Ga naar inhoud

Asus eee 901 crasht telkens


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk zit met een vervelend probleem, morgen ga ik op vakantie en mijn 901 crasht telkens bij een vastloper. Als ik de aan/uit knop 10 sec. ingedrukt hou, dan gaat hij uit maar start hij niet meer op. Eerste keer kwam hij niet verder dan de XP logo, nu zegt hij \'het volgende bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden: system32/ntoskrnl.exe. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw\' Boos\r\n\r\nHet is al de 2e keer dat dit gebeurd. Eerste keer dacht ik, oke, kan gebeuren, en heb alles opnieuw geïnstalleerd. Maar vanochtend, tijdens het draaien van Live Messenger, en FF 3,5, liep hij weer vast. Ik heb dus gewacht, om weer een crash te voorkomen. Maar niks, alles was bevroren, zelfs de muis bewoog niet meer. Dus weer de aan/uit knop 10 sec ingedrukt gehouden, en heb dus de bovengenoemde foutmelding.\r\n\r\nIk hoop dat het een softwarematige probleem is. Ik heb als laatste de update naar FF 3,5 gedaan, hiervoor draaide alles stabiel. Maar daarnaast heb ik ook de 4GB SSD vervangen door een RunCore 32GB SSD waar de OS (XP) en alle installatiebestanden opstaan. Dit ging goed, totdat de eee de eerste keer crashde.\r\n\r\nAangezien de bijgeleverde XP cd geen mogelijkheid biedt om Windows te herstellen, ben ik telkens alles kwijt.\r\n\r\nWie kan mij hierbij helpen? Het zou erg fijn zijn als ik dit probleem voor vanavond kan oplossen.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Dat in een avondje oplossen is denk ik te veel gevraagd.\nAls je ook geen XP CD hebt....\n\nEen uitgebreide schijfcontrole is het enige waar ik zo snel even aan denk.\n\nRechtsklik op het station, kies \"[I]Eigenschappen - Extra - Het volume op fouten controleren[/I]\". \nKlik in het volgende venster beide opties aan, en herstart de PC.\n\nKan wel even duren, al zal het zeker snel gaan op een SSD, en ik weet eigenlijk ook niet wat Windows eigenlijk controleert op een SSD. Maar ja, nee heb je....\n( Misschien dat die nieuwe SSD wel niet zo goed is ? )\n\nAls je het eindresultaat van de controle wilt lezen:\nga naar [I]Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken[/I], of type [I]eventvwr.msc[/I] in een \"Start - Uitvoeren\" tekstveld..\nOnder \"[I]Toepassingen[/I]\" scroll je naar de datum / tijd dat de check uitgevoerd is, en zoek de entree welke is als:\n\"Informatie - [datum] - [tijd] - Winlogon\". Dubbelklik daar op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...