Ga naar inhoud

4:3 naar 16:9 met Adobe Premiere Pro


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb sinds kort een JVC camcorder gekocht. Prachtig apparaat maar hij neemt bestanden op met de .MOD extensie. Nu wil ik deze bewerken tot een mooie DVD met tekst en muziek erin.\r\n\r\nIk heb de .mod bestanden hernoemd naar .mpg. Vervolgens wil ik ze opslaan als .avi bestand. Dit probeer ik te doen met Adobe Premiere Pro 7. Het gaat prima alleen de video bestanden worden in 4:3 geïmporteerd terwijl ze 16:9 moeten zijn.\r\n\r\nHoe kan ik de 4:3 beelden omzetten naar 16:9 beelden met adobe premiere pro?\r\n\r\nIk heb alles wel in 16:9 opgenomen.\r\n\r\nGroet,\r\nJeroen
Link naar reactie
[QUOTE=joadr2003;477729]Als je premiere opstart, veschijnt eerst (tenminste bij mij) een projectsettings-scherm. Daarin kun je al via \"custom\" je settings veanderen. Verderop in je programma kun je via \"project > project settings\" je settings aanpassen; o.a. je schermverhouding. \r\n\r\nSucces![/QUOTE]\r\n\r\nHet is al gelukt. Bij het importeren komen de films in een projectvenster. Klik met de rechtermuisknop op een film en kies \"Interpret Footage\". Hier kun je het aspect ratio instellen.\r\n\r\nGroet,\r\nJeroen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...