Ga naar inhoud

Windows 7 zonder IE in Europa


Aanbevolen berichten

Ik vraag me het volgend af: Windows 7 zal in Europa zonder Internet Explorer worden geleverd en je hebt geen keuze om tijdens installatie voor IE of een andere browser (niet aan gedacht of zo, Microsoft?).\r\nAls je upgrade van Vista naar Windows 7 is een schone installatie vereist. Misschien (?) denk je er nog even aan om een browser te downloaden voordat je Windows 7 installeert :rolleyes:\r\nWat mij verbaast is dat ik nog niets lees over \'hoe kom je aan een browser als je Windows 7 schoon installeert zonder IE en geen andere browser hebt?\' Je kunt namelijk [U]niet[/U] op internet zonder browser. :(\r\nIemand een idee?
Link naar reactie
Er zijn ook diverse pc\'s met een browser ingebakken in de hardware. Diverse moederborden van msi en asus hebben zoiets aan boord.\n\nJe kunt ook ergens een linux live cd downloaden. Deze hebben vrijwel allemaal een webbrowser en ondersteuning voor usb (en vaak ook ntfs harddisk) aan boord.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;473796]Pure idioterie om een besturingsysteem zonder browser te leveren. Die gasten van Microsoft liggen helemaal in een deuk om die incompetente digibeten van de Europese commissie![/QUOTE]\r\n\r\nIk denk niet dat ze bij MS in een deuk liggen hoor, je moest eens weten hoeveel extra werk het kost om die IE uit Win7 te halen voor deze belachelijke regeling....
Link naar reactie
[quote=qpc;473810]Ik denk niet dat ze bij MS in een deuk liggen hoor, je moest eens weten hoeveel extra werk het kost om die IE uit Win7 te halen voor deze belachelijke regeling....[/quote]\n\nWelnee. Windows 7 is nog volop in ontwikkeling en dit gaat in dezelfde moeite door. \nDaarnaast kost het een stuk minder dan een evt. boete van de EC.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;473838]Welnee. Windows 7 is nog volop in ontwikkeling en dit gaat in dezelfde moeite door. \r\nDaarnaast kost het een stuk minder dan een evt. boete van de EC.[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, de RTM wordt zover ik weet al op 17 juli verzonden, dus was ie al behoorlijk \'klaar\'.\r\nHet uit het OS verwijderen is dus niet iets wat in een handomdraai gedaan kon worden, want IE zit behoorlijk in het OS geintegreerd.\r\nHet enige wat er nu gebeurd is dat de systembuilders er meer werk bij krijgen, want zij moeten nu IE los installeren en (als ze het goed doen) ook nog eens de klanten wijzen op de mogelijkheid om een andere browser te installeren.\r\nUiteraard gaan de mensen dan ook nog eens vragen stellen over de verschillen, dus alles bij elkaar een hoop extra werk op niks af.....
Link naar reactie
[QUOTE=jeremy95;473829]tzou tog veeeeel makkelijker zijn om gewoon een keuzelijst ofzo er in de douwe....[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat maakt het juist lastiger. Zo\'n keuzemenu moet natuurlijk gemaakt worden en moet dan ook nog eens verwijzen naar servers die niet van Microsoft zijn om daar bv Chrome of Firefox of andere browsers te kunnen downloaden.\r\nMicrososft is niet verantwoordelijk voor die servers van derden en als daar dus problemen ontstaan, dan wordt MS daar op aangekeken door de gebruiker van Windows.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;473828]Maar goed, de techneuten zitten er niet mee. Windows heeft FTP ingebakken en daarmee kun je ook een browser downloaden.[/QUOTE]\r\n\r\nHet vervelende is dat de meeste computerkopers gewoon een werkend product willen hebben en die komen nu bedrogen uit. Zij moeten nu eerst zelf aktie ondernemen om een keuze te maken tussen verschillende browsers en dan deze ook nog eens installeren.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;473852]Het vervelende is dat de meeste computerkopers gewoon een werkend product willen hebben en die komen nu bedrogen uit. Zij moeten nu eerst zelf aktie ondernemen om een keuze te maken tussen verschillende browsers en dan deze ook nog eens installeren.[/QUOTE]\r\n\r\nEn dat is weer het gevolg van de uitspraken van Neelie i.v.m. concurrentie door MS. En zo is het cirkeltje weer rond; Neelie wil ons beschermen tegen de macht van in dit geval MS die vervolgens, om te voorkomen dat er hoge boetes moeten worden betaald, maar geen browser meer meelevert, waardoor de consument met een (mogelijk) probleem zit. Ik weet niet of we nu echt geholpen zijn....
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;473854]En dat is weer het gevolg van de uitspraken van Neelie i.v.m. concurrentie door MS. En zo is het cirkeltje weer rond; Neelie wil ons beschermen tegen de macht van in dit geval MS die vervolgens, om te voorkomen dat er hoge boetes moeten worden betaald, maar geen browser meer meelevert, waardoor de consument met een (mogelijk) probleem zit. Ik weet niet of we nu echt geholpen zijn....[/QUOTE]\r\n\r\nWat zal de volgende stap zijn? De verkenner er uit om Total Commander een kans te geven?\r\nIk weet wel zeker dat we hier helemaal niet mee geholpen zijn, in tegendeel.......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...