Ga naar inhoud

Muziek voorkeuren.


Aanbevolen berichten

Vroeg mij zo af wat er zo al naar muziek beluisterd wordt, als ik vertel welke groepen mij aanspreken krijg ik alleen verbaasde gezichten en vragen van wie dat eigenlijk zijn en welk soort muziek dat is.\r\n\r\nWie luistert er wel eens naar, \r\n\r\nRed Sparrows.\r\nPelican, daar ben ik momenteel aan verslaafd.\r\nIf These Trees Could Talk.\r\nCaspian.\r\nMaybeshewill.\r\nIsis.\r\nGod is an Astronaut.\r\nRussian Circles.\r\nChevelle.\r\nSwallow The Sun.\r\nMastodon.\r\nAshes Devided.\r\nA Perfect Circle.┼
Link naar reactie
(2001) - pelican (ep)\n(2003) - australasia\n(2005) - march into the sea ep\n(2005) - Mono vs. Pelican - split ep\n(2005) - Pelican vs. Playing Enemy - split ep\n(2005) - the fire in our throats will bekon and thaw\n(2007) - pink mammoth 10 inch ep\n(2008 - after the ceiling ***ed - dvd-audio\n(2008- after the ceiling ***ed ep\n(2008 - city of echoes\n(2008- Pelican - These Arms Are Snakes - Split\n(2009) - Ephemeral EP\nnewsleecher is druk bezig . ;)\nben zelf meer van , [URL]http://www.youtube.com/watch?v=qsehyyYjVg0[/URL]
Link naar reactie
[quote=Lange Pier;473014]Vroeg mij zo af wat er zo al naar muziek beluisterd wordt, als ik vertel welke groepen mij aanspreken krijg ik alleen verbaasde gezichten en vragen van wie dat eigenlijk zijn en welk soort muziek dat is.\n \nWie luistert er wel eens naar, \n \nRed Sparrows.\nPelican, daar ben ik momenteel aan verslaafd.\nIf These Trees Could Talk.\nCaspian.\nMaybeshewill.\nIsis.\nGod is an Astronaut.\nRussian Circles.\nChevelle.\nSwallow The Sun.\nMastodon.\nAshes Devided.\nA Perfect Circle.┼[/quote]\n \n \nAlles \'s opgezocht en een aantal hiervan kende ik wel. Op mijn werk zat ik op een afdeling waar we een servertje hadden ingericht, afgeladen met muziek die we er zelf op wilde. De hele dag door stond dat dan ook aan en werd er van alles en nogwat door elkaar heen geluisterd (niet storend, maar op de achtergrond) Je kon ook individueel inloggen en muziek op je eigen Pc speakers (of koptelefoontje) luisteren. De bands van je lijstje waren ook duidelijk favoriet van enkele collega\'s. Ik heb het niet in mijn verzameling, maar kan er zeker wel naar luisteren.\n \nMijn persoonlijke voorkeur?\nTja, ik kan naar heel veel verschillende stijlen luisteren, en ben ik vrij breed geïnteresseerd. Blues, (hard)Rock, Country, en eigenlijk alles waar goed gebruik wordt gemaakt van gitaar, hebben wel mijn voorkeur, maar ook het onbekende (wat je dus niet in de top 40 tegen komt) kan ik wel waarderen. \n \nVoorbeeldje;\nOngeveer een half jaar geleden, door een tv-serie (Bones), bekend geraakt met Antony and the Johnsons. Deze artiest wordt door veel mensen als excentriek en \"vreemd\" bestempeld, maar het gaf mij volledig kippevel. Ik luister er graag naar. \n \n \nZo maar een greep van mijn favoriete bands/artiesten;\n \nStatus Quo (sinds 1975 aan verslaafd) ;)\nCreedence Clearwater Revival\nJohnny Cash\nWillie Nelson\nEric Clapton\nZZ Top\nAntony and the Johnsons\nJoe Bonamassa\nNirvana\nVolbeat\nAlice in Chains\nThe Eagles\n \nTja....... ik kan wel doorgaan, maar dat zou een hele lange lijst worden :rolleyes:
Link naar reactie
Volbeat is idd ook wel aardig, Alice in Chains en Nirvana zijn gepasseerde stations, ook CCR en SQ, vond die ook wel aardig maar luister er nu nog zelden naar.\r\n\r\nKun je idd teruggaan naar de start van alles maar daar heb ik niet zo veel meer mee, luister toch meer naar de huidige groepen in het indie segment.\r\n\r\nDe enige die ik nog af en toe draai is het album \"Red\" van King Crimson, de aanstichters Procol Harum, Velvet Underground, Iron Butterfly, Led Zeppelin, John Lee Hooker en vele anderen beluister ik nog zelden.\r\n\r\nMerk wel dat veel van mijn leeftijdgenoten blijven hangen in een muzieksmaak vanuit hun jeugd en dat het sowieso een andere is die ik heb, zelf ga ik een beetje mee wat er nu allemaal te beluisteren valt.\r\n\r\nOverigens zijn er wel meer groepen die goed bezig zijn alleen raken die mijn snaar niet zo, Tool b.v. maar ook A Balladeer, Doves zijn goed bezig.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...