Ga naar inhoud

Windows 7 zonder IE in Europa


Aanbevolen berichten

[QUOTE=dutch-online;474207]Allemaal simpel , maar het gaat niet op voor de gemiddelde computer gebruiker, die kiest voor een uit zich zelf werkend besturingsysteem , laat staan dat ze weten waar een besturingsysteem voor nodig is.[/QUOTE]\r\n\r\nEn dat was nou net mijn punt. het zou al netjes zijn als de leverancier van de W 7 versie er een cd\'tje bijlevert met IE of een andere browser.
Link naar reactie
[QUOTE=Jagio;474233]En dat was nou net mijn punt. het zou al netjes zijn als de leverancier van de W 7 versie er een cd\'tje bijlevert met IE of een andere browser.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is ook inderdaad de bedoeling, Miscrosoft gaat IE8 gratis op cd\'s leveren aan computerzaken (en particulieren) die daar interesse in hebben, zodat deze door de klant gratis meegenomen kunnen worden.\r\nOf andere browsermakers dat ook gaan doen...... geen idee.......\r\nIk als pc-verkoper ben echter niet van plan om cd te gaan maken met andere browsers, dat vind ik de verantwoording en de taak van degene die dit hele gezeur begonnen zijn, de \'andere\' browsermakers dus.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;474238]Dat is ook inderdaad de bedoeling, Miscrosoft gaat IE8 gratis op cd\'s leveren aan computerzaken (en particulieren) die daar interesse in hebben, zodat deze door de klant gratis meegenomen kunnen worden.\r\nOf andere browsermakers dat ook gaan doen...... geen idee.......\r\nIk als pc-verkoper ben echter niet van plan om cd te gaan maken met andere browsers, dat vind ik de verantwoording en de taak van degene die dit hele gezeur begonnen zijn, de \'andere\' browsermakers dus.[/QUOTE]\r\n\r\nHeel goed, de verantwoording ligt m.i.z. bij Microsoft. Die bedoel ik ook met \'leverancier\'. Van dat cd\'tje dat ze gaan leveren wist ik nog niet. Ik had begrepen dat dat te bestellen was, of zo iets. Ze moeten \'m er gewoon bijleveren. Als je een andere wilt, ook goed, download die dan bij een kennis. Al dit gedoe dus met dank aan Neelie Kroes :mad:. Alsde Europese Commissie zich hiermee gaat bezighouden, wat is dan het vervolg? We zien al jaren dat IE onderdeel is van Windows, maar dat belet toch niemand om een andere browser te gebruiken? Windows wordt er niet goedkoper van, zonder IE.\r\nOf is het soms de bedoeling dat we straks gaan betalen voor Firefox, Chrome, Mozilla etc. etc.? :confused:\r\nGoed bezig, Neelie :-@
Link naar reactie
Ik ben blijf anti Internet Explorer and mijn voorkeur blijft ondanks de opkomst van Google Chrome, Mozilla Firefox. Alleen vindt ik het belachelijk dan Microsoft dat probeert Windows 7 er wel heel snel door te drukken door alleen de volledige retail voor een beperkte tijd voor de prijs van upgrade verkopen.\r\nDe downside is dat als je de browser wil installeren die je wilt als je zelf een OEM verise van Windows installeert, zul je je browser van voorkeur op een USB stick klaar moeten hebben staan. Hetzelfde geldt voor de retail.\r\nIk ben ook geen fan van de schone installatie, alleen al te denken dat begin deze maand ik op mijn pc Windows opnieuw heb geïnstalleerd. Nu kan ik oktober, want ik ben van plan van Vista naar 7 over te stappen, weer hetzelfde verhaal doen.
Link naar reactie
[QUOTE]Ik ben blijf anti Internet Explorer and mijn voorkeur blijft ondanks de opkomst van Google Chrome, Mozilla Firefox. [B]Alleen vindt ik het belachelijk dan Microsoft dat probeert Windows 7 er wel heel snel door te drukken door alleen de volledige retail voor een beperkte tijd voor de prijs van upgrade verkopen[/B].[/QUOTE]\r\n\r\n??? Dat begrijp ik niet helemaal...... Wat heeft dat te maken met het wel of niet aanwezig zijn van IE7 of 8?\r\n\r\n[QUOTE]De downside is dat als je de browser wil installeren die je wilt als je zelf een OEM verise van Windows installeert, zul je je browser van voorkeur op een USB stick klaar moeten hebben staan. Hetzelfde geldt voor de retail.[/QUOTE]\r\n\r\nAls het goed is niet, want de leverancier waar jij jouw OEM-versie koopt, zal dan de beschikking hebben over een gratis cd van IE8 en misschien zelfs van andere browsers....\r\n\r\n[QUOTE]Ik ben ook geen fan van de schone installatie, alleen al te denken dat begin deze maand ik op mijn pc Windows opnieuw heb geïnstalleerd. Nu kan ik oktober, want ik ben van plan van Vista naar 7 over te stappen, weer hetzelfde verhaal doen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk wel! Je kan zoveel problemen tegenkomen met een \'upgrade\' van het ene naar het andere OS, dat ik iedereen altijd aanraad om gewoon een schone installatie te doen.
Link naar reactie
Het gaat niet om het feit dat Microsoft wel dan geen IE8 mee gaat leveren, maar dat vanwege het feit dat IE in Europa geen deel meer uit maakt van de standaard Windows installatie, dat Windows 7 hier [b]na[/b] 31 december duurder zal zijn up te graden naar Windows 7 in verhouding met de VS. (Hoewel dat was voorheen ook altijd al zo)\r\nAan de andere hand heb je ook wel weer gelijk dat een bij een upgrade een schone installatie beter is. Als ik een Linux distributie upgrade, installeer ik altijd schoon. Zo voorkom ik problemen met oude bestanden en voornamelijk oude kernels die achterblijven en dus voor de nodige veiligheidsrisico\'s zorgen. Ondanks dat Windows en Linux de nodige verschillen hebben, gaat deze zon voor Windows ook groot en deels op naar mijn mening.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat ik me afvraag is of je nu ook echt zonder IE kunt? Ik gebruik normaliter Firefox 3.5.1 die ook als mijn standaard browser is ingesteld, maar sommige dingen roepen toch IE aan. Windows Update (XP) bijvoorbeeld gebruikt dan alsnog IE en gaat niet via Firefox. Ook het oproepen van je hotmail-inbox via MSN messenger tovert IE te voorschijn ipv. Firefox, dus zonder IE kun je niet in XP. Zal dit in Windows 7 wel het geval zijn?
Link naar reactie
[QUOTE=hhroel;476442]Ook het oproepen van je hotmail-inbox via MSN messenger tovert IE te voorschijn ipv. Firefox, dus zonder IE kun je niet in XP. [/QUOTE]\r\n\r\nDit zal met een instelling ongetwijfeld te wijzigen zijn. \r\n\r\n[QUOTE=hhroel;476442]Windows Update (XP) bijvoorbeeld gebruikt dan alsnog IE en gaat niet via Firefox. [/QUOTE]\r\n\r\nVoor het updaten gebruik ik IE niet; ik krijg 1x in de week (?) een melding dat er updates klaar staan en dat is het. Het klopt wel dat als je handmatig wilt updaten je \"veroordeelt\" schijnt te zijn tot IE.\r\n\r\nWat mij wel is opgevallen is dat sommige websites inderdaad erg gericht zijn op IE als browser en niet (goed) functioneren met een andere browser.
Link naar reactie
Dat in Firefox websites er anders uitzien dan met IE ben ik helemaal met je eens. Een pagina als Startpagina.nl heeft bijvoorbeeld ineens andere lettertypes in de kolomkopjes. Andere website reageren anders met Firefox en sommige helemaal niet.\r\nDat ligt m.i.z. niet aan IE of Firefox, maar aan de bouwers van de websites. Die richten zich teveel op IE. Zelfs gaat dat nog verder, want sommige CMS systemen richten zich voornamelijk op IE, ondanks dat ze draaien op Linux servers...\r\nEen CMS als Typo3 is meer op IE gericht, zeker de oudere versies. Met Joomla heb ik geen problemen ontdekt en van WordPress weet ik het nog niet, nog geen afwijkingen geconstateerd tot nu toe.\r\nOok vraag ik me idd af hoe het zit met het updateverhaal vam MS straks in Windows 7: IE onderdelen zijn naar mijn idee dan gewoon noodzakelijk, dat is nu ook zo, ondanks dat je geen browser ziet. Ik vermoed dat de grote truuk die MS toepast inhoud dat de browser op zich niet in 7 wordt geleverd, maar dat onderdelen wel aanwezig zullen zijn, anders werkt Windows niet meer. Wat gebeurt er als je in Verkenner een webadres intypt? In Vista opent de browser. Ik heb het nog niet kunnen testen, ik heb even geen lege pc ter beschikking. Iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
[QUOTE]Dat in Firefox websites er anders uitzien dan met IE ben ik helemaal met je eens. Een pagina als Startpagina.nl heeft bijvoorbeeld ineens andere lettertypes in de kolomkopjes. Andere website reageren anders met Firefox en sommige helemaal niet.\r\nDat ligt m.i.z. niet aan IE of Firefox, maar aan de bouwers van de websites. Die richten zich teveel op IE. Zelfs gaat dat nog verder, want sommige CMS systemen richten zich voornamelijk op IE, ondanks dat ze draaien op Linux servers...\r\nEen CMS als Typo3 is meer op IE gericht, zeker de oudere versies. Met Joomla heb ik geen problemen ontdekt en van WordPress weet ik het nog niet, nog geen afwijkingen geconstateerd tot nu toe.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies, de meeste bouwers van websites houden zich aan de IE-norm, omdat dit nu eenmaal de meest gebruikte browser is...... De ander browsers zouden zich daar gewoon aan aan moeten passen maar doen dat dus niet....\r\nVandaar dat IE8 ook mijn keuze blijft, alles werkt zoals het hoort....\r\n\r\n[QUOTE]Ook vraag ik me idd af hoe het zit met het updateverhaal vam MS straks in Windows 7: IE onderdelen zijn naar mijn idee dan gewoon noodzakelijk, dat is nu ook zo, ondanks dat je geen browser ziet. Ik vermoed dat de grote truuk die MS toepast inhoud dat de browser op zich niet in 7 wordt geleverd, maar dat onderdelen wel aanwezig zullen zijn, anders werkt Windows niet meer. Wat gebeurt er als je in Verkenner een webadres intypt? In Vista opent de browser. Ik heb het nog niet kunnen testen, ik heb even geen lege pc ter beschikking. Iemand hier ervaring mee?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, IE is in het geheel niet nodig voor updates, zeker al in Vista en Win 7 niet.\r\nAls je met Vista werkt, dan zou je moeten weeten dat je de updates juist [B]niet [/B]via IE kan oproepen, maar dat daarvoor juist een ander \'programma\' voor gebruikt moet worden, namelijk de wuapp.exe.\r\nDeze staat dus helemaal los van de IE.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;476483]Precies, de meeste bouwers van websites houden zich aan de IE-norm, omdat dit nu eenmaal de meest gebruikte browser is...... De ander browsers zouden zich daar gewoon aan aan moeten passen maar doen dat dus niet....\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDe \"grap\" is alleen dat IE zich, in het verleden, niet houdt aan de gemaakte afspraken over webdesign ([url]http://www.w3.org/[/url])....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;476483]Precies, de meeste bouwers van websites houden zich aan de IE-norm, omdat dit nu eenmaal de meest gebruikte browser is...... De ander browsers zouden zich daar gewoon aan aan moeten passen maar doen dat dus niet....\r\nVandaar dat IE8 ook mijn keuze blijft, alles werkt zoals het hoort....\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nEn wat nou als je GNU/Linux draait? De meest gebruikte browsers zijn die gebaseerd op de Mozilla Gecko engine, zoals Firefox, Seamonkey en Iceweasel. \r\nDat andere browsers zich aan de IE norm moeten houden dat vind ik toch echt de reinste onzin. Konquerror, onderdeel van KDE, houdt zich juist aan de w3 norm en niet de IE norm, hetzelfde geld voor Firefox, Chrome, Safari en Opera. \r\nToegeven aan de IE norm is toegeven aan Microsoft en dat betekent toegeven aan wereld waarin Microsoft alles bepaald en de gebruiker niets heeft te zeggen.\r\nIk zou zeggen laat Microsoft niet alles controleren en start vandaag nog met een fatsoenlijke browser zoals Firefox:\r\n[url]http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=hhroel;476442]Wat ik me afvraag is of je nu ook echt zonder IE kunt? Ik gebruik normaliter Firefox 3.5.1 die ook als mijn standaard browser is ingesteld, maar sommige dingen roepen toch IE aan. Windows Update (XP) bijvoorbeeld gebruikt dan alsnog IE en gaat niet via Firefox. Ook het oproepen van je hotmail-inbox via MSN messenger tovert IE te voorschijn ipv. Firefox, dus zonder IE kun je niet in XP. Zal dit in Windows 7 wel het geval zijn?[/QUOTE]\r\n\r\nWindows XP? Daar gaat het hele verhaal niet voor op, dus dan henb je toch geen probleem? IE zit daar nog gewoon in.......
Link naar reactie
[QUOTE=Silverstarme;476491]En wat nou als je GNU/Linux draait? De meest gebruikte browsers zijn die gebaseerd op de Mozilla Gecko engine, zoals Firefox, Seamonkey en Iceweasel. \r\nDat andere browsers zich aan de IE norm moeten houden dat vind ik toch echt de reinste onzin. Konquerror, onderdeel van KDE, houdt zich juist aan de w3 norm en niet de IE norm, hetzelfde geld voor Firefox, Chrome, Safari en Opera. \r\nToegeven aan de IE norm is toegeven aan Microsoft en dat betekent toegeven aan wereld waarin Microsoft alles bepaald en de gebruiker niets heeft te zeggen.\r\nIk zou zeggen laat Microsoft niet alles controleren en start vandaag nog met een fatsoenlijke browser zoals Firefox:\r\n[url]http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/[/url][/QUOTE]\r\n\r\nAch, je kan het er wel of niet mee eens zijn, maar in het \'normale\' leven is het de meerderheid die de standaard bepaald...... In dit geval dus IE.\r\nVandaar dat de meeste web en site-builders ook IE als uitgangspunt nemen, want daar zijn er het meest van in omloop. Ben je het er niet mee eens? Dan moet je niet Microsoft daar op aanvallen, maar degene die de webpagina\'s schrijven en geen (of weinig) rekening houden met de andere browsers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...