Ga naar inhoud

vhs overzetten naar pinnacle lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dag mensen,\r\n\r\neen vraag; ik kan mijn vhs banden niet in avi kwaliteit overzetten naar mijn laptop, ik doe dit met een dazzle dvc 100, om daarna de opgenomen bestanden verder te bewerken in pinnacle studio 12.\r\n\r\nHet probleem is namelijk dat, als ik de standaard waarden instel op avi - beste kwaliteit, mijn laptop de beelden niet \'vloeiend\' binnen krijg, de beelden die mn laptop opneemt zijn heel schokkerig evenals het opgenomen geluid, de film komt er zeg maar in gedeeltes op!\r\n\r\nmet een lagere kwaliteit (mpeg 2 dvd compitabel) lukt het soms wel vloeiend!\r\n\r\nik heb dit niet altijd gehad, de eerste 3 uur vhs die ik heb over gezet naar mn pc via dazzle ging perfect.\r\n\r\nhet rare is dat als ik de vhs banden via instant dvd recorder gelijk op mn harde schijf brand, of gelijk op een dvd, werkt het wel perfect en vloeiend maar op deze manier kan ik de bestanden niet bewerken...\r\n\r\nwie o wie heeft wijze raad voor mij?\r\n\r\ngr guilliamo
Link naar reactie
Mischien is de snelheid van de laptop aan de krappe kant ,,of te weinig geheugen ,of de harddisk te traag.\nNeem je op in dv-avi ,dan moet er snel en veel data worden opgeslagen ,en dan kan het wel eens gaan haperen. (dropped frame\'s)\nOok pinnacle is voor de laptop misschien al een zwaar prg.\n \nIk heb mijn oude videobanden gewoon met een losse dvd recorder overgezet (zonder pc dus) Lekker gemakkelijk en de beste kwaliteit. Niet kunnen bewerken vind ik in dit geval niet zo erg.\nMaar als je tijdens het overzetten goed op let en er bij blijft kun je alsnog slechte stukken er uitlaten door op tijd de pauze knop van de recorder in te drukken.
Link naar reactie
linecrest,\r\n\r\nthanks voor de info!!\r\nmaar ik kan ipv een dvd brander ook een map op mn harde schijf aangeven om naar toe te branden vanaf instant dvd recorder en dan werkt het ook, alleen zet instant de bestanden dan gelijk weg als video ts bestanden...\r\n\r\nkan ik er nog niks mee ;( maar dat gaat ook goed, waarom dan niet in pinnacle !! \r\n\r\ngr guilliamo
Link naar reactie
Goeie middag Guilliamo,\r\nEen antwoord op het import \'lag\' (haper) probleem kan ik je niet geven:(, maar wel een oplossing zodat je kunt beginnen met je video montage´s(Y)!\r\n\r\nneem je VHS banden op, en sla deze dan op op de HDD in de map die je wil.\r\nJe hebt dan de ts bestanden, (zoals je al gedaan hebt)!\r\n\r\nconverteer je ts-bestanden met een video converter naar AVI,\r\nopen pinnacle studio en importeer je geconverteerde video, dus AVI file.\r\nzoek in google naar: [URL=\"http://www.google.be/search?hl=nl&q=ts+to+avi+converter&btnG=Zoeken&meta=\"]ts to avi converter[/URL]\r\n\r\nHier is ook nog even het pinnacle forum [URL=\"http://forums.pinnaclesys.com/forums/157/ShowForum.aspx\"]Klik hier[/URL], stel daar ook je vraag. Zij zullen je waarschijnlijk rapper kunnen helpen dan ik je kan helpen;)!\r\n\r\nIk kijk nog even rond achter mogelijke oplossingen:D,\r\n\r\nGrtjs Line
Link naar reactie
linecrast,\r\n\r\nwederom bedankt voor je tips!!\r\nalleen het is zooo tijdrovend om alles weer te converteren naar avi !! en het feit is dat het eigenlijk gewoon in 1 keer zou moeten kunnen via pinnacle... maar bedankt voor de link naar het pinnacle forum, ik zet mn topic daar gelijk op.\r\n\r\njoman,\r\n\r\nnee dat gaat niet bij instant, hij schrijft maar op 1 manier weg naar mijn weten en ik kan voor de rest niets instellen, met ulead 7 zou ik dus wel het goede formaat hebben dan.... maar waarschijnlijk gaat het dan net zo als het probleem dat ik jullie voor leg haha,-----> haperende filmp opnames, want met pinnacle kan ik namelijk ook een formaat instellen en met de laagste kwaliteit mpeg 2 wil het nog wel eens lukken maar weet je, ik wil gewoon een goede kwaliteit, daar heb ik het voor gekocht toch!?\r\nmaar bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
[QUOTE=guilliamo;491847]linecrast,\r\n\r\nwederom bedankt voor je tips!!\r\nalleen het is zooo tijdrovend om alles weer te converteren naar avi !! en het feit is dat het eigenlijk gewoon in 1 keer zou moeten kunnen via pinnacle... maar bedankt voor de link naar het pinnacle forum, ik zet mn topic daar gelijk op.[/QUOTE]\r\nGeen probleem;)!\r\n\r\nIk hoop voor je dat het snel opgelost raakt!\r\nIkzelf zal ook nog wat rondneuzen.:)\r\n\r\nGrtjs Line
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...