Ga naar inhoud

Waar gaan jullie heen op vakantie ?


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
[QUOTE=Swisi;475699]:-$Wij gaan nooit op vakantie, ook nu niet.\r\nHet verste dat ik ooit geweest ben is Nederland.:-$[/QUOTE]\r\nJouw tijd komt wel, je kan er niet onderuit om een keer te ontsnappen aan de vlakte van de laaglanden, en eens in een adembenemend berglandschap te staan.\r\nTV is niets vergeleken met een heldere dag daar....
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;475795]Jouw tijd komt wel, je kan er niet onderuit om een keer te ontsnappen aan de vlakte van de laaglanden, en eens in een adembenemend berglandschap te staan.\nTV is niets vergeleken met een heldere dag daar....[/quote]Dat had ik toen ik 15 was, die zomer mocht ik met de ouders van een vriend met hun mee op vakantie naar Zadar (Joegoslavie, Dalmatische kust, nu Kroatié). We gingen met de auto, en kwam toen voor het eerst door Zuid Duitsland, Oostenrijk Alpen, en de Dolomieten. Het landschap dat ik toen voor het eerst zag staat, nog steeds in m\'n geheugen gegrift. Het was echt indrukwekkend.
Link naar reactie
Gelijk mijns :p alleen gingen wij met de (slaap)trein naar Italië.\n\nEn mijn herinnering was om heel vroeg over het spoor langs bergflanken door Zwitserland te rijden. Met die klaterende beek welke zo helder van heel hoog kwam, en in een kristalheldere rivier viel. En de frisse reuk er bij, met mijn hoofd uit het raam gestoken (L)
Link naar reactie
[quote=Swisi;475699]:-$Wij gaan nooit op vakantie, ook nu niet.\nHet verste dat ik ooit geweest ben is Nederland.:-$[/quote]\n \nOok hier in nederland is het mooi ,,alleen de meeste zien dat niet ,en willen perse ver weg ,,ook vaak alleen maar om op te kunnen scheppen.(mee doen met andere)\nMeer dan de helft van alle mensen blijft gewoon thuis.
Link naar reactie
[quote=Anacho;475799]Dat had ik toen ik 15 was, die zomer mocht ik met de ouders van een vriend met hun mee op vakantie naar Zadar (Joegoslavie, Dalmatische kust, nu Kroatié). We gingen met de auto, en kwam toen voor het eerst door Zuid Duitsland, Oostenrijk Alpen, en de Dolomieten. Het landschap dat ik toen voor het eerst zag staat, nog steeds in m\'n geheugen gegrift. Het was echt indrukwekkend.[/quote]\n \nMaar je rijdt dan ook al veel mooie streken voorbij ,,dus zo ver hoef je helemaal niet te zijn.\n \nDe ardenne is ook mooi als je van de natuur houdt.
Link naar reactie
[quote=Animal;475809]Maar je rijdt dan ook al veel mooie streken voorbij ,,dus zo ver hoef je helemaal niet te zijn.\n \nDe ardenne is ook mooi als je van de natuur houdt.[/quote]\nDaar ben ik later dan ook wel geweest, heb ook ooit eens met een vriend 3 maanden met de brommer en tent door de Vogezen en het Zwarte Woud gezworven.
Link naar reactie
Niemand zegt dat het in Nederland niet mooi is, maar zintuigen hebben de eigenschap zich aan de omgeving aan te passen, en dat de norm te maken. het elke dag observeren van een \"plat\" landschap resulteert dan in gewenning waarbij geen indrukken meer opvallen.\n\nWordt je plots wakker in een landschap met hoogteverschillen welk, door die hoogteverschillen, nauwelijks door mensenhanden aangeraakt is, dan is er een hele nieuwe ervaring voor je zintuigen.... een min of meer \"warped\" landschap waarin b.v. het water niet glooiend geluidloos afvloeit, maar donderend naar de laagte raast. Ander gezicht, ander geluid, andere reuk, ander gevoel, andere manier van sprakeloos.\n\nArdennen ben ik ook een aantal malen geweest. \nIn Nederland trouwens ook.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;475795]Jouw tijd komt wel, je kan er niet onderuit om een keer te ontsnappen aan de vlakte van de laaglanden, en eens in een adembenemend berglandschap te staan.\r\nTV is niets vergeleken met een heldere dag daar....[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Animal;475808]Ook hier in nederland is het mooi ,,alleen de meeste zien dat niet ,en willen perse ver weg ,,ook vaak alleen maar om op te kunnen scheppen.(mee doen met andere)\r\nMeer dan de helft van alle mensen blijft gewoon thuis.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar thuis is het leuk.\r\nPS: Ik woon in België. ;)
Link naar reactie
[quote=Swisi;475848]Maar thuis is het leuk.\nPS: Ik woon in België. ;)[/quote]\nBelgie is voor de meeste ook al buitenland ,,ik woon nog geen 10 km van de grens ,maar als ik soms naar Essen ga voel ik me metteen al in een ander land.\n \nOja ,,als je al in belgie woont ,,,de Ardenne is al super mooi ,als je een beetje van de natuur houdt. Kijk maar eens regelmatig naar het tv prg \"vlaanderen vakantie land\"
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=Anacho;475799]Dat had ik toen ik 15 was, die zomer mocht ik met de ouders van een vriend met hun mee op vakantie naar Zadar (Joegoslavie, Dalmatische kust, nu Kroatié). We gingen met de auto, en kwam toen voor het eerst door Zuid Duitsland, Oostenrijk Alpen, en de Dolomieten. Het landschap dat ik toen voor het eerst zag staat, nog steeds in m\'n geheugen gegrift. Het was echt indrukwekkend.[/QUOTE]\r\n\r\nZadar ben ik ook geweest 2 jaar geleden dat is inderdaad een mooie stad ! ;) \r\nmja mis was het voor de oorlog nog wel mooier :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...