Ga naar inhoud

Vreemd probleem met 'verdwijnende' thumbnails


Aanbevolen berichten

Wanneer ik ( in Vista 32HP ) mijn afbeelding folders wil \'verkennen\', veranderen een aantal NEF thumbnails ( Nikon RAW bestanden ), [U]na hele korte tijd als miniatuur foto zichtbaar te zijn geweest[/U], in iconen met daarop het logo van het programma dat met NEF geassocieerd is. In mijn geval Nikon NX2.\r\nHeel vreemd is, dat dit niet geld voor alle NEF thumbnails. Een aantal blijft gewoon als miniatuurfoto zichtbaar. \r\n\'Zichtbare\' en \'in iconen veranderende\' thumbnails kunnen in de zelfde map voorkomen\r\n\r\nHet probleem doet zich alleen voor bij NEF thumbnails. \r\n.jpg, Tif en andere beeldformaten, blijven gewoon als miniatuurfoto zichtbaar.\r\nHet probleem is enkele weken geleden plotseling ontstaan. Mogelijk zou het iets te maken kunnen hebben met een niet goed functionerende trial versie van Mcafee virusscanner, die ik intussen verwijderd heb.\r\n\r\nIk heb de laatste NEF codec geïnstalleerd, en aangezien de thumbnails een fractie van een ogenblik, WEL zichtbaar zijn als miniatuurfoto, kan het daar volgens mij niet aan liggen.\r\n\r\nIk kan geen verschil ontdekken in eigenschappen tussen de NEF\'s die verdwijnen, en die zichtbaar blijven.\r\n\r\nAl dagen ben ik zonder succes m.b.v. Google naar een oplossing aan het zoeken.\r\nWie heeft er een idee wat hier aan de hand kan zijn, en hoe dit mogelijk opgelost kan worden ?\r\nElke tip in de goede richting is van harte welkom ! \r\nSchrijf bij eventuele oplossingen svp wel stap voor stap, hoe dit uitgevoerd moet worden.\r\n\r\n\r\nBij voorbaat hartelijk dank !\r\n\r\n-Frans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...