows 7 PCs[/B] into homegroups seems a cheap trick to convince people to upgrade, but the emergence of Family Pack upgrades makes such shenanigans a little more palatable.[/I]\r\n\r\nDit zal het dus verklaren....(li)
Link naar reactie
heb een oplossing op een ander forum gevonden en het werkt!\r\n\r\nVista had dit probleem ook en de oplossing werkt voor win 7 evengoed!\r\n\r\nGa naar Control Panel, Kies printers, Kies toevoegen printer\r\n\r\nKies Lokale printer. Klik op maak nieuwe poort aan. Kies Local Port, verder niets aanpassen, klik Volgende.\r\n\r\nJe moet nu een poort naam intypen. Type het volgende \\\\computernaam\\printernaam. Mijn Windows XP computer naam is \"DeepSpaceNine\" en de gedeelde printernaam is \"HPLaser6L\", dus staat er bij mij in de poort naam\\ \\DeepSpaceNineHPLaser6L\r\n\r\nOkay… klik nu op Annuleren. (ja klik op annuleren)\r\n\r\nKies opnieuw nieuwe lokale printer toevoegen (wat … weer toevoegen ? Ja weer…. \r\n\r\nKlik Volgende en kies de poort die je zojuist hebt aangemaakt.\r\nKies de printer uit de windows printer lijst. indien die niet in de lijst staat moet je bij de hompage van het merk kijken welke driver voor welke printer past. dit staat wel in de windows lijst.\r\n\r\nDit werkt bij mij perfect!\r\nGerry
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Met hulp van Gerrbettingers ben ik een heel eind gekomen, maar printen kan ik nog steeds niet.\r\nOude situatie: 1 desktop en 1 laptop met XP in een netwerkje die beide printen op de HP PSC 1100 (die is aangesloten met een USB op de desktop). Er is een draadloos netwerkje en er is een Speedtouch Router.\r\nNieuwe situatie: als voorheen, maar er is een nieuwe computer bijgekomen met Windows 7 erop.\r\nDeze herkent de laptop en de desktop en heeft zich meteen goed ingepast in het netwerkje.\r\nMaar printen: ho, maar! Door Gerrbettingers is het gelukt de printer te laten herkennen, maar dat is het dan ook. Het stuurprogramma voor de printer (HP PSC series 1100) is geladen via Internet. Ik weet echt niet meer wat verder te doen.\r\n\r\n Als ik een printopdracht heb gegeven dan staat er dat de printer gereed is, maar evengoed gebeurt er helemaal niets.\r\n Natuurlijk heb ik al goed gezocht op Internet. Als iemand mij kan tonen dat een heel nieuwe computer en een best oude printer laten samenwerken een utopie is, dan leg ik mij daar onmiddellijk bij neer.\r\n Maar iets dergelijks heb ik nog niet gelezen en natuurlijk zou het fantastisch zijn als de printer (waar ik niks op heb aan te merken) ook in zee zou willen gaan met mijn nieuwe computer.\r\n Aanwijzingen-zelfs als ze leiden naar een duidelijk aangegeven onmogelijkheid van mijn wens-zijn erg welkom.
Link naar reactie
Misschien helpt het volgende:\nga in de taakbalk naar de verborgen pictogrammen,dubbelklik op het icoontje van de printserver (ik heb digitus). klik dan op de server die er staat en de printernaam verschijnt. klik daar weer op en dan bovenin op connect. Als je probleem hetzelfde was als bij mij, kan je nu wel printen. succes.\nPs ik moet dit wel iedere keer doen als ik de pc weer aanzet en wil printen.
Link naar reactie
Dag Dickie, ik lijk geen verborgen pictogrammen te hebben in die taakbalk. Inmiddels ben ik bezig met een nieuwe oplossing, gevonden op een forum van microsoft. Het komt er op neer dat de IRPstack van de XPcomputer vergroot moet worden door een aanpassing in het register. (Zie: [url]http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/answerssandbox/thread/2e66a7e5-dc2e-4135-bd7d-5f90d623592b[/url]). Daar ik inmiddels tot zowat alles in staat ben ga ik dit proberen, maar niet dan nadat ik een backup van het register heb gemaakt. Als het mocht lukken, dan zal ik dat op deze plek vertellen. Ik zou liever jouw raad opvolgen (= minder ingrijpend), maar zoals gezegd lijk ik geen verborgen pictogrammen te hebben.
Link naar reactie
Aan Dickie en anderen die \'mijn\' probleem hebben: \nDe oplossing door Microsoft gegeven voor het probleem : niet kunnen printen vanaf Windows 7 computer naar XP computer- zoals hierboven door mij aangegeven, werkt.\nAlthans bij mij. Ik heb precies gehandeld zoals in het artikel wordt vermeld (dus een IRPstack aanmaken en een waarde ingeven die hoger ligt dan 15. Op goed geluk koos ik 20. En ja, mijn eerste printje is er uitgerold!
Link naar reactie
Hoi,\r\n Ik heb precies hetzelfde probleem als misterQ, alleen een andere printer canon PIXMA iP600D.\r\nAls ik nu probeer wat Gerrbettingers schrijft (via lokale printer, nieuwe poort enz), komt windows 7 met de melding kan de netwerknaam niet vinden,bij het invullen van de nieuwe lokala poort! Dit terwijl ik precies opgeef wat het pad is (\\\\PC_ZOLDER\\Canon PIXMA iP6000D)\r\nwat gaat er fout
Link naar reactie
Diabeet, je hebt wel de driver van de Pixma geïnstalleerd op de windows 7 computer? En je hebt op de Xp-computer dezelfde werkgroepnaam en sharenaam van printer ingegeven? Ziet je XP computer de Windows7 computer? \"Pingen\" lukt wel?\nIk kan niet zeggen wat de fout is, maar ik heb ook dagen zitten zoeken en proberen. Uiteindelijk is het toch gelukt, dus als je weet dat je aan alle hierboven genoemde andere voorwaarden hebt voldaan, raad ik je de Microsoft-oplossing aan. Kern van die oplossing is: het probleem zit in je XPcomputer, dáár moet iets veranderen in het register.\nWant ook ik kreeg de melding dat de netwerknaam niet werd gevonden. Maar ook de melding dat er geen verbinding mogelijk was. En ook de melding dat het geheugen te klein was.\n Wanhoop niet, dat is wat ik eigenlijk wil zeggen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik ben er inmiddels uit!\n\nAllereerst heb ik mijn virusscanner/firewall van KPN (PC Veilig) verwijderd. Dit was de boosdoener dat het hele netwerk niet meer te zien was. Wat ik ook probeerde met andere instellingen, niks hielp alleen het verwijderen. DIt is nadat KPN met een nieuwe versie is gekomen, daarvoor deed alles het nog prima. \nVervolgens weer met de printer aan de slag gegaan. \n Ik heb op mijn windows 7 Laptop de driver van Epson voor de XP 64 bit geinstalleerd. Vervolgens de printer aan de laptop windows 7 gehangen (met kabel). Hierdoor kon de printer geinstalleerd worden. Vervolgens de kabel laten zitten en door middel van printer toevoegen>netwerkprinter vond hij de printer en kon deze worden geinstalleerd. \nDaarna de printerkabel weer aan mijn XP machine gekoppeld, en zo waar de WIndows 7 laptop ziet de printer op de XP en er kan geprint worden!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb lang gezocht en geprobeerd, maar onderstaande werkt!\r\n\r\nAfdrukken vanaf Windows 7 machine via netwerk naar een printer aan een XP computer lukt vaak niet.\r\nDit is een lapmiddel voor Windows 7 (32bit en 64bit). \r\n\r\nMaak eerst een map aan op de computer met de printer, geef deze een naam (bijvoorbeeld printerserver) en zet deze map via eigenschappen op \"delen\". \r\nDeze gedeelde map ziet de Win7 computer straks als een netwerkschijf.\r\n\r\nPlaats in de map een tekstdocument met de titel: map niet verwijderen, nodig voor netwerkprinten.\r\n\r\nZet via configuratiescherm -printers en faxapparaten- de eigenschappen van de printer op delen, en noteer de share-naam van de gedeelde printer.\r\n\r\nKoppel een netwerkschijf aan van de printerserver of de XP machine waar de printer aan hangt, dan zie je namelijk een foutmelding als er iets mis is met je loginnaam of wachtwoord.\r\nAlleen de printer aankoppelen, zonder gebruik te maken van de netwerkschijf, laat deze foutmelding vaak niet zien. \r\n\r\nAankoppelen van een netwerkschijf kan in \'Windows Verkenner\'. \r\n\r\nVoer onderstaande handelingen uit op de Windows 7 computer zonder printer:\r\n• Klik \'Start\' -> \'Computer\' om Windows Verkenner te starten. \r\n• In de menubalk klik op \'Tools\' -> \'Map Network Drive...\'. \r\n• Selecteer een \'Drive:\' letter en voer \\\\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map in bij het \'Folder:\' veld. \r\no Vink \'Reconnect at logon\' aan als je de printer regelmatig gebruiken wilt. \r\no Vink \'Connect using different credentials\' aan als je PC loginnaam en wachtwoord niet overeenstemmen met je netwerk account.\r\nEen loginnaam/wachtwoord dialoog zal dan later verschijnen. Vul je loginnaam en wachtwoord in. \r\n• Klik \'Finish\'. \r\n\r\nVoeg een nieuwe printer toe. Geen netwerkprinter!\r\n• Klik \'Start\' -> \'Devices and Printers\'. Selecteer \'Add a printer\'. \r\n• Kies \'Add a local printer\'. \r\n• Selecteer \'Using an existing port:\' \'LPT1:\'(Printer Port)\'. \r\n• Selecteer een geschikte driver voor de printer die je wilt installeren. Klik \'Next\'. \r\n• Voer de naam in bij \'Printer name\', klik \'Next\'. De driver wordt geïnstalleerd. \r\n• Klik \'Do not share this printer\', klik \'Next\' en uiteindelijk \'Finish\'. \r\n\r\nOp dit punt aangekomen, heb je een locale printer geïnstalleerd. Nu moeten we de \'Printer Port\' wijzigen om de printer op het netwerk te bereiken. \r\n• Klik \'Start\' -> \'Devices and Printers\' and rechts klik de geïnstalleerde printer. \r\n• Selecteer \'Printer properties\'. \r\n• In het Properties venster selecteer het tabblad \'Ports\'. Klik \'Add Port...\', \r\n• Selecteer \'Local Port\', klik \'New Port...\'. \r\n• Voer “\\\\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map+sharenaam-gedeelde-printer” in bij het tekst veld. \r\n• Klik enkele malen \'Ok\' of \'Close\'. \r\n\r\nJe zou moeten kunnen printen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb onkel Henk\'s beschrijving uitgevoert, maar het werkte niet!\r\nOplossing: \r\nzie [url]http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-All-in-One-Software-and/Deskjet-710-720-810-820-100-Series-printers-Patch-for-64-bit/td-p/203377[/url]\r\nBedankt buitengewone Microsoft engineer Alan Morris. = 3 dll bestanden toevoegen\r\nbij % Windir% \\ system32 \\ spool \\ drivers \\ x64 \\ 3 \r\nNu werkt de HP 710c printer aan de XP desktop wel via het netwerk vanaf Win7 laptop!!!!\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Onkel Henk;521191]Ik heb lang gezocht en geprobeerd, maar onderstaande werkt!\r\n\r\nAfdrukken vanaf Windows 7 machine via netwerk naar een printer aan een XP computer lukt vaak niet.\r\nDit is een lapmiddel voor Windows 7 (32bit en 64bit). \r\n\r\nMaak eerst een map aan op de computer met de printer, geef deze een naam (bijvoorbeeld printerserver) en zet deze map via eigenschappen op \"delen\". \r\nDeze gedeelde map ziet de Win7 computer straks als een netwerkschijf.\r\n\r\nPlaats in de map een tekstdocument met de titel: map niet verwijderen, nodig voor netwerkprinten.\r\n\r\nZet via configuratiescherm -printers en faxapparaten- de eigenschappen van de printer op delen, en noteer de share-naam van de gedeelde printer.\r\n\r\nKoppel een netwerkschijf aan van de printerserver of de XP machine waar de printer aan hangt, dan zie je namelijk een foutmelding als er iets mis is met je loginnaam of wachtwoord.\r\nAlleen de printer aankoppelen, zonder gebruik te maken van de netwerkschijf, laat deze foutmelding vaak niet zien. \r\n\r\nAankoppelen van een netwerkschijf kan in \'Windows Verkenner\'. \r\n\r\nVoer onderstaande handelingen uit op de Windows 7 computer zonder printer:\r\n• Klik \'Start\' -> \'Computer\' om Windows Verkenner te starten. \r\n• In de menubalk klik op \'Tools\' -> \'Map Network Drive...\'. \r\n• Selecteer een \'Drive:\' letter en voer \\\\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map in bij het \'Folder:\' veld. \r\no Vink \'Reconnect at logon\' aan als je de printer regelmatig gebruiken wilt. \r\no Vink \'Connect using different credentials\' aan als je PC loginnaam en wachtwoord niet overeenstemmen met je netwerk account.\r\nEen loginnaam/wachtwoord dialoog zal dan later verschijnen. Vul je loginnaam en wachtwoord in. \r\n• Klik \'Finish\'. \r\n\r\nVoeg een nieuwe printer toe. Geen netwerkprinter!\r\n• Klik \'Start\' -> \'Devices and Printers\'. Selecteer \'Add a printer\'. \r\n• Kies \'Add a local printer\'. \r\n• Selecteer \'Using an existing port:\' \'LPT1:\'(Printer Port)\'. \r\n• Selecteer een geschikte driver voor de printer die je wilt installeren. Klik \'Next\'. \r\n• Voer de naam in bij \'Printer name\', klik \'Next\'. De driver wordt geïnstalleerd. \r\n• Klik \'Do not share this printer\', klik \'Next\' en uiteindelijk \'Finish\'. \r\n\r\nOp dit punt aangekomen, heb je een locale printer geïnstalleerd. Nu moeten we de \'Printer Port\' wijzigen om de printer op het netwerk te bereiken. \r\n• Klik \'Start\' -> \'Devices and Printers\' and rechts klik de geïnstalleerde printer. \r\n• Selecteer \'Printer properties\'. \r\n• In het Properties venster selecteer het tabblad \'Ports\'. Klik \'Add Port...\', \r\n• Selecteer \'Local Port\', klik \'New Port...\'. \r\n• Voer “\\\\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map+sharenaam-gedeelde-printer” in bij het tekst veld. \r\n• Klik enkele malen \'Ok\' of \'Close\'. \r\n\r\nJe zou moeten kunnen printen.[/QUOTE]
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[QUOTE=gerrbettingers;497138]heb een oplossing op een ander forum gevonden en het werkt!(....)\n\nJe moet nu een poort naam intypen. Type het volgende \\\\computernaam\\printernaam. Mijn Windows XP computer naam is \"DeepSpaceNine\" en de gedeelde printernaam is \"HPLaser6L\", dus staat er bij mij in de poort naam\\ \\DeepSpaceNineHPLaser6L(....)\nDit werkt bij mij perfect!\nGerry[/QUOTE] Bedankt!! :p Ik wist dat ik dit al eens eerder had opgelost, maar ik was het volkomen kwijt (bekende klok-en-klepel verhaal):rolleyes:. Gisteren een halve dag zitten klooien om die printer aan de gang te krijgen, maar nu, met jouw oplossing... bingo (Y)! Een opmerking: tussen computernaam en printer moet, zoals je zelf al aangaf (maar in je voorbeeld had weggelaten) nog een \\; jouw voorbeeld wordt dan dus: \\\\deepspace\\HPLaser6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...