Ga naar inhoud

2 mpeg-2 bestanden (tot. 6,5 gb) op dvd5


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb net een vakantiefilm in elkaar geflanst met Pinnacle 12 ultimate (wat soms ook niet altijd even goed ging). Heb er twee delen van gemaakt met in totaal bijna 2,5 uur film.\r\nHet ene bestand is 2,92 gb en het andere is 3,49 gb. Heb het gemaakt voor de dvd-compatible MPEG-2 formaat (kun je in pinnacle aangeven).\r\n\r\nDit wil ik op 1 dvd zetten, maar NERO wil niet helpen daarbij en zegt dat het niet voldoende kan comprimeren en over een dvd9 begint te zeuren (heb dat alleen niet).\r\nHet dunkt mij dat die film gecomprimeerd moet worden, maar wil niet teveel kwaliteit inboeten. Heb al een beetje op internet gezocht naar oplossingen, maar nog niet een soortgelijke case tegengekomen.\r\n\r\nDus wie helpt mij uit de brand?\r\nVerder korten op film doe en kan ik niet. DVDShrink heeft ook geen zin (herkent mpg-bestanden niet).
Link naar reactie
Laten we nou eerst die mpg bestanden omzetten naar dvd bestanden. De mpg\'s zijn dvd compatibel, maar eerst moet alles nog in een VIDEO_TS map worden gezet (zoals je bij alle dvd\'s ziet). Er moeten bup/ifo bestanden\'bij enz. Maak een ISO van 6,5 GB maar brand deze niet! DVD shrink kan volgens mij wel overweg met deze ISO\'s. DVD flick kan naar mijn weten ook mpg\'s die al Dvd compatibel zijn opnemen in de iso [B]ZONDER [/B]ze te converteren (alleen de audio wordt dan opnieuw omgezet.\n\nEDIT: nero kan toch wel een iso van ~6,5 GB maken en dan NIET branden (dan kun je namelijk DVD shrink loslaten op deze iso.
Link naar reactie
Indien je de mpeg2 bestanden renamed naar .vob kun je dan met DVDshrink het gewenste grootte niet maken?\r\n\r\nNormaal wil Nero dat ook best doen, nooit meegemaakt dat Nero dat niet wilde.\r\n\r\nWeet niet welke extensie ze eerst hadden, normaal kun je in Nero ook films aan elkaar plakken en ook Nero past dan de grootte aan de uitvoer aan.
Link naar reactie
Als je de kwaliteit echt zo belangrijk vind ,maak er dan gewoon 2 dvd\'s van. Of een dvd9 ,,dat is de enige oplossing voor de beste kwaliteit. (in HQ kan er maar 1 uur op een normale dvd)\nIs om te kijken waarschijnlijk ook een stuk prettiger ,want een vakantie film van 2,5 uur is alleen voor de maker er van interessant.\n \nIn pinnacle kun je waarschijnlijk ook al ergens aangeven hoe de kwaliteit van de mpeg2 moet zijn .\nAls je die zelf kunt instellen ,kun je de bitrate iets verlagen ,of variabel maken ,zo worden de bestanden ook wat kleiner ,en past het misschien wel op een dvd.\nSchrink doet ook zulke dingen dus ook daar wordt de kwaliteit minder.
Link naar reactie
Sorry voor de late reactie, maar het is inmiddels opgelost.\r\nHet is allemaal wat omslachtig gebeurd, maar heb een nogal oude versie van nero. (nog) Geen zin om bij te dokken. Heb uiteindelijk dus dat VIDEO_TS gedoe voor elkaar gekregen en toen (toch maar) op een dvd-9 gebrand, via express. Vaag dat je daar wel dvd-9 aan kunt geven (als het om video-ts gaat) en vanuit dat startsmart menu niet....\r\n\r\nIn ieder geval dank voor uw reactie, waar ik zeker wat aan gehad heb!\r\n\r\nJayT
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...