Ga naar inhoud

Kan xp niet installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste lezer,\r\n\r\nGister toen ik mijn pc afsloot was er niks aan de hand.\r\nVandaag wil ik mijn pc opstarten krijg ik deze melding: Isass. exe - toepassingsfout. kan de toepassing niet juist initialiseren.\r\n\r\nna wat de googelen op deze melding kwam het er op neer dat je xp weer opnieuw moest installeren.\r\n\r\nIk ben al een aantal uren bezig dit te doen. \r\nIk doe de boot-cd van xp erin. dan moet ik de schijf fotmatteren. Daarna begint hij met installeren. Op een gegeven moment wordt er gemeld dat de computer opnieuw op gaat starten. Normaal gesproken gaat de installatie daarna weer verder, maar bij mij dus niet\r\nHij begint vrolijk weer opnieuw. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar hij begint steeds weer bij het begin.\r\n\r\nEr zitten 2 harde schijven in. Het probleem doet zich voor op beide schijven\r\n\r\nEr zit allemaal vrij nieuw spul in:\r\nAsus p5q pro moederbord\r\nIntel e8500 core 2 duo processor\r\nkingston geheugen 2 gig ddr800\r\n1tb samsung hd\r\n640 gb hitachi hd\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;478598]Je moet even de pijltjes bewegen\r\nals je opstart\r\nkans dat hij op dual boot staat\r\nkijk even of je de ander kan bewegen[/QUOTE]\r\n\r\nhoe bedoel je precies. Als ik op de pijltjes druk bij het opstarten gebeurd er niks.\r\n\r\n\r\n\r\nEn hij vraagt na het eerste gedeelte van de installatie niet of hij van de cd wil opstarten. \r\nmaar normaal gaat hij toch automatisch verder met de installatie?
Link naar reactie
[quote]En hij vraagt na het eerste gedeelte van de installatie niet of hij van de cd wil opstarten. \nmaar normaal gaat hij toch automatisch verder met de installatie?[/quote]De vraag \"Druk op een toets als u de computer van cd-rom wilt opstarten.\" krijg je 2x te zien,maar je dient alleen de 1e keer op een toets te drukken.\n \nLees hier de tekst tussen afb. 4 en 5.\n \n[URL]http://pc-weetjes.mysites.nl/mypages/pc-weetjes/167334.html[/URL]\n \nUit je reactie begrijp ik inmiddels,dat je de 2e maal niet op een toets gedrukt hebt ;)\n \nLastig probleem,waarvan niet zomaar duidelijk is wat er de oorzaak van is.\n \nProbeer het volgende.\n1.Koppel alle randapparatuur los van de PC.\n2.Brandt,indien mogelijk,de installatie cd opnieuw.\n3.Verwijder de partitie en maak die opnieuw aan.\n \nGreetz
Link naar reactie
Ik kan geen e-sata aansluiting opties vinden in de bios.\r\n\r\nik zal even de manual doorlezen over de sata controller.\r\n\r\n\r\nmaar wat ik ook vreemd vind is dat als ik windows vista probeer te installeren het volgende gemeld wordt:\r\nKan geen vaste schijfstations vinden.\r\n\r\nzou er iets met de harde schijven zijn? de ene is 3 maand oud, de andere 2 weken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...