Ga naar inhoud

Video loopt vast


Aanbevolen berichten

Loopt het geluid wel door als het beeld blijft hangen?\r\n\r\nZo ja, dan ligt het niet aan je computer, maar aan de video. DivX en Xvid maken bijvoorbeeld gebruik van zogeheten keyframes. Dit is een beeld dat volledig is opgeslagen, de x hierna volgende beelden bevatten alleen de wijzigingen ten opzichte van het voorgaande. Nu moet je weten dat je bij vooruit en terug spoelen de weergave van de video alleen kan worden hervat bij zo\'n keyframe. Als er bij het coderen van de video voor is gekozen slechts iedere zoveer seconden een keyframe toe te passen, verklaart dat waarom het beeld even bevriest. Niks aan te doen.\r\n\r\nAls het geluid echter ook tijdelijk stopt, dan ligt \'t wel degelijk aan je computer...
Link naar reactie
[QUOTE=piwwi;472346]En kan ik die Keyframes niet aanpassen?\r\n[/QUOTE]\r\nja hoor, maar dan moet je wel de hele film hercoderen en ik zou zo ff snel niet weten hoe je met welk prog het aantal keyframes in kan stellen.\r\n\r\n[QUOTE=piwwi;472346]\r\nAls ik de film op dvd brand heb ik het probleem dan weer niet voor?[/QUOTE]\r\ndvd is een videoformaat wat wel heel makkelijk spoelt\r\n\r\ndus in beide gevallen geld, als het niet aan jouw pc ligt dan moet dat goed gaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...