Ga naar inhoud

Geen audio!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!\r\n\r\nBij voorbaat mijn excuses als dit als ergens anders is gevraagd.. ik heb gezocht maar zo snel niets kunnen vinden :).\r\n\r\nEen paar dagen gelezen heb ik een probleem met mijn internetverbinding verholpen door de netwerkkabel te vervangen. Na de computer weer helemaal aan te sluiten, deed, tot mijn verbazing, mijn audio het niet meer!\r\n\r\nNee, ik weet zeker dat alle kabels er goed inzitten, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn boxen staan gewoon aan (lampjes branden). Bovendien heb ik ook interne boxen in mijn beeldscherm, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De computer herkend ook dat de boxen zijn aangesloten, en geeft aan dat alles het hoort te doen. Ook mijn RealTek HD audiomanager geeft aan geen problemen te hebben!\r\n\r\nHet geluid staat gewoon aan, als er muziek opstaat gaan de wijzertjes gewoon, zoals normaal, met het ritme mee :).\r\n\r\nWat kan dit zijn?!:confused:\r\n\r\nOverigens, ik gebruik Vista op een Packard Bell Intel VIIV!
Link naar reactie
Zitten de boxjes met een gewone 3,5 mm jack achter in de PC ?\r\n\r\nTrek die plug er eens uit, en zet het volume op de boxjes op de helft, en druk een klein beetje vochtige vinger op [I]alleen het laatste puntje[/I] metaal van de plug. \r\nDan moet één van de kanalen van je boxjes een brom geven.\r\nZo ja, dan is dat boxje OK.\r\n\r\nPlug die boxjes weer eens terug in je PC terwijl je PC aan staat. Misschien dat AudioESP (jack sensing) aan staat en dat je die eens uit moet schakelen.\r\nIk weet overigens niet of dat bij RealTek ook zo heet.\r\n\r\nVerder eens kijken in je audio manager of in de volumeregeling van het luidsprekertje in de [I]system tray[/I] (rechts naast de taakbalk) of er niets gedempt staat.
Link naar reactie
De boxen zitten inderdaad met een gewone 3.5 mm jack achter in de PC. Heb de test gedaan, en inderdaad, de linkerbox maakte een geluid. Daar kan het dus niet aan liggen.\n\nWanneer ik de boxen inplug als de computer aanstaat, krijg ik een bericht van RealTek dat hij dat heeft gesignaleerd.. heb binnen RealTek gezocht naar AudioESP, maar kon het niet vinden. Verder ook gewoon door RealTek gekeken, bij opties etc, en er staat niets bij wat ik zou kunnen uit schakelen, of iets wat mij deed lijken op dat AudioESP.\n\nVerder.. ik weet zeker dat er niets gedempt staat.. \nMisschien screenshots nodig van RealTek of iets anders?
Link naar reactie
Ik heb zelf geen Realtek en kan je niet vertellen waar dat zit, en ik heb ook bij eerdere problemen op het forum gemerkt dat er heel wat verschillende uitvoeringen zijkn van de Realtek interface, waardoor dat knopje telkens ergens anders zit, of niet aanwezig is.\r\n\r\nMaar in het Engels zie ik het voor Realtek \"[I]Jack sensing[/I]\" genoemd, en in je Help voor die audiomanager of de manual van de kaart / moederbord moet het ergens bij de aansluitingen vermeld worden.\r\n\r\nEigenlijk denk ik dat dat deel wel werkt omdat het inpluggen werd gedetecteerd.\r\nKreeg je ook een vraag \"wat\" je daar ingeplugd hebt ?\r\nZo ja, dan heb je dat beantwoord, en zou dat deel wel moeten werken.
Link naar reactie
je kan dit is ff nagaan\r\n\r\n1. start -> configuratiescherm\r\n\r\n2. geluid\r\n\r\n3. rechtermuisknop op de speakers -> eigenschappen\r\n\r\n4. dan heb je als het goed is 4 tablats, kies niveaus\r\n\r\n5. kijk of DAAR niks gemute is\r\n\r\n6. als het gemute is, unmute dan door er gewoon een x op te klikken\r\n\r\n\r\nmisschien dat dit helpt
Link naar reactie
Bedankt! Inmiddels heb ik het probleem opgelost, wat ik heb gedaan is het volgende:\n\nIk wilde een systeemherstelpunt aanmaken echt als allerlaatste optie bewaren.. omdat ik altijd het gevoel heb dat dit niet echt problemen oplost , maar ze gewoon naar de toekomst verplaatst.. wil altijd liever erachter komen wat er nou mis is. \nZoals ik eerder schreef, maakte de linkerbox een geluid als ik tegen de plug aantikte, en ging ik er vanuit dat beide boxen het daarom gewoon deden. \nNu blijkt, dat omdat de rechter het NIET meer deed, de linker ook geen geluid produceerde als er muziek op stond. Ik heb dus het rechterboxje vervangen, en ineens deed de linker het ook weer (de oude linkerbox gewoon).\n\nWat ik nog steeds niet begrijp, is waarom de boxen die geïntegreerd in de monitor zitten, ook niets meer deden.. en na het vervangen van het rechterboxje wel! \n\nMaar goed, probleem opgelost! Bedankt allemaal :).
Link naar reactie
[QUOTE=romanamic;486168]Ik wilde een systeemherstelpunt aanmaken echt als allerlaatste optie bewaren.. omdat ik altijd het gevoel heb dat dit niet echt problemen oplost , maar ze gewoon naar de toekomst verplaatst.. wil altijd liever erachter komen wat er nou mis is...[/QUOTE]\nEen herstelpunt \"[I]aanmaken[/I]\" is wat anders. Dat doe je om een bepaalde conditie van je systeem te [I]bewaren[/I]. Vista doet dat ongeveer elke dag automatisch mits systeemherstel aan staat ! Check dat, want het is bruikbaar.\n\nWaar ik op doelde was zo\'n herstelpunt [I]terugzetten[/I], dus de PC [I]terugbrengen naar de staat waarin die zich bevond[/I] voordat dit probleem er was. Zo\'n in het verleden gemaakt herstelpunt gebruiken dus. Je systeem terug in de tijd zetten.\nDaarbij is er geen sprake van dat je problemen voor je uit schuift.\n\nWel is het waar dat het beter is te weten wat er loos is natuurlijk, maar daar moet je de tijd- en kennis maar voor hebben ;)\n\n\nWat je geluids-probeem en oplossing betreft.... weinig idee wat hier gebeurd is.\nSluiting in dat boxje is heel misschien een mogelijkheid..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...