Ga naar inhoud

Erg veel processen (vooral svchost)


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nNu het vakantie is ben ik begonnen met mijn computer eens een beetje onder handen te nemen. Ik heb windows Vista business 64 bits draaien en heb (naar mijn mening) te weinig werkgeheugen over voor spelletjes als ik verder ook nog wat dingen open heb staan. Ik heb wel 4 GB DDR 3 geheugen. Sommige programma\'s moeten open blijven staan zoals met downloaden, de mail en drivers.. maar andere processen slurpen ook aardig wat op. Ik heb bijvoorbeeld maar liefst 14 svchost processen runnen! Ik weet dat die belangrijk is maar 14 lijkt me overdreven. Samen is dat toch alruim 340 MB geheugen.\r\n\r\nIemand een idee voor een tool ofzo die processen kan identificeren of cleanen?\r\n\r\n(Misschien is extra geheugen wel beter? )
Link naar reactie
Ik zoek net iets dieper dan ccleaner ;) ik heb ook Advanced SystemCare die erg goed is trouwens.\r\n\r\nTotaal aantal processen is rond de 65. Redelijk veel lijkt me. Er zitten ook een aantal dubbele bij. De meeste processen die ik niet ken heb ik opgezocht en eigenlijk allemaal zijn het normale dingen, geen rare toolbars of updaters en stuff.\r\n\r\nIk heb meer het idee dat het door de 64bits versie komt, teminste een deel van die vele processen....\r\n\r\nHet is trouwens echt svchost en geen scvhost\r\n\r\nProdessorgebruik is erg laag.. van 0 - 5 ongeveer als ik alleen firefox, utorrent, taakbeheer en windowssidebar als noemenswaardige dingen heb lopen.
Link naar reactie
[QUOTE=giesgoes;477075]Hallo,\r\n\r\nNu het vakantie is ben ik begonnen met mijn computer eens een beetje onder handen te nemen. Ik heb windows Vista business 64 bits draaien en heb (naar mijn mening) te weinig werkgeheugen over voor spelletjes als ik verder ook nog wat dingen open heb staan. Ik heb wel 4 GB DDR 3 geheugen. Sommige programma\'s moeten open blijven staan zoals met downloaden, de mail en drivers.. maar andere processen slurpen ook aardig wat op. Ik heb bijvoorbeeld maar liefst 14 svchost processen runnen! Ik weet dat die belangrijk is maar 14 lijkt me overdreven. Samen is dat toch alruim 340 MB geheugen.\r\n\r\nIemand een idee voor een tool ofzo die processen kan identificeren of cleanen?\r\n\r\n(Misschien is extra geheugen wel beter? )[/QUOTE]\r\n\r\n4GB geheugen is meer dan genoeg. Zogauw je een programma opstart welk veel geheugen gebruikt, zal Vista het geheugen dat op dat moment voor andere programma\'s gereserveerd is vrijgeven.\r\n\r\nVoorbeeldje;\r\n\r\nIk heb 6GB geheugen in mijn pc. Ik heb een \'metertje\' in mijn sidebar staan welke oa het geheugengebruik registreert.\r\nStart ik de pc op, dan ben ik meteen al ruim 2800MB geheugen \'kwijt\'\r\nGa ik nu een (zwaar) spel spelen en ik sluit daarna het spel af, dan gebruikt mijn pc daarna nog maar 1400Mb geheugen.\r\nZogauw het spel dus opstart, geeft Vista geheugen vrij voor dat spel. Geheugen dat door Vista eigenlijk (vantevoren) reserveert wordt voor programma\'s waarvan Vista \'denkt\' dat je die zou kunnen gaan gebruiken.\r\nBlijkt dat je die programma\'s niet gaat gebruiken, dan geeft Vista dat gereserveerde geheugen meteen vrij als je een spel opstart.\r\nNadat je het spel afsluit, geeft Vista ook het geheugen van dat spel weer vrij en daardoor heb je opeens meer geheugen vrij dan voordat je dat spel ging spelen.\r\n\r\nJe schrijft dat je tijdens het spelen aan het downloaden bent, nou daar kan je misschien behoorlijk wat geheugen mee winnen door toch maar even te stoppen met downloaden. Vooral newsclients hebben de neiging om heel veel geheugen te gebruiken, vooral de wat oudere versies.\r\n\r\nPS. Bij mij draaien altijd minimaal 14 SVCHOST processen mee op de achtergrond.
Link naar reactie
[quote=a.s;477713]Ik heb 72 processen lopen waarvan 12 svchost.exe. Ook heb ik misschien er een hele aparte tussen staan: niet actieve systeemprocessen en daarbij is mijn CPU wisselend tussen de 40 - 70[/quote]Nee hoor dat is normaal, dat houd in dat dat vrije - op dat moment niet gebruikte - processor tijd is, als je op dat moment alle actieve processen bij elkaar optelt dan zul je zien dat dat tussen de 30 en 60 is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...