Ga naar inhoud

Afbeeldingen opslaan


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nSinds vorige week maandag mijn pc gecrasht is, (en ik gelukkig heel veel bestanden altijd op externe harde schijfjes opsla, dus niks kwijt ben), heb ik wel een heel vreemd probleem:\r\n\r\nAls ik vanuit een website of een emailbericht afbeeldingen wil opslaan, verschijnt dus wel gewoon het contextmenu met de mogelijkheid ze op te slaan. Vervolgens sla ik ze op, in een nieuwe map of gewoon in de map die al bestaat. Als ik dan ga kijken in die bepaalde map, is de foto of afbeelding nergens te vinden. In het geval van een nieuwe map is d enieuwe map niet eens te vinden. Terwijl als ik nog eens dezelfde afbeeldingen wil opslaan, mijn pc wel aangeeft dat de desbetreffende bestanden al bestaan, en zelfs de nieuw aangemaakte map. Dus dan moet ik overschrijven, en nog vindt de pc ze niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn, of beter, wat kan ik er tegen doen? Ik heb voor de websites die ik bijhoud altijd veel afbeeldingen die ik op moet slaan en vertonen binnen onze website. Graag zou ik hulp hebben bij dit probleem!\r\n\r\nVriendelijke groet van Marit Broer.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nEven met je mee vissen, want dit vereist, zoals wel vaker, enige fantasie.\r\nAls Windows aangeeft dat het bestand al bestaat, dan mag je aannemen dat dat zo is, maar misschien niet op de plek waar jij zoekt.\r\n\r\nSla je ze trouwens op op één van je externe hd\'s? Ik neem aan dat je Windows (XP, Vista??) opnieuw hebt moeten installeren en meestal worden dan net aangesloten harde schijven opnieuw geïndexeerd om het zoeken te vergemakkelijken. Misschien is dat niet gebeurd.\r\n\r\nEen paar opties:\r\n- ben zelf niet erg kapot van de zoekfunctie van de Explorer (Verkenner). Heb daarom ook een andere geïnstalleerd.\r\nHij heet [COLOR=\"Blue\"][B]FreeCommander [/B][/COLOR]en is gratis.\r\nLink: [url]http://www.freecommander.com/fc_downl_en.htm[/url]\r\nZoek daar eens mee.\r\n\r\n- ik neem aan dat je je afbeeldingen/foto\'s van het web plukt via [COLOR=\"blue\"]Google/Afbeeldingen [/COLOR]of vergelijkbaar.\r\nKies eens niet meteen voor [COLOR=\"blue\"]Opslaan[/COLOR], maar [COLOR=\"blue\"]Kopiëren [/COLOR]en plak het ding in een foto-bewerk-prog.\r\n(Misschien heb je [I]Photoshop [/I]staan, of [I]Photopaint[/I], [I]Gimp[/I], er zijn er zoveel en anders zoek maar even hier:\r\nLink:[url]http://graphicssoft.about.com/od/pixelbasedwin/tp/freephotoedw.htm[/url] )\r\n\r\nJe hoeft er niets aan te veranderen, maar kies voor [COLOR=\"Blue\"]Opslaan Als [/COLOR]en zoek een bestaande map uit. \r\nZet hem desnoods op een memory-stick en kijk of hij te vinden is op een andere compu.\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\nKleine toevoeging: Kijk eens bij Word en Excel/Opties wat de Default File Location is.
Link naar reactie
Tja, als ik de afbeeldingen nogmaals op wil slaan, geeft het systeem echt aan dat de map al bestaat, op de plek waar ik hem wil hebben. Later is hij daar niet te vinden. Default settings, daar doe ik niks mee, ik sla altijd ergens op waar ik zelf wil ..... en dat zijn inderdaad externe of interne extra harde schijven. Tot aan de crash ging alles goed, nu inderdaad niet meer. Maar eerdere herstellingen functioneerden altijd wel.\r\nJouw freecommander laat de map trouwens niet zien. \r\nEn helaas, het opslaan via een fotobewerkingsprogje werkt ook niet. Snapte ik maar wat er aan de hand is ....\r\n\r\nGroet van Marit
Link naar reactie
Hallo Marit, om te controleren, of er misschien iets anders je probleem veroorzaakt:\r\n\r\ndownload, installeer en blijf [B]MBAM[/B] gebruiken.\r\nAl meteen na de installatie wil [B]MBAM[/B] zijn database opwaarderen – toestaan dus.\r\nOok bij herhaald gebruik: eerst de tab [B]Update[/B] aandoen!\r\n\r\n[url=http://www.idealsoftware.nl/MBAM/][B]Download MBAM[/B][/url]\r\n\r\nStart [B]MBAM[/B] en kies voor [B]Snelle Scan[/B]\r\n \r\n\r\n[COLOR=\"Red\"][B]N.B.: Vistagebruikers starten MBAM via rechtsklikken en kiezen voor [COLOR=\"Blue\"]Als Admistrator uitvoeren[/COLOR]![/B][/COLOR]\r\n\r\nHet scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. \r\nWanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop [B]OK[/B] , daarna op de knop [B]Bekijk Resultaten[/B] om de resultaten te zien. \r\nZorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: [B]Verwijder geselecteerde[/B] . \r\nNa het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Link naar reactie
Geen kwaadaardige bestanden gevonden!\r\nDus ook niks hoeven verwijderen of opnieuw opstarten.\r\n\r\nOverigens, windows XP .... ik zag nu de vraag. Ik heb een OEM pc, en wist nog niets van een Bart\'s PE. NU wel ... maar wel iets te laat. Ik vrees dat het toch komt door het herstellen. Maar nu er nog af komen ;)
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nIk nog een keer.\r\nWat gebeurt er als je de foto van het web kopieert en plakt in een fotobewerk-programma en hem opslaat onder een [I][COLOR=\"Red\"]andere [/COLOR][/I]naam? (Heb je misschien al gedaan, maar ik las het niet).\r\n\r\nMeestal begin ik - als ik ook even m\'n wenkbrauwen frons van \'wat-nou-weer?\' - met een bestaande foto.\r\nIk open Photoshop (of een vergelijkbaar prog.), zoek een foto die ik al heb, zeg: Sinterklaas.jpg en sla die op als Sinterklaas2.jpg.\r\nDie moet ik nu kunnen vinden met welke zoeker dan ook.\r\nStaat ónder Sinterklaas.jpg. Check.\r\n\r\nAls dat lukt kun je er één van het web plukken (kopiëren/plakken in ...Shop) en onder een andere naam opslaan.\r\nNoem hem (voor het gemak) even Sinterklaas3.\r\nSluit ...Shop af.\r\nRuim de temp-bestanden op. (BureauAcc>>Systeemwerkset).\r\nStart ...Shop opnieuw.\r\nIn je lijst [I][B]laatst gebruikte bestanden [/B][/I]van ...Shop staan nu onder elkaar Si..1,2,3.\r\nAls je die achtereenvolgens aanklikt moeten ze weer op het scherm verschijnen.\r\n\r\nOf ..?\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\nP.S. Kan zijn dat de [I]cross references [/I]niet kloppen. Run eens in een DOS-venster [COLOR=\"Red\"]Checkdisk[/COLOR]. (CHKDSK C:\\ of D:\\)\r\nGeeft hij fouten aan? Heet in het Nederlands: \'Verkeerde ingangen ...\'\r\nZo ja, dan kun je CHKDSK/F {drive-letter} draaien. Dat zou het moeten herstellen.\r\nKunt misschien eerst een keer een [I][B]registry cleaner [/B][/I]aan je Windowsregister zetten.\r\nEen goede is die van [B]Wise [/B](= gratis >> zie link). Kan zijn dat die het al oplost.\r\n\r\nLink:[url]http://download.cnet.com/Wise-Registry-Cleaner/3000-2086_4-10605508.html?tag=mncol[/url]\r\nMaak tevoren wél even een herstelpunt.
Link naar reactie
Hoi Jeep,\r\nNou, 1 en 2 lukken, tenminste die zie ik staan in de map van Photoscape. (Ja ook zoiets, vroegah had ik microsoft office picture manager, nu kan ik het nergens vinden ...). Maar de als nummer 3 opgeslagen foto is niet in dat lijstje. \r\nIk gebruik Advanced System Care Pro, is het dan wijs om wise ernaast te draaien? ;) Eerst maar even vragen voor er weer van alles misgaat.\r\nEr is dus iets mis met dingen die ik nieuw op wil slaan, afbeeldingen die al bestaan vind ik wel gewoon, ook onder een andere naam. Vreemd geval dit ;) maar niks is vreemd genoeg om niet opgelost te kunnen worden.\r\n\r\nIk ga naar het werk, ben vanavond weer eens thuis.\r\n\r\nFijne dag!\r\nMarit
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nKlaar voor deel 3?\r\n\r\nHere goes.\r\nDus opslaan van een bestaand bestand onder een andere naam lukt.\r\nHm.\r\nEven tussendoor:\r\n- ASC-pro is niks mis mee. Wise hoef je niet te installeren. Wel ASC even draaien. (Register-optie)\r\n- MS PictureManager staat bij mij gewoon in de lijst Hulpprogramma\'s van Office 2007.\r\n\r\nWeet niet of je al iets hebt gedaan met het DOS-venster.\r\nHet kan nl. ook liggen aan een verkeerde vlag. (Ook wel: Attribute of Kenmerk)\r\nElk bestand heeft 1 of meerdere vlaggen bij zich.\r\nStamt nog uit het DOS-tijdperk.\r\nEr zijn er 4 mogelijk:\r\n\r\nA = Archief\r\nS = System\r\nH = Hidden\r\nR = Read Only\r\n* vanaf XP/Win2000 kunnen ze ook nog een C van Compressed meekrijgen\r\n\r\n\r\nStandaard heeft nagenoeg elk bestand een A(rchief) vlag.\r\nIn DOS werden [I]systeembestanden [/I]nogal eens verborgen en ook read-only gemaakt om te voorkomen dat ze per ongeluk werden geopend of gewist.\r\nZo\'n bestand droeg dan 4 vlaggen:\r\n[COLOR=\"Orange\"][B]oranjeboven.sys [/B][/COLOR][B][COLOR=\"Blue\"]A S R H[/COLOR][/B]\r\n\r\nAls nu - om een of andere reden - een bestand de vlag [B]H[/B] meekrijgt en in de Verkenner ([COLOR=\"Blue\"]Extra >> Mapopties >> Weergave >> ergens onderaan[/COLOR]) staat aangegeven dat verborgen bestanden [B][COLOR=\"Red\"]niet [/COLOR][/B]moeten worden getoond, dan zie je het niet, maar het is er wel.\r\n\r\nJe kunt controleren welke vlag(gen) een bestand heeft door er met rechts op te klikken en de [I]Eigenschappen [/I]([I]Geavanceerd [/I]- check of er een vink staat bij: [COLOR=\"Blue\"][SIZE=\"2\"]Deze map ... laten indexeren ...[/SIZE][/COLOR]) te bekijken. Daarvoor moet het zichtbaar zijn, dus eerst in de Verkenner regelen dat ze dat ook zijn.\r\nDaarna kun je in diezelfde Verkenner bovenaan met rechts op [I]Naam [/I]klikken en een vinkje zetten bij [I]Kenmerken[/I]. Je ziet dan alle vlaggen erachter staan.\r\n\r\nIn het DOS-venster kun je dat doen via het progje ATTRIB.EXE.\r\nMocht het nodig zijn, dan later daarover meer.\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\n[SIZE=\"1\"][COLOR=\"Blue\"]P.S. Veel info in een paar zinnen geprakt. Weet niet of het duidelijk over is komen. Ken ook niet je niveau, dus misschien is het allemaal allang gesneden koek.[/COLOR][/SIZE]
Link naar reactie
Nou Jeep,\r\nWat er nou precies geholpen heeft, ik weet het niet. Maar feit is, dat nadat ik de eigenschappen had aangeklikt, en alleen gekeken of de optie deze map ... laten indexeren was aangevinkt, hetgeen het geval was. Daarna zag ik ineens alle aangemaakte mappen, je wil niet weten hoeveel er nu dus weer weg kunnen haha, en alles was zichtbaar. Tja ... zo zie je maar weer.\r\nWat betreft mijn niveau, ik ben een werkende huisvrouw, totaal opgeleid in de ICT door mezelf, door fouten te maken en door te durven proberen. Thuis ben ik, met vier kinderen in d eleeftijden van 19 tot 24 de pc expert ... dat zegt wel wat. Maar vaak is het gewoon geluk, ik durf zoals gezegd te proberen, fouten te maken en te klikken. Als het fout gaat, is er altijd weer een oplossing. En in geval van grote nood, is er altijd het cid forum! En daar maak ik dan ook al lang gebruik van, ben al jaren lid van cid, en diverse andere computerbladen. Ik zeg wel eens, als ik nu jong was, wilde ik wel ict gaan doen ....\r\n\r\nMaar dat was een zijsprong.\r\n\r\nEn MS Picturemanager hoort vast ook thuis bij eerdere versies van office, maar het staat er bij mij niet bij. En die fout is nog niet opgelost door de mappen te laten indexeren, dus dat ga ik nog uitzoeken. Het was zo\'n super handig progje.\r\n\r\nGroet en erg bedankt, Marit
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nWel, dat karwei hebben we mooi samen geklaard.:p\r\nHet moest ook wel zoiets stoms, simpels zijn.\r\nHij indexeerde de schijf pas nadat je een keer dat schermpje had aangeklikt om te controleren of die vink er wel stond.\r\nSoort trigger.\r\n\r\nMaar goed, je hebt weer alles in beeld en daar ging het om.\r\nZit zelf al vanaf \'83 (19 .. 83) in de compu\'s en dan heb je alles zo ongeveer wel \'n keer aan je voorbij zien trekken.\r\nStelregel ontstaat vanzelf: als je denkt dat het dát niet kán zijn, dan is het dat meestal wel ...\r\nEn inderdaad: trial and error leveren vaak de beste resultaten.\r\nBlaas \'n keer je moederbord op [SIZE=\"1\"][B](ligt gevoelig, ik besef dat)[/B][/SIZE] en je bent weer een leermoment rijker.\r\n[B][SIZE=\"1\"]En Euro\'s armer, kniest de pessimist.[/SIZE][/B]\r\n\r\nEven een zijsprong van mijn kant.\r\n\r\nHeb nog voor je zitten zoeken naar Picture Manager. Die wordt als [I]free download [/I]hier en daar aangeboden, maar is gewoon een trial-versie. Sterker nog: na verstrijken van de proefperiode van PM wordt je [COLOR=\"Red\"]legale [/COLOR](gekochte) [COLOR=\"red\"]versie [/COLOR]van Office (Word, Excel, Powerpoint) plots [COLOR=\"red\"]aangemerkt [/COLOR]als zijnde [COLOR=\"red\"]\'proef-versie\' [/COLOR]en of je maar even een nieuwe activeringscode voor de hele zwik wilt aanschaffen. Dikke problemen voor veel mensen die PM later aan Office hebben toegevoegd, want Microsoft doet of z\'n neus bloedt.\r\n\r\nMisschien is het beste alternatief nog wel de gratis [B][COLOR=\"RoyalBlue\"]Faststone Image Viewer[/COLOR][/B].\r\n(Zie link)\r\nLink:[url]http://www.faststone.org/index.htm[/url]\r\n\r\nHij heeft een makkelijke interface, is Nederlands en bezit ook een aantal leuke opties.\r\nHandleiding is als PDF beschikbaar.\r\n\r\nHasta,\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Ha die Jeep,\r\nHm, moet helaas toch concluderen dat het probleem nog niet opgelost is. Ik heb iets vreemds ontdekt: als ik email krijg met een bijlage, in negen van de tien gevallen gaat het daar toch om, dan wil ik dat op een andere schijf dan de C schijf opslaan, simpel omdat het dan niet zo snel verdwijnt bij een of andere crash. Maar, dat lukt dus niet, en opslaan op de C schijf wel. Rara, hoe kan dat? Het wordt echter nog vreemder: ik sla dus dan de bestanden op de C schijf op, open ze dan en sla ze dan nogmaals op als ... op de andere externe schijf. Nu is het zo, dat als ik dan direct naar die externe schijf ga, ik het bestand zie staan. Sluit ik die map, en open dezelfde daarna weer opnieuw, weg! Nou, ik weet echt niet meer wat te doen, voorlopig sla ik alles maar even op de C schijf op, maar op den duur moet alles wel verplaatst. En dat ... is vervelend.\r\nOverigens ga ik lekker een weekje met vakantie, morgenvroeg vertrek ik al, dus het is niet heel dringend. Maar graag zou ik wat oplossingen weten ...\r\n\r\nGroet en goed weekend, Marit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...