Ga naar inhoud

Computer start alleen in veilige modus


Aanbevolen berichten

Hallo medeforumgebruikers :D\r\n\r\nIk zit met een probleem. We zijn op een kleine vakantie in een huisje van de familie. Hier staat een hele oude computer met Windows XP Home erop.\r\n\r\nHet probleem is als volgt:\r\nNa het laadbalkje van Windows XP start de computer weer opnieuw op. Dit gaat de hele tijd door :confused:\r\n\r\nAls het mijn eigen computer was had ik mijn bestanden gebackupped en weer een clean install gedaan. Aangezien het niet mijn eigen computer is en er hele belangrijke bestanden op staan wou ik het eerst even jullie vragen.\r\n\r\nDe computer start dus alleen op in veilige modus.\r\n\r\nWat is volgens jullie de beste manier zodat XP weer opnieuw opstart (behalve clean install)?\r\nIk weet dat systeemherstel een optie is. Ik gebruik het nooit en heb gelezen dat het soms niet eens werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=vuvan;476750]Hallo medeforumgebruikers :D\r\n\r\nIk zit met een probleem. We zijn op een kleine vakantie in een huisje van de familie. Hier staat een hele oude computer met Windows XP Home erop.\r\n\r\nHet probleem is als volgt:\r\nNa het laadbalkje van Windows XP start de computer weer opnieuw op. Dit gaat de hele tijd door :confused:\r\n\r\nAls het mijn eigen computer was had ik mijn bestanden gebackupped en weer een clean install gedaan. Aangezien het niet mijn eigen computer is en er hele belangrijke bestanden op staan wou ik het eerst even jullie vragen.\r\n\r\nDe computer start dus alleen op in veilige modus.\r\n\r\nWat is volgens jullie de beste manier zodat XP weer opnieuw opstart (behalve clean install)?\r\nIk weet dat systeemherstel een optie is. Ik gebruik het nooit en heb gelezen dat het soms niet eens werkt.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je in de veilige mode kan komen, dan kan je toch alsnog een backup maken om daarna opnieuw te installeren?\r\nJe kan uiteraard ook eens in de veilige mode via start en uitvoeren MSCONFIG intikken en dan bij het tabblad OPSTARTEN alle vinkjes uit zetten.\r\nStart de pc daarna normaal op en kijk eens of ie het doet.\r\nZo ja, dan voor je dat commando opnieuw in en zet je weer een (paar) vinkje(s) aan.\r\nStart wederom opnieuw op en zolang hij het blijft doen zit je goed, zo niet, dan weet je dat het probleem gezocht moet worden bij 1 van de laatste vinkjes die je weer aangezet hebt.
Link naar reactie
[QUOTE=vuvan;477210]bedankt voor je reactie. de pc heeft het 1x gedaan, maar de taakbalk zag er niet uit, alles had vlekken enz...\r\nnu zit ik dus weer in veilige modus :S[/QUOTE]\r\n\r\nVlekken? Ik neem aan dat je bedoelt dat de kleuren niet goed zijn? In dat geval kan het aan de driver voor de videokaart liggen of aan de videokaart zelf. Eerst hetgeen uitproberen dat ik eerder heb geschreven, daarna eventueel de videodriver opnieuw installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...