Ga naar inhoud

foto bestanden niet te openen


Aanbevolen berichten

Ik ben een aantal fotobestanden kwijt. Deze staan op mijn SD kaart (dit is gekomen terwijl de kaart in mijn toestel zat) en zijn zowel op mijn fototoestel als computer niet terug te vinden. Ik heb ze wel gesaved middels het programma Recuva. Daar worden ze anders aangegeven en wel _MG_1190.jpg in plaats van IMG_1190.jpg (zijn ook niet zichtbaar middels dit programma). Volgens het programma zijn de bestanden niet beschadigd. Het wijzigen van het underline streepje in I maakt het bestand evenmin leesbaar. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nOpen eens zo\'n geredde jpg met een tekst-editor. (Notepad c.s.).\r\nStaat er vooraan in de tekst-abracadabra ergens [COLOR=\"Red\"]JFIF[/COLOR]?\r\nZo niet, dan zul je hem niet kunnen openen met welke viewer dan ook.\r\n\r\nJe kunt proberen om de header (eerste paar regels) van een \'goede jpg\' te patchen met een hex-editor.\r\n(hier te krijgen: [url]http://download.cnet.com/HxD-Hex-Editor/3000-2352_4-10891068.html?tag=mncol[/url])\r\n\r\nKwestie van kopiëren en plakken.\r\nZie je dan nog steeds niks, dan kan het zijn dat de foto\'s op je sd zijn overschreven.\r\nOok Recuva kan er dan niet veel meer van maken. (Het platte streepje ervoor staat er alleen om te voorkomen dat er twee bestanden met dezelfde naam ontstaan.)\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...